Combinatie Wetenschappers & Conservatief

Pagina: 1
Acties:

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

Topicstarter
Als ik op discovery zit te kijken kan ik me soms vreselijk ergeren aan conservatieve wetenschappers. Van die gasten die zeggen dat het niet zo is, omdat ze vast willen houden aan het de "door de gevestigde orde" algemeen geaccepteerde principes.
Dit vind ik conservatief en kortzichtig. En dat zijn twee dingen die niet passen bij de onderzoekende aard van een wetenschapper. Volgens mij gaat er door deze "krappe" gedachte heel veel potentieel naar de haaien. Laat ik het anders zeggen: "We hadden met een openere blik al veel verder kunnen zijn"

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:56

Jag

Ik doe nu zelf wetenschappelijk onderzoek (bijna afgerond) en ik kan je vertellen dat wetenschappers verre van conservatief zijn. Het lab waarin ik werk is een moleculair biologisch lab, en heeft een heel stuk opgehelderd over het ontstaan van vele tumor typen (TFC gen).

Jag

Verwijderd

Dat kun je als buitenstaander makkelijk zeggen.

Als je alitjd volgens een bepaalde methodiek moet werken en nou eenmaal 'in dat wereldje' zit, is het erg moeilijk om radicaal anders te denken.

Dwz niet zeggen dat het niet gebeurt, want er is innovatie genoeg!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:56

Jag

Als je alitjd volgens een bepaalde methodiek moet werken en nou eenmaal 'in dat wereldje' zit, is het erg moeilijk om radicaal anders te denken.
Je moet niet vergeten dat het meeste onderzoek bestaat uit routine klusjes met vaak weinig resultaten, of in ieder geval weinig schokkend. Vindingen die in strijd zijn met de gevestigde ideeen zijn gewoon erg uitzonderlijk. Maar als je die dan toch tegenkomt, dan moet je wel wetenschapper blijven en dat aanvaarden, ook al zijn de consequenties vervelend. Ik denk dat dat wel gebeurt.

Jag