Glaasje draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 2.058 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3669

Topicstarter
Heeft er hier iemand ervaringen met dit?
Of weet iemand hoe het werkt? (hoe je moet oproepen?)

Mijn ouders bijvoorbeeld hebben een keer een vaag persoon gehad die zijn naam, geboortedatum, geboorteplaats enz.. aan hun vertelde en toen mijn ouders na afloop dit uit gingen zoeken omdat niemand van hun vriendenclub dit zou bedenken vonden ze in ons familieboek precies de man/geest die er waarschijnlijk geweest was. Alles klopte en mijn ouders hadden dit hele boek nog nooit ingekeken!

Voor jullie zal dit wel weer klinken als een mooi sterk verhaal en dat vind ook altijd als ik dit soort zooi lees van mensen die het hebben meegemaakt maar nu mijn ouders dit verteld hebben vind ik het toch wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoneZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05-2021

BoneZ

don't panic

Dit vond ik ff snel op het net:

Afbeeldingslocatie: http://www.math.unh.edu/~black/image/ouija.board.gif

Het Ouija Bord wordt al eeuwenlang gebruikt om de toekomst te voorspellen. Je kunt het gebruiken om met overleden familieleden en vrienden te communiceren. Je kunt antwoord krijgen op allerlei soorten problemen. MAAR....lees eerst goed de waarschuwingen voordat je hieraan gaat beginnen! Veel mensen zien deze divinatie methode als een spelletje. Dat is het absoluut niet. Als je de duivel zoekt zul je hem hier ook vinden.....

Het Ouija bord werkt hetzelfde als glaasje draaien. Op deze manier kun je in contact komen met geesten. Belangrijk hierbij is om voordat je contact gaat zoeken, je van tevoren bepaald over welk onderwerp je wilt communiceren en waarover je absoluut niet wilt communiceren.

Zorg dat je met twee mensen bent en wees volledig ontspannen.
Als je het als een geintje beschouwd zul je merken dat je geen enkele vraag beantwoord krijgt. Bovendien kan de "lol" omslaan in angst, doordat er plotseling contact onstaat met een zgn spotgeest.

Als je te serieus bent, zul je merken dat je antwoorden krijgt waar je niks van snapt. Daarom is het belangrijk het juiste evenwicht te vinden. En dat is best moeilijk.

Zodra je contact hebt let dan goed op of je met een negatieve of een goede geest te maken hebt. Een negatieve geest zal agressief overkomen, en zodra je dat merkt dreig dan onmiddelijk het contact te verbreken. Dit vinden ze niet leuk en meestal zullen ze je dan met rust laten.

Slechts bij hoge uitzondering kun je een klopgeest treffen en die kunnen dan ook een enorme schade aanrichten.

Bedenk ook dat je tijdens het divineren ontzettend moe kunt worden en in een soort TRANCE geraken, waardoor een entiteit (geest) je lichaam binnen kan dringen.
Als dat gebeurd kun je stemmen in je hoofd krijgen die je van alles wijs maken met alle gevolgen van dien....

Leg je vingers losjes op de wijzer of het glas en concentreer je goed.
Vraag of er contact is.
Is dit het geval dan zal de wijzer of het glas gaan bewegen en naar JA schuiven.
Vraag naar de naam van de entiteit en stel je vraag.

Wees voorzichtig en onthou altijd dat het Ouija Bord geen spel is.

Tip: Als je tijdens het glaasje draaien een negatieve entiteit hebt getroffen en je hebt de sessie beeindigt gooi het gebruikte glas dan kapot en gooi het daarna weg.

reality is for people with no imagination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-05 15:08
Tip: Doe het NOOIT alleen.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik heb het net met de pic van Bonez gespeeld (fonetisch gezien zeer foute uitspraak :)).

En mijn muis bewoog helemaal uit zichzelf naar de "post reply" button, ik heb nog niet doorgekregen wat ik moet replyen, maar als ik nog wat hoor, dan post ik het direct. :)

Ik hoop maar dat het geen virus-entiteit was.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
spot er maar niet mee.
glaasje draaien is geen gelul.
ik vindt het nogal eng om eerlijk te zijn.

