"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik hoef alleen het converterje maar.
P.S. als powerleap dit maakt zijn er vast nog wel meer fabrikanten die een FC-PGA naar FC-PGA2 converter maken
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Socket naar socket convertor heb ik nog nooit gezien nl.
#
Verwijderd
Nope ze zijn de enige, en ze verkopen 'm (tot dusverre iig) alleen als set, inclusief Celly 1200 T (zie m'n profiel). En het is Slot-1 naar FCPGA2.Op zondag 17 februari 2002 18:39 schreef Animal_X het volgende:
Ik zal eens ff een meeltje sturen of ze die converter ook los verkopen, want ik krijg de indruk dat ze hem alleen verkomen met 1,2Ghz celeron + cooler + powercable.
Ik hoef alleen het converterje maar.
P.S. als powerleap dit maakt zijn er vast nog wel meer fabrikanten die een FC-PGA naar FC-PGA2 converter maken
Er is wel net een ander bedrijfje opgedoken dat het ding los verkoopt: http://www.topgrade.de/
Ze noemen dat ding geen Powerleap maar ik kan zien (aan m'n verpakking
nevermind ik lees weer niet goed
Ik wacht eerst me meeltje van powerleap nog wel ff af.
iemand een celeron 1200 kopen?
Verwijderd
25€ ?Op zondag 17 februari 2002 21:56 schreef Animal_X het volgende:
hhmmm ja best duur ja.
Ik wacht eerst me meeltje van powerleap nog wel ff af.
iemand een celeron 1200 kopen?
Zoals ik al vaker heb gezegd vind ik dat ding niets. Je hebt voor iets meer dan 100 euro een Tusl2 en dat is een mobo met Tu ondersteuning en is er dus op gebouwd. Met zon converter, neem je altijd een risco. Dus waarom niet voor iets meer een nieuw mobo kopen.Op zondag 17 februari 2002 21:49 schreef -DD- het volgende:
daar issie los te bestellen voor 75 euro (best veel eigenlijk...)
En die cely 1200 kun je heel goed op 1600 laten lopen (133fsb) de P!!! 1200 is veel duurder en na het oc is er weinig verschil in prestatie, omdat de P!!! 1200 niet veel hoger dan 1500mhz zal komen. Nou zie maar wat je doet, ik zou iig geen converter kopen.
En dit is nu al het zoveelste topic over die converter! Dus je hebt je huiswerk ook niet goed gedaan!!!
100 euro extra is wel veel, voor 118 Euro heb je al een Asus TUS-L2C(intel) en voor 99 een Tuv4x(via) dus eerder 40 euro meer voor het beste P!!! moboOp maandag 18 februari 2002 20:58 schreef Sebazztiaan het volgende:
, gooi er 100 euro meer tegenaan en je hebt een goede & STABIELE oplossing voor je probleem
Verwijderd
Ik heb bij mijn andere pc Abit BE6-II een intel FCPGA 800mhz proc op. Kep een convertertje voor 25 piek bij computer-land weg.Op zondag 17 februari 2002 18:19 schreef Animal_X het volgende:
ik wist niet dat dit mogelijk was maar schijnbaar kan ik m'n oude vertrouwde Abit BE6-II'tje (i440BX) toch nog een keer upgraden.
http://www.powerleap.nl/Products/iP3.htm
Hier is namelijk een FC-PGA naar FC-PGA2 converter te krijgen, ik dacht altijd dat dit alleen maar geruchten waren over FC-PGA2 converters maar blijkbaar bestaat ie nu toch echt.
mooi zodan ga ik nog 1 keertje upgraden naar een:
Intel Pentium III 1266 (FC-PGA2, 512KB) of een Intel Pentium III 1200 (FC-PGA2, 256KB).
Welke zou het beste te OC'en zijn.
De 1200 neem ik. zou dit nog wat kunnen opleveren kwa OC'en.
Wat denken jullie hiervan?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
sommigen kunnen de search knop niet vindenOp maandag 18 februari 2002 22:22 schreef limoentje het volgende:
hmzzz hier zijn al 3437 topics over en het heeft al meerdere keren op de frontpage gestaan...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Het gaat hier om een converter om een oud coppermine mobo te converten naar een Tualatin mobo.
niet om een normale slocket (slot 1 naar socket370) converter.
daar zijn zeker nog geen 3457 topics over geweest.
anyway ik heb ff overwogen om een nieuw mobo te kopen maar ik wil be BE6-II toch nog niet kwijt.
Ik heb zo'n medocino+converter combo bij powerleap besteld en heb al een koper voor me celeronetje gevonden.
zodra ik het spul binnen heb bestel ik een 1266 Mhz tutalin.
Dan post ik de resultaten nog wel ff
[edit]
nog even over het probleem dat het mischien niet stabiel zou zijn, dit pluk ik van de powerleap site af:
Dat lijkt me geen probleem dus.Uw zekerheid
1. 30-dagen niet goed geld terug garantie. Indien u op de een of andee manier niet tevreden bent over het door u bestelde Powerleap product, dan kunt u het binnen 30 dagen terugsturen en krijgt u het aankoopbedrag teruggestort.
