Toon posts:

Canon PS G2 verschijnt niet in verkenner als map

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort deze digicam. Alles werkt prima via de PC (draai XP-pro), en ik kan via canon's software met mijn camera communiceren.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de camera in de verkenner te zien, zodat je gewoon kan "sleuren en pleuren". Ook wordt mijn camera niet vermeld bij "scanners en camera's", daar zie je alleen mijn webcam.

Iemand??? Lekker belangrijk zul je denken, het werkt toch??? Ja dat wel, maar het moet kunnen volgens het boekje, dan wil ik het ook!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-03 20:04
Huh moet kunnen volgens het boekje?

Dacht het niet. Fuji Cam's hebben het standaard wel, dat er een 'drive' bijkomt die je camera geheugen laat zien.

Voor zover ik weet kan dat bij de G2 niet.

Verwijderd

Topicstarter
Om onverklaarbare redenen doet ie het nu: hij staat in de map "scanners en camera's" en is gewoon te zien in de verkenner, met een leuk icoontje.....

Je kan die map gewoon openen en je ziet je foto's van CF-kaarje: ideaal zo!:9

• Arnout
Ben ik héél benieuwd hoe je dat gedaan hebt?

Op welke pagina staat dat dan? (Handleiding)

Verwijderd

Topicstarter
Bladzijde 63, staat een screenshot bij (van de S40, maar daar gaat het niet om, zelfde programma).

• Arnout
Heb de handleiding er op nageslagen.

Het kan alleen als je Windows ME hebt (|:(), met gebruikmaking van de bijgeleverde WIA driver.

Downloader bevalt me ook prima (vooral automation, kun je zo instellen dat ie indien gekopppeld, direct gaat downloaden, en wanneer dit gelukt is, direct de CF card wist).

Verwijderd

Topicstarter
ik draai winXP, en inderdaad met WIA-driver. Wel zo makkelijk hoor zo....

• Arnout
Op woensdag 06 maart 2002 18:14 schreef jaro het volgende:
ik draai winXP, en inderdaad met WIA-driver. Wel zo makkelijk hoor zo....
Straks (:z) als ik er een heuse WinXP bak erbij heb, probeert ik het.

Verwijderd

Ik kick dit topic omdat mijn probleem exact overeenkomt.

Ik ben mijn canon cd kwijt geraakt, en ik moet mijn canon aan de praat krijgen op mijn nieuwe PC. Ik heb windows XP pro, en eveneens een Canon Powershot G2.
Wat op mijn andere pc's wel lukt en hier niet, is dat ik de G2 aangemeld wil hebben in 'my computer'. Via de scanner and camera wizard wil ik dan mijn foto's binnen halen. Ik heb de driver van de canon site gedownload (de USB twain driver) en geinstalleerd (het CanonDC2.inf bestand)
Op alle andere systemen werkt mijn camera dan. Als ik naar het tab scanners and cameras ga, staat de G2 daar aangemeld - alles in orde volgens XP.
Maar waarom kan ik hem dan toch niet accessen :(
Ook bij Paint kan in niet "van scanner of camera" aanklikken, kortom: hoe maak ik XP nou wijs dat er een camera aangesloten is en dat deze werkt?

Alvast bedankt ;)

• Arnout
Als je de camera aanzet, krijg je dan een USB-event window te zien?
Pagina: 1