I wish I had a cool signature like everybody else

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:52
Was gisteren een stukkie van op tv..
Iemand had dat gedaan en sinds dien spookte het in haar huis..
Het is overgegaan door te bidden :)
Toen kwam ik er achter dat het door de EO werd uitgezonden :)

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Heb gisteren nog een aantal glazen gedraaid. Geen spook aan overgehouden, wel een kater. ;)

Het ouija-bord werkt alleen als je er echt zelf in gelooft. Logisch, want het effect is helemaal afhankelijk van zelf-suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Good point Unicorn,

Daarom werkt het ook niet als je niet serieus bent. (lees: erin gelooft)

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6392

Heb ik dan toch ff een vraagje over....

Zo'n geest kan natuurlijk analfabeet zijn ! Dan werkt dat bord toch voor geen meter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bonez bedankt voor de info maar er zijn toch ook een soort rituelen die je vooraf hardop moet zeggen en iets met de bijbel ofzo om zeker te weten dat het een goede geest is?

Unicorn:
Het is wel het makkelijkst om te zeggen dat het zelf-suggestie is. Verklaart een boel maar niet alles.Ik ga nu niet allemaal vage voorbeeld-verhalen geven want what's it to you maar je weet natuurlijk nooit wat het is en daarom wil ik het ook wel eens ervaren voor ik er een oordeel over kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4551

Ah geweldig onderwerp. Doet me denken aan een schoolkamp paar jaar geleden. De tijd Tineke en de Paranormalewereld op tv was. Daar keek ik altijd naar. Super vet over die geesten zo. Nou ja over SK dan. Ik had dus een vriend en die was daar ook "fan" van. En wij liepen dus in het bos daar zo. Waren er nog een paar gasten bij en die ene was er best wel bang van. Dus ik en die vriend van me de hele tijd over geesten praten. En dan natuurlijk de BOSgeesten. En die gast die scheet bijna in zijn broek. :)

Ik weet niet of iemand dat programma heeft gezien. Had ze ook iedere aflevering foto's bij. 1 daarvan was echt freaking raar. Het waren twee foto's op de zelfde plek genomen. Maar de ene was met flitser en dan andere niet. De gene met flitser zat op een vrouw die groter was dan de rest in het midden. En de gene zonder zat die vrouw er niet. En die gene waar van de foto was. Had die vrouw nooit echt gezien daar. Dat was super raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Laatst online: 12-05 23:40

me1299

$ondertitel

Ik vindt het erg bizar... ik geloof er zeker wel in, dat het kan.

Maar ik wil links hebben!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik geloof niet in geesten of iets anders paranormaals. dit omdat ik er geen logische verklaring voor kan vinden.

Ik sta er echter wel open voor, en daarom wil ik een keer glaasje draaien. ik heb inmiddels wat info gezocht (zie links) en het blijkt dat toch wel erg veel mensen hiermee rare ervaringen hebben.

Is er iemand in omgeving arnhem die hier meer ervaring mee heeft en mij dit een keer wil laten zien/leren? nogmaals, hoewel ik er niet in geloof sta ik open voor nieuwe (onverklaarbare) ervaringen.

Nog een punt: op zoek naar informatie kwam ik ook een andere manier om geesten op te roepen tegen: 's nachts in de spiegel kijken en een aantal keer 'bloody mary' of 'candyman' zeggen. Heeft iemand hier ervaring mee?

de links met de meeste informatie: http://www.wirenot.net/X / http://www.ping.be/aura-oasis /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1626

aatos dat bloody mary en candy man is uit films... fictie dus..

maar als je geinterresseerd bent in 'bovenatuurlijke' fenomenen...
dan zou ik me toch eerst heel goed laten informeren
inplaats van gelijk glaasje te gaan draaien

want wat ben je van plan te doen als het echt waar blijkt en er blijft een 'kwade' geest bij je hangen ?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
het bloody mary en candyman ken ik inderdaad uit films, maar ik heb vrij veel informatie opgezocht en vooral bloody mary wordt veel genoemd.

de meeste bronnen zeggen dat het niet gevaarlijk hoeft te zijn, als je maar goed oplet en weet wat je wel/niet moet vragen etc.

ik ben niet van plan 'gelijk' glaasje te gaan draaien, dit is waarom ik vraag om iemand die er meer van afweet, en ook waarom ik hier naar meer info vraag.
dit is ook de reden dat ik bloody mary en candyman niet heb geprobeerd, waarschijnlijk zou ik mezelf helemaal gek maken als ik het alleen deed.