2. Een jaar garantie. Indien uw PowerLeap product defect raakt binnen een jaar na aankoopdatum anders dan door molest, misbruik, fysieke beschadiging of natuurlijke invloeden van buitenaf zoals hitte, water, electrische schokken, bliksem, dan krijgt u een vervangend product van Powerleap.
Verwijderd
Snap ik niet, dan moet je op 133 draaien om die 1266 te halen, en dat kan maar is niet eenvoudig met die adapter. Terwijl je, als je een Celly 1300 koopt bijvoorbeeld, en je met een Volt-mod dán op 133 gaat lopen, je een processorsnelheid van meer dan 1700 MHz hebt, lijkt me beter. En goedkoper. Of mis ik iets?Op zaterdag 23 februari 2002 16:19 schreef Animal_X het volgende:
zodra ik het spul binnen heb bestel ik een 1266 Mhz tutalin
Plus: je kunt die adapter dus ook zónder Celly bestellen bij Topgrade.
En: stabiel als wat idd. (zelfde mobo, ervaring.)
dan ga ik wel voor de PIII 1200 (100fsb).
En die wil ik dan eigenlijk op een 133 Fsb bus draaien, 1600 Mhz dus.
Ik wil nu eenmaal liever geen celeron.
Verwijderd
Hehe nou wat jij wilt, maar ik zou het wel weten.Op zaterdag 23 februari 2002 16:37 schreef Animal_X het volgende:
hhhmm ja heb je gelijk ik ja.
Nou moet ik oppassen want ik ben dus niet zo sterk in het uit m'n bolle hoofd oplepelen van processorspecs, maar ik méén dat er bitter weinig verschil is (behalve in prijs en verkrijgbaarheid) tussen die PIII 1200 en een Celly. Allebei 256 L2 cache toch? Alleen is die PIII min of meer onbetaalbaar en niet te krijgen.
wel een topic erover:
[topic=310329/1/25]
Stap over je schroom heen en neem die Celly! Scheelt je vet veel geld!
hmm wat was het verschil ook al weer...
anyway ik ben vroeger al een eerder overgestapt van een celeron 1Ghz naar een PIII 1 Ghz en dat verschil vond ik toch aanmerkelijk.
vandaar dat ik liever geen celeron meer heb.
[edit]
aha bedankt voor de link
het zit dus zo?
Copermine:
PIII, L1 32kb, L2 256kb.
Celeron, L1 32kb, L2 128Kb.
Tualatin:
pIII, L1 32Kb, L2 256Kb.
Celeron, L1 32Kb, L2 256Kb.
Maar geen:
-dataprefetch logic
-Quadword wide (256 bits) databus ??
-en ik kan niets vinden over de cache die bij PIII 8 way is.
Ik zal er nog eens over nadenken.
is er niemand die mer hier wat benchmarks van kan geven?
Was dat dan nog de celeron voor de copermine core die 128kb L2 cache had?
En ik vond het snelheids verschil tussen de Celeron en PIII coppermines wel aanzienlijk.
Dat zou dat toch ook niet veel moeten zijn als die ook 256kb L2 cache had?
[Nog een vette EDIT]
Ah ok dat dacht ik al ja
Ik snap het nu weer, het enige wat ik nog graag zou zien is wat benchmarkjes tussen de de Celeron(Tu) en de PIII(Tu).
[/Nog een vette edit]
Ok na dit
http://www.hardoverclock.net/index.htm?http://www.hardoverclock.net/html/reviews/pl-ip3t/pl-ip3t_1.htm
en dit
http://www.hardoverclock.net/index.htm?http://www.hardoverclock.net/html/reviews/pl-ip3t/pl-ip3t_1.htm
te hebben gelezen heb ik besloten om toch een powerleap adapter met eeb PIII 1200 aan te schaffen.
deze ga ik dmv een votagemod op 1600 Mhz proberen te laten daaien.
Wat mij betreft kan ie nu wel dicht.
Verwijderd
-----------------------------------------------------------
Ha dus ik kan op mijn asus covertre fc-pga naar fc-pga2 convertre zetten, dit op een abit be6?
Verwijderd
dat is wel erg omslachtig, je kunt ook gewoon een slot1>fcpga2 convertor kopenOp zaterdag 23 februari 2002 22:09 schreef chuck het volgende:
Hier is namelijk een FC-PGA naar FC-PGA2 converter te krijgen, ik dacht altijd dat dit alleen maar geruchten waren over FC-PGA2 converters maar blijkbaar bestaat ie nu toch echt.
-----------------------------------------------------------
Ha dus ik kan op mijn asus covertre fc-pga naar fc-pga2 convertre zetten, dit op een abit be6?
http://www.powerleap.com/Products/iP3T.htm
FF een late reply, maar er is geen P!!! 1200 met 100mhz fsb, ze zijn er alleen met 133 fsb. Als je een 1200 op 100mhz FSB wilt kom je bij een cely 1200 uit (enige verschil met de P!!! is de lagere FSB)Op zaterdag 23 februari 2002 16:37 schreef Animal_X het volgende:
hhhmm ja heb je gelijk ik ja.
En die wil ik dan eigenlijk op een 133 Fsb bus draaien, 1600 Mhz dus.
I, for one, like Roman numerals
=
converter orgie