Portable MD (line-out) op PC (mic-in) ?

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-08 16:48
Yo ! :)

Ik ben dus sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een Sony MZ-R700 :D

Ik heb hem gepoogd via de line-out in de MD naar de line-in op mn el-cheapo geluidskaart aan te sluiten; maar dat wilde niet echt.
Op de microfoon ingang werkt het echter allemaal prima.

Nu was mijn vraag: is dit (op lange duur ?) schadelijk voor de MD-speler of PC ?

Bedankt alvast voor de replies ;) :)

Verwijderd

Lijkt me niet. Ik weet alleen niet precies wat de impedantie, etc. is. Ik an het dus mishebben.

Maar iig is het wel een :9~ ding! Waar heb je hem gehaald, en voor hoeveel. Heb zelf de MZR-70, die inmiddels al weer een beetje verouderd is :{

• nrg
Op zondag 17 februari 2002 18:43 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Lijkt me niet. Ik weet alleen niet precies wat de impedantie, etc. is. Ik an het dus mishebben.

Maar iig is het wel een :9~ ding! Waar heb je hem gehaald, en voor hoeveel. Heb zelf de MZR-70, die inmiddels al weer een beetje verouderd is :{
ik heb hem zaterdag bij de Megapool in Amersfoort gehaald, voor 249,99 euro, en nog voor 9,90 euro 5 74min MD's erbij.
Is dat btw een goede koop of niet :?
Bij de Scheer & Foppen hadden ze m voor 222 euro in de aanbieding, alleen hadden ze m terug gestuurd ivm incomplete levering. Ik wilde m alleen nú hebben, dus heb ik m maar bij n andere zaak gehaald :P

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 18:36 schreef nrg het volgende:
Ik heb hem gepoogd via de line-out in de MD naar de line-in op mn el-cheapo geluidskaart aan te sluiten; maar dat wilde niet echt.
Op de microfoon ingang werkt het echter allemaal prima.
:?

ik neem aan dat je wil gaan opnemen van je geluidskaart naar de MD?

dan gaat het kabeltje bij je MD in de Line-In (niet line-out, waarmee je waarschijnlijk de koptelefoon uitgang bedoelt :?) en aan de andere kant in de Line-Out van je geluidskaart.

• nrg
Op zondag 17 februari 2002 20:13 schreef Cownus het volgende:

[..]

:?

ik neem aan dat je wil gaan opnemen van je geluidskaart naar de MD?

dan gaat het kabeltje bij je MD in de Line-In (niet line-out, waarmee je waarschijnlijk de koptelefoon uitgang bedoelt :?) en aan de andere kant in de Line-Out van je geluidskaart.
Nee, opnemen gaat prima via Line-Out (PC) --> Line-in (MD).
Ik wil dus nu een MD'tje afspelen op mijn PC speakers.
Dus dan moet ie van Line-Out (MD) --> Line-In (PC).
Line-In wil echter niet om een of andere vage reden, maar Mic ingang wel.
Ik heb dus nu Line-Out (MD) --> Mic-in (PC).
Mijn vraag was dan of dat schadelijk was ivm verschillende impendances enzo..