uit de informatie die ik heb gevonden blijkt de kans dat er een kwade geest blijft hangen erg klein is, tenzij je er zelf naar op zoek gaat / er om vraagt.

reacties zijn nog steeds welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
hier een link met een verhaal over o.a. bloody mary. natuurlijk kunnen deze verhalen onzin zijn, maar er zijn er wel veel van. dat is de reden dat ik het zelf wil ervaren.
http://www.ping.be/aura-oasis/ouijagev.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kweenie hoor... maar als je zulke verhalen leest vraag ik me toch af waarom je dat zou willen...

wat de meeste mensen vergeten is dat ze spelen met iets waar ze totaal geen controle over hebben... en totaal niet begrijpen wat de consequenties er van zijn..

het is niet zo dat als het fout gaat, je het bord wegstopt en je van je problemen af bent..
je kan er de rest van je leven zware ellende van hebben...
Some people can touch evil, but sometimes evil will touch them
uit millennium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-05 11:01
blablabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:29

MicroWhale

The problem is choice

tip: Doe het nooit.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoezo Logos; nare ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

H@ye:
Hoezo Logos; nare ervaringen?
Nee, 't is gewoon zonde van je tijd. [img]"http://www.hippie.nu/~unicorn/smile.gif"[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Laatst online: 13-03 16:07

Macros

I'm watching...

Hehe, onzin dat glaasje draaien.
Keer een glaasje liever om, dat is veel lekkerder.
Dat mensen deze b*llsh*t geloven? Joost mag weten waarom.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6644

Laat me dan maar lekker in die bullshit geloven ,maar ik geloof er wel in ,daarvoor heb ik te vaak een bovennatuurlijk fenoneem meegemaakt en ken teveel mensen die dat ook hebben gedaan en het liep niet altijd goed af. dus tipje : Laat maar ,gewoon niet doen

Tillie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3898

Ik geloof ook niet echt in die verhalen enz.

Maar een ding zeg ik je wel....
ik heb een bepaalt gevoel over dat glaasje draaien...Doe het alstublieft niet..

Ik geloof zelf helemaal niet in dat paranormale maar dat glaasje draaien trekt me wel aan en waarom het me zo aanspreekt weet ik niet maar mijn gevoel zeg dat je er nooiit aan moet beginnen...

En dan nog een vraag: waarom zouden mensen er zo voor waarschuwen...??
voor de lol???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Waarom waarschuw jij er voor?

Je zegt twee keer dat je niet zo in die verhalen gelooft, en ook niet in dat paranormale, en toch waarschuw je er zelf twee keer voor???

please explain...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
ik zeg niet dat ik erin geloof, maar ik sta er wel voor open. Als er zoiets bestaat, wil ik het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brikoe
  • Laatst online: 11-03-2022

brikoe

Volgens mij kan je op de een of andere manier wel geesten oproepen. Alleen ik heb altijd het idee bij dit soort praktijken dat je als persoon een stevig karakter moet hebben. Anders dan komen "ze" gewoon niet.

Maar iemand die hier ervaring mee heeft, please tell us. Ik ben nieuwsgierig. Wie weet kunnen "we" (enkele van dit forum) een keertje een sessie meemaken!

Check this out: http://www.elmarvanloon.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Agnes:
Om dezelfde reden dat men ingestraald water van Jomanda koopt en het daarna iedereen kan aanraden.

Om dezelfde reden dat er in het weekend van die aardige mensen aanbellen die je komen vragen of je al tot hun religie behoort.

Om dezelfde reden dat flats en hotels soms geen verdieping of kamer nummer 13 hebben.

Men is sterk onder de indruk dat het echt is. Hoeft niet altijd een onderschatting van de kracht van zelfsuggestie te zijn. Sommige mensen zijn hier gewoon gevoeliger voor. Kijk maar naar jezelf, je gelooft er niet in en toch ben je er bang voor. Compleet irrationeel, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Unicorn waarom BLIJF je zo onmogelijk sceptisch?!?!?
Zolang je het niet serieus geprobeerd hebt vind ik niet dat je voor/tegen of het mag afzeiken. Je zegt altijd dat je harde bewijzen wil; nou je kunt dit nou eens zelf uitproberen. Ik ken veel mensen die er nog veeeel sceptischer als jou over waren maar die toch vreemde dingen meemaakten na het geprobeerd te hebben.

