Toon posts:

isa 3com etherkaart conflict? met soundcard HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maandag crashte mijn compje op 1 of andere domme reden.. na alles er af te hebben gehaald en opnieuw te hebben geinstalleerd bleek er weer een oude fout te zijn waar een monteur al een x 2 uren mee bezig was :(

kijk alles loop weer goed maar mijn soundkaartje een sb128pci doet het wel maaaaaar dan heb ik geen internet... want de 3com isa etherkaart maakt conflicten terwijl in apperaat beheer staat dat hij geen conflicten heeft :S ik word hier echt verdrietig van :'( als diehard ( counterstrike gamer) heb ik geluid nodig maar dat zit er zo niet meer in :'( ik heb echt alles geprobeerd ( tot de kaarten in andere sloten zetten, ook al had dat geen nut!) nu ben ik echt niet een computer expert dus heb ik jullie hulp hard nodig... ik heb nu de soundcard eruit want anders heb ik geen ineternet......

je kunt me bereike via msn op shiftmind@hotmail.com

ik hoop spoedig antwoord te krijgen... want ik word radeloos

mvrg

benny

Verwijderd

reserveer een irq kanaal in je bios voor je 3com isa kaartje... en je probleem is opgelost

suc6

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.... kan je het ook precies uitleggen??? :D ik moet dus na de bios toe en dan een irq kanaal vastleggen ofzo...... ehmmm kun jehet een beetje stap voor stap uitleggen :D

thanks!!!!!!!!!!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Is die 3com ISA nic een 3c509 ?
Dan kan je met 3c5x9.exe de IRQ en I/O poort veranderen :)
Zeg even of het zo is. Dan zet ik het online.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 18:23 schreef neferkara het volgende:
hmmm.... kan je het ook precies uitleggen??? :D ik moet dus na de bios toe en dan een irq kanaal vastleggen ofzo...... ehmmm kun jehet een beetje stap voor stap uitleggen :D

thanks!!!!!!!!!!
Je moet in de bios naar PnP/PCI configurations
in dat menu heb je de mogelijkheid om IRQ resources in te stellen..
je krijgt dan de mogelijkheid om irq's toe te wijzen aan PnP of aan ISA.
het IRQ kanaal waar je 3com op ingesteld is moet je toewijzen aan ISA..

( Deze uitleg is van toepassing op een AWARD bios )

suc6

Verwijderd

Topicstarter
hmm het is een 3com etherkaar 3c509b-TPO in pnp modus

ik weet niet of ik eeen award bios heb! ik heb zonet ff gekeken bij pnp/pci maar daar staat het volgende:
slot 1 / 5
slot 2
slot 3
slot 4

volgens mij voeg me anders toe aan msn :D

• Predator

Predator

Suffers from split brain

3C5X9CFG.EXE
Als je geen win9x OS hebt:
Op een bootflop zetten en starten.
anders kan je die tool gewoon starten.

Verwijderd

Topicstarter
THANKSSSSSSSss

ik ga er strakjes ff mee bezig:) lukt het niet dan ehmmm ga ik hie rweer uithuilen:)

Verwijderd

Topicstarter
enige wat er met die tool gebeurt is dat mijn comp crasht....

en in de bios heb ik ook al gekeken enzo en heb ik irq toegwezen aan sloten... maar je kon ook iets kiezen met legacy isa en pci en pnp....... HELLP

Verwijderd

Is misschien wel een erg simpele oplossing maarja; gooi dat isa ding eruit en koop voor Hfl 40,- een fatsoenlijk pnp pci netwerkkaartje. Scheelt je een hoop ergernis.

Verwijderd

Topicstarter
ben heel erg blut:'( waaom denk je anders dat ik met dat isa ding klooi :D

Verwijderd

Topicstarter
dit is gewoon te erg voor woorden.... ik heb nu echt alles geprobeerd dat progje van predator doet gewoon niks... denk ik ik heb het in dos gedaan gesaved maar het schiet niks op.......

haal ik mijn soundkaart eruit en voila internet is er weer
ik word nu best gefrustreerd en heb er schoon genoeg van!!

wie kan me stap voor stap uileggen om dit probleem op te lossen... het was altijd goed todat dit rot compje crashte.......
HELP

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 17 februari 2002 23:50 schreef neferkara het volgende:
dit is gewoon te erg voor woorden.... ik heb nu echt alles geprobeerd dat progje van predator doet gewoon niks... denk ik ik heb het in dos gedaan gesaved maar het schiet niks op.......

haal ik mijn soundkaart eruit en voila internet is er weer
ik word nu best gefrustreerd en heb er schoon genoeg van!!

wie kan me stap voor stap uileggen om dit probleem op te lossen... het was altijd goed todat dit rot compje crashte.......
HELP
Je moet wel die kaart ook in pnp mode zetten, dat heb je toch gedaan ?

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zorg ervoor dat je SB weer in je systeem staat (met geel uitroepteken dan waarschijnlijk)
Je gaat naar Apparaatbeheer in Windows, Je klikt op Netwerkadapters, Je dubbelklikt op je ISA Nic, Je gaat naar Bronnen, en je wijzigt um naar een andere IRQ, Je gaat de computer restarten, en je kijkt daarna weer bij Apparaatbeheer of je SB het nu wel doet... mocht dit nog steeds niet het geval zijn, verander net zolang je irq instelling van je 3com isa nic totdat het wel werkt :)
En post hier eens op wat voor irq ze beide zitten ?

Verwijderd

Topicstarter
heej ik heb het al opgelost:) die isa kaart stond in pnp modus daar heb ik hem uitgehaald en in de bios een irq toegewezen aan dus een legacy isa ook heb ik in windows bij apperaat beheer het irq kanaal verandert....ook heb ik de sb een eigenn irq kanaal toegewzen.... iedergeval bedankt voor de hulp hij doet het weeeeeeeeeerl :D :7

• Enforcer
  • Niet online
En daar deed die monteur 2uur over?! :)

Verwijderd

Topicstarter
was een van chello toen he:) logisch :P

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:49

Pogostokje

* twiet *

Tsja, dit is toch ook geen taak voor een monteur?
Je moet je eigen PC op orde hebben, althans, ik zou nooit een monteur mijn PC overhoop willen zien halen. Zeker niet op het gebied van IRQ'tjes en dat soort dingen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Enforcer
  • Niet online
Hmmm ... als die monteur een nic in je pc ramt dan behoort die monteur ervoor te zorgen dat die ook geen conflicten geeft.. :) Dus dat behoort tot 1 van zijn taken als hij de nic in je pc ramt, dan vind ik het nog knap dattie het voor elkaar kreeg :)

Verwijderd

Topicstarter
uhu:)
Pagina: 1