Verwijderd

Topicstarter
Scientists claim they have broken the ultimate speed barrier: the speed of light.

In research carried out in the United States, particle physicists have shown that light pulses can be accelerated to up to 300 times their normal velocity of 186,000 miles per second.

hier kan je meer lezen http://www.sightings.com/general/sci.htm

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Picard: "Open a subspace channel."

Heel gaaf.
On one interpretation it means that light will arrive at its destination almost before it has started its journey. In effect, it is leaping forward in time.
Gaat het dan niet terug in de tijd? Daar kunnen we allemaal wel hele leuke toepassingen voor verzinnen natuurlijk.

Verwijderd

"The most likely application for this is not in time travel but in speeding up the way signals move through computer circuits," he said.
Casema, here we come!! :)

Verwijderd

Gaat het dan niet terug in de tijd?
Ik vind het zelf ook nogal moeilijk voor te stellen (lichtsnelheid en de relatie tot tijd), maar volgens mij gaat het wel vooruit in de tijd:
De snelle puls is al op z'n bestemming, terwijl de puls met de normale snelheid daar pas later aankomt.
Maar zijn er eigenlijk nog wel 2 pulsen? Het gaat toch om 1 en dezelfde puls? Op het moment dat de puls versneld wordt, is de 'normale' puls toch gewoon verdwenen? :9

Verwijderd

mastermind heeft dit laatst ook gepost...

maar dat je hierdoor vooruit in de tijd gaat is en blijft onzin..

je gaat alleen wat sneller :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:35
het idee dat je dan vooruit in de tijd gaat, had ik in de topic "Energie=Massa" ookal aangehaald overigens.

Verwijderd

Opzich best een techniek om bestaande netwerken op te voeren. Back-bones die nu tegen hun limiet aanlopen kunnen gewoon van extra capaciteit worden voorzien. Maar is de technoligie te implementeren. En sowieso als we bijvoorbeeld met deze wetenschap een vervoersmiddel zouden kunnen produceren dat sneller gaat als het licht. Wat moeten we d'r dan mee. Erg interessant is het wel overigens.... :)

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 14:22
hmmz licht als vervoermiddel.......
ummm
ok
Greetz,
Toiletman

Only dead fish go with the flow

Verwijderd

Ehm, terug in de tijd? Wat doe je dan als je aan het internetten bent, krijg je een pagina en dan tik je het adres in???

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Ik heb al eens eerder iets over dit experiment gelezen.

Maar volgens mij zijn ze een belangrijk detail vergeten. De cesium-atomen moeten namelijk eerst met een lazer in een bepaalde staat worden gebracht. Pas dan kunnen de fotonen van de tweede puls erdoor.

Dus je kunt er geen informatie mee doorsturen met een snelheid > c. Erg jammer...

Wel is het een interessante demonstratie van een quantum-effect dat sterk op tunnelen lijkt. (Men denk dat effecten zoals het ineenklappen van golffuncties veel sneller dan het licht gaan, misschien zelfs oneindig snel.)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

- Mister Worf warp 9
* Ajaj sire
- Engage :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1