Ik geloog er trouwens zelf ook nog niet in simpelweg omdat ik het nog niet heb meegemaakt. Ik sta er wel voor open en wil het wel eens meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

h@ye-->
Bonez bedankt voor de info maar er zijn toch ook een soort rituelen die je vooraf hardop moet zeggen en iets met de bijbel ofzo om zeker te weten dat het een goede geest is?
ehm in de bijbel worden dit soort praktijken afgeraden danwel verboden..

alle op te roepen geesten zouden slecht zijn
ook de zogenaamde overleden familieleden...
omdat dit niet je familieleden zijn maar demonen die zich voordoen als....

zit wel een logica in
alle goede mensen gaan naar 'het licht'
en kunnen/mogen/willen niet meer terug
dus alles wat hier blijft 'rondhangen' is niet helemaal fris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

Ook ik wil mensen waarschuwen om niet zomaar uit nieuwsgierigheid te gaan "glaasjedraaien". Het kan nogal vervelende gevolgen hebben.
Vroeger was had ik ongeveer net zo'n instelling als Unicorn. Maar ik weet nu wel beter.
Een uitleg waarom dit glaasjedraaien zo gevaarlijk kan zijn (*kan* zijn, je kan ook een goede entiteit treffen):
Als men overlijdt, dan hoort de geest naar het licht te gaan (dit heet ook wel "overgaan"), soms wordt men hierbij begeleidt door reeds overleden ("overgegane") familieleden. Maar, wanneer men om het leven komt door bijvoorbeeld zelfmoord (nooit doen, is echt geen oplossing, je maakt het alleen maar erger) of door een moord, dan blijft de geest bij het aardse "hangen" omdat het zijn tijd nog niet gekomen is om over te gaan naar het hiernamaals. Zo'n geest probeert op allerlei manieren contact te leggen met de nog levende mensen maar dit lukt niet. Tenzij iemand paranormaal begaafd is of bij glaasjedraaiers. Sommige geesten zijn vol negatieve energie en aggressie. Wanneer je in kontakt komt met zo'n negatieve geest met b.v. glaasjedraaien, dan kan deze geest voor vervelende dingen gaan zorgen. De zg. klopgeest is dit dan. Om dit te voorkomen is het het beste als je er achter probeert te komen of je bij het glaasjedraaien met een positieve geest te maken hebt. Bij een negatieve geest schijn je zelf een vervelend gevoel te ervaren. Als je in kontakt probeert te komen met een overleden familielid of kennis, probeer dan vragen te stellen waarop alleen deze geest het antwoord weet.
En iets anders: geesten kunnen vaak niet de toekomst voorspellen. En als ze het wel kunnen dan is het in grote lijnen. Maar vaak zeggen ze maar wat, ze vinden het prachtig om te zien hoe de glaasjedraaiers er op reageren (met negatieve bedoelingen), ze kunnen je flink voor de gek houden.

Ik zou er niet aan beginnen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Laatst online: 07-05 17:36
tip: draag zilveren sierraden, schijnen een beschermende functie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Net als wierrook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

H@ye:
Unicorn waarom BLIJF je zo onmogelijk sceptisch?!
Zolang ik geen reden heb om aan te nemen dat iets werkelijkheid is, doe ik dit niet. Niks mis met een gezonde dosis skepsis. Het wordt pas bedenkelijk wanneer je close-minded gaat worden.
nou je kunt dit nou eens zelf uitproberen.
Nu ben ik in dit opzicht gezegend met een aanstaande schoonfamilie die continu last heeft van geesten, en waarvan een aantal leden zelf in de weer zijn met glaasjes en spiegels en kaarsen en koffiedik en etc. etc... Je snapt misschien al wel dat ik redelijk wat "paranormale" dingen heb gezien daar. Of liever gezegd, niet gezien.

Als ik er ben, blijven de geesten weg, beweegt het glas niet, en wil het koffiedik maar niet fatsoenlijk druipen. Uiteindelijk krijg ik dan te horen dat de geesten alleen komen als alle aanwezigen erin geloven. Of ik heb een "negatief aura", wat dat dan ook zijn mag. Tsja, zo schiet het ook niet op.

Crusader:
Vroeger was had ik ongeveer net zo'n instelling als Unicorn. Maar ik weet nu wel beter.
Drie vragen;
Hoe ben je tot deze "betere" inzichten gekomen?
Waar komt jouw gedetailleerde kennis van de geestenwereld vandaan?
Hoe kan ik deze kennis zelf opdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
Unicorn, het komt misschien doordat je nog niet eerder had uitgelegd dat je hier wel ervaring mee hebt, dat h@ye zich irriteerde aan jouw posts.

maar ik snap best dat als je het hebt geprobeert en er gebeurt (herhaaldelijk) niets, dat je er dan genoeg van hebt en het belachelijk zal maken. Als ik het zelf probeer en er gebeurt niets, zal ik ook tot de conclusie komen dat het niet werkt / dat er geen geesten bestaan.

h@ye, volgens mij hebben wij ongeveer dezelfde instelling.. misschien kunnen we een keer glaasje draaien met iemand die er meer van weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Unicorn, hierbij een antwoord op je vragen:

1. Ik ben tot deze inzichten gekomen doordat een aantal jaar geleden iemand uit mijn naaste familie zelf een bijna-dood-ervaring heeft meegemaakt. Dit wekte interesse in het eventueel bestaan van leven na de dood. Ik dacht altijd dat die mooie verhalen uit de bijbel maar lariekoek waren, omdat ik op school leerde dat bijvoorbeeld de regenboog ontstaat door breking van het licht. Niets geschenk van bovenaf of zoiets. Maar toen ik boeken ben gaan lezen, allereerst van andere mensen die BDE's hebben gehad, zag ik dat die mensen allemaal in grote lijnen hetzelfde hadden meegemaakt. En omdat het de belevenissen van mijn familielid daar perfect op aansloten begon ik te geloven dat er meer moest zijn. Toen ben ik boeken gaan lezen over iemand die zelfmoord pleegde en daarover vertelde, wat deze persoon zag na de dood en waarom deze mocht terugkeren. Ook boeken van mensen die uittredingen meemaakten waren voor mij interessante stof. Ook heb ik ervaringen gelezen van mensen die de unieke kans hebben gekregen om in de diverse "sferen" van het hiernamaals mochten kijken. Ook hier weer niets anders dan overeenkomsten. Ook op internet heb ik hier veel over gelezen. Twee interessante links kan ik hier geven:

Spirituele pagina met veel links naar pagina's met o.a. ervaringen van mensen
http://www.casema.net/~jhk/

En (via bovenstaande link ook te bereiken) een pagina van Sten Oomen, zij heeft zelf meerdere uittredingen meegemaakt en verteld hierover (ook heb ik via email kontakt met haar gehad)
http://www.xs4all.nl/~steno/Dutch.html

2. Zie antwoord op vraag 1.

3. Probeer iets minder sceptisch te zijn en stel je wat meer open voor spirituele wereld. Het heeft mij in elk geval geholpen om een hoop vragen te beantwoorden. Heb niet meteen een oordeel klaar.

Hopelijk heb ik je vragen hiermee beantwoord ;)

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Unicorn, hierbij een antwoord op je vragen:

1. Ik ben tot deze inzichten gekomen doordat een aantal jaar geleden iemand uit mijn naaste familie zelf een bijna-dood-ervaring heeft meegemaakt. Dit wekte interesse in het eventueel bestaan van leven na de dood. Ik dacht altijd dat die mooie verhalen uit de bijbel maar lariekoek waren, omdat ik op school leerde dat bijvoorbeeld de regenboog ontstaat door breking van het licht. Niets geschenk van bovenaf of zoiets. Maar toen ik boeken ben gaan lezen, allereerst van andere mensen die BDE's hebben gehad, zag ik dat die mensen allemaal in grote lijnen hetzelfde hadden meegemaakt. En omdat het de belevenissen van mijn familielid daar perfect op aansloten begon ik te geloven dat er meer moest zijn. Toen ben ik boeken gaan lezen over iemand die zelfmoord pleegde en daarover vertelde, wat deze persoon zag na de dood en waarom deze mocht terugkeren. Ook boeken van mensen die uittredingen meemaakten waren voor mij interessante stof. Ook heb ik ervaringen gelezen van mensen die de unieke kans hebben gekregen om in de diverse "sferen" van het hiernamaals mochten kijken. Ook hier weer niets anders dan overeenkomsten. Ook op internet heb ik hier veel over gelezen. Twee interessante links kan ik hier geven:

Spirituele pagina met veel links naar pagina's met o.a. ervaringen van mensen
http://www.casema.net/~jhk/

En (via bovenstaande link ook te bereiken) een pagina van Sten Oomen, zij heeft zelf meerdere uittredingen meegemaakt en verteld hierover (ook heb ik via email kontakt met haar gehad)
http://www.xs4all.nl/~steno/Dutch.html

3. Probeer iets minder sceptisch te zijn en stel je wat meer open voor spirituele wereld. Het heeft mij in elk geval geholpen om een hoop vragen te beantwoorden. Heb niet meteen een oordeel klaar.

Hopelijk heb ik je vragen hiermee beantwoord ;)

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

[off-topic]
Nah, lekker dat internet via de satelliet, geeft ie connection time-out maar heeft het bericht wel gepost :-(
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Unicorn; sorry dat ik zo pissed was maar ja ik dacht dat je maar vanuit de hoogte praatte maar je hebt dus ervaring. (of beter gezegd; niet)

Ik vind trouwens wel dat er een groot onderscheid gemaakt moet worden tussen van die spirituele fakers (die Unicorn zo goed beschrijft) en mensen die er echt veel vanaf weten of net zoals ons er gewoon voor open staan. Dit is wel heel moeilijk om te doen.

Bonez:
Ik bedoelde met de bijbel dat ik eens van een neef had gehoord dat je de geest de eerste woorden van de bijbel ofzo moest vragen want dat kwade geesten dit meestal niet wisten en goede wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8019

Popi-spirituele nonsense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Inderdaad.
Allemaal blablabla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 12-05 21:36

JJJ

Ik vind het wel interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

H@ye:
Ik weet dat ik geen conclusies mag baseren op iets dat ik niet gezien heb. Aan de andere kant, waarom zou ik Crusader's ongefundeerde claims (of van welke paranormalist dan ook) meer kunnen vertrouwen dan die van m'n eigen verloofde en haar familie?

Als jullie wel positieve resultaten weten te boeken hoor ik hier graag van. Als er redelijk consistent "iets" gebeurt ben ik de eerste die het wil zien.

Crusader:
(...) zag ik dat die mensen allemaal in grote lijnen hetzelfde hadden meegemaakt. En omdat het de belevenissen van mijn familielid daar perfect op aansloten begon ik te geloven dat er meer moest zijn.
Zou het ook zo kunnen zijn dat die mensen allemaal hetzelfde meemaken omdat ze in dezelfde situatie zitten... namelijk zuurstoftekort in de hersenen?

Lees maar eens wat piloten tijdens hun training in de G-machine meemaken. Als ze dan eens bij 9G out gaan (bloed trekt weg uit het hoofd), hebben ze ook een BDE. Met alles erop en eraan. Maar ze zijn al die tijd springlevend geweest.

Dus waarom zou ik geesten en zielen erbij verzinnen om BDE's te verklaren? Zonder gaat ook prima. Waarom jouw opvattingen "beter" zijn zie ik nog steeds niet.
Wat als de boeken elkaar tegenspreken? Praktisch voorbeeld, Flamez zegt dat alle op te roepen geesten slecht zijn, jij zegt van niet. Wie heeft er dan gelijk?
Probeer iets minder sceptisch te zijn en stel je wat meer open voor spirituele wereld.
Sceptisch zal ik altijd blijven, dat is mijn "onzin-filter". Dus als jij zegt dat ik alleen die kennis op kan doen door minder sceptisch te zijn, zeg ik dat indien het geen onzin is, ik gewoon sceptisch kan blijven omdat dat dan niks uit moet maken.

Verder sta ik overal voor open, maar ik kan niet garanderen dat ik alles voor waarheid aanneem wat ik maar naar m'n hoofd geslingerd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Unicorn zei:
Verder sta ik overal voor open, maar ik kan niet garanderen dat ik alles voor waarheid aanneem wat ik maar naar m'n hoofd geslingerd krijg.
Dat is gewoon een gezonde instelling. Niets mee aan de hand. Maar wat ik jammer vind, is dat mensen soms wel heel erg snel conclusies trekken.

Wat betreft dat zuurstoftekort in de hersenen, dat klopt inderdaad. Een BDE is ook op te roepen door magnetische straling op bepaalde delen van de hersenen los te laten. Was enkele maanden geleden nog te zien op Discovery Channel (waar overigens ook die piloten te zien waren).
Maar precies dat zuurstoftekort treedt ook op wanneer je zowat de pijp uitgaat door een hartstilstand bijvoorbeeld en dan maak je ook een BDE mee, als je tenminste met succes gereanimeerd wordt.

Je hebt het over mijn "ongefundeerde" uitspraken. Iets dat niet bewezen is of kan worden, waarmee moet ik dat funderen? Ik heb je laten weten hoe ik aan die info kom en ik wil er niets mee bewijzen.
Nogmaals, dit is een lastig onderwerp en men gelooft dit of men gelooft dit niet. Dat mag ieder voor zichzelf uitmaken.
Ik ben ooit op zo'n spirituele bijeenkomst geweest en wat die paragnost (over) mij vertelde dat kon niemand weten. Hij wist precies te vertellen wat mij bezighield en ook over mijn werk kon hij redelijk gedetailleerd vertellen wat ik kon verwachten. En het klopte allemaal. Niks geen Yomanda praktijken (waar ik overigens weer niet in geloof).
Ik heb genoeg redenen om aan te nemen dat bepaalde dingen zijn zoals ik verteld heb.
Punt.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5772

Bloody Mary is niet helemaal gelul. Ga maar eens voor de spiegel staan en kijk diep in je eigen ogen. Je merkt dat je gezicht langzaam vervormt en er anders uit gaat zien. Soms heb je ook het idee dat er meer mensen staan.

Het kan optisch bedrog zijn (geen fantasie!), maar zolang niemand dat kan bewijzen zijn er meerdere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Stoker's right.
Dat wordt gedaan door in het schemer voor een spiegel te zitten en er geconcentreerd in te kijken. Op een gegeven moment kan er dan een vage mist ontstaan waarna er ook personen of entiteiten waargenomen kunnen worden. Ik heb hier geen ervaring mee maar heb wel verhalen gelezen van mensen die dit gedaan hebben.
Was vroeger ook te zien bij Tineke's paranormale wereld. Had ze zelf ook gedaan. Ze zei het zelf ook gezien te hebben maar of dat echt zo is weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
"Tineke's paranormale wereld"
Kijk hier gaat her dus al fout! Dit is precies de reden waarom ik er (nog) niet in geloof en bijvoorbeeld Unicorn ook niet!!!
Dit zijn gewoon huisvrouwen die dit uit verveling maar gaan doen en het opblazen en er geld meer verdienen. Ook krijg ik op de een of andere manier meteen kippevel bij het horen van een paranormaalbeurs. Ik ben er nog nooit geweest maar volgens mij zijn daar 90% fakers (correct me if i'm wrong)

Unicorn:
Je wilt steeds harde bewijzen maar volgens mij is het met dit soort dingen meer iets wat je zelf moet ervaren. Hier zijn wel mogelijkheden voor volgens mij is er een grote kans dat als je dit serieus met iemand probeert er best wel resultaten komen. Dan kun je gewoon uit eigen ervaring spreken. Er hoeft ook helemaal niemand voor jou uit te treden om het te bewijzen; als het nou zelf eens probeert....Zolang iemand anders het doet kun je argumenten tegenwerpen.
Ik ben zelf ook nog nooit iets spiritueels gedaan ofzo hoor maar ik denk dat er hier geen harde bewijzen voor zijn; je moet het denk ik voor jezelf uitvinden. (oohh ik klink net als een of andere EO creep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

H@ye, je hebt ook wel gelijk met wat je zegt over dat TV programma. Maar er zaten toch wel degelijk waarheden in (die helaas wat opgeblazen naar de kijker werden gebracht).
Met de naam van dat tv programma krijg ik ook een soort Yomanda (brrrr) gevoel. Kijk, daar geloof ik nou ook weinig van. Vooral een commerciele bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Crusader:
Wat betreft dat zuurstoftekort in de hersenen, dat klopt inderdaad.
Maar... dan zijn BDE's toch hele normale biologische processen? Wat heeft het dan nog met een geestenwereld te maken?
Iets dat niet bewezen is of kan worden, waarmee moet ik dat funderen?
Iets wat niet bewezen is kan nog bewezen worden. Iets wat absoluut niet bewezen kan worden bestaat alleen als concept. Iets wat praktisch niet bewezen kan worden kan worden beredeneerd en aannemelijk worden gemaakt (waarbij dan wel het Scheermes gehanteerd moet worden).
Hij wist precies te vertellen wat mij bezighield en ook over mijn werk kon hij redelijk gedetailleerd vertellen wat ik kon verwachten. En het klopte allemaal.
Hoeveel had hij met een goeie dosis mensenkennis kunnen herleiden? Hoeveel markante persoonlijke eigenschappen heeft hij gemist? Tot in hoeverre zijn die uitspraken niet van toepassing op, bijvoorbeeld, mij? Had hij "oren" rondlopen in de hal?

(Die laatste vraag klinkt erg raar, maar dat is een veelgebruikte truuk. Tegenwoordig gebruiken "paragnosten" zelfs radiocommunicatie, zoals ik ooit eens heel pijnlijk op TV heb aangetoond zien worden. Ik zeg niet dat de paragnost in kwestie handlangers gebruikt, maar na wat ik gezien heb hou ik de mogelijkheid voorlopig wel open.)

Ik hoor je nu denken, "zie je wel! Unicorn valt nooit te overtuigen!". Maar ik hou gewoon een open mind voor alle mogelijkheden, in plaats van alleen die dingen serieus te nemen die in New Age boeken staan. (Ockham zou zich in z'n graf omdraaien. :) )
Ik heb genoeg redenen om aan te nemen dat bepaalde dingen zijn zoals ik verteld heb. Punt.
Waarschijnlijk wel. Maar of de redeneringen die erachter steken kloppen kan ik niet zeggen, want ik ken ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

H@ye:
Ik heb zelf er al wel mee geëxperimenteerd. Voor jaren terug, bijvoorbeeld, heb ik een tijd geen vlees gegeten omdat ik bezig was met astraalprojectie. En zoals ik al zei, ik heb m'n eigen team van paragnosten in de vorm van m'n Mexicaanse familie.

Nou kan het zijn dat ik inderdaad geesten wegjaag en dat ik absoluut geen aanleg heb voor enige vorm van spiritisme of paranormale kapriolen.

Die mogelijkheid hou ik open, en dus ben ik op zoek naar mensen die mij op de 1 of andere manier het aannemelijk kunnen maken dat er een paranormale wereld bestaat. Jammer genoeg bestaat er veel weerstand tegen het op wetenschappelijke manier testen van paranormale claims. Dat schiet dus niet op, maar het zet me wel aan het denken. Zouden deze mensen zelf toch in hun achterhoofd weten dat het onzin is? Kan ik niet zomaar zeggen, maar ik blijf het verdacht vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

BDE's zouden als een soort van "normale" processen gezien kunnen worden, naar mijn mening. Maar niet zuiver biologisch. Ik denk dat wanneer het zuurstoftekort in de hersenen zodanig hoog oploopt dat het lichaam begint met het afsterfproces, de geest geen kontakt meer kan houden met het lichaam en dit zal verlaten. Of dit precies zo is weet ik niet, maar zo kijk ik er op dit moment tegenaan.
Iets wat praktisch niet bewezen kan worden kan worden beredeneerd en aannemelijk worden gemaakt
Helemaal mee eens. Alleen is mijn manier van beredeneren niet sterk genoeg om het e.e.a. aannemelijk te kunnen maken ;)

Wat betreft die paragnost, hij kon volgens mij absoluut niets van mij weten. Ik had hem nog nooit ontmoet. Het was nl. zo dat mijn vrouw en ik op een middag hadden besloten om maar eens naar zo'n spirituele bijeenkomst te gaan. Daar is niks sekte-achtigs of wat dan ook aan. We gingen daar gewoon uit pure nieuwsgierigheid heen, omdat we al heel wat documentatie hadden doorgeworsteld en nu toch wel eens wat in de praktijk wilden zien. Die paragnost ontmoetten wij daar dus voor het eerst. Bij binnenkomst kreeg iedereen een nummertje, net als bij de bakker. Er zaten ongeveer 40 mensen in dat zaaltje. Die paragnost zou die avond zo'n 60% van de mensen "helpen". Dat ging zo:
hij begon te vertellen over welk nummer hij wat zou gaan zeggen. Hij wist dus niet welk persoon welk nummer kreeg, laat staan dat ie de persoon persoonlijk kende. Op een gegeven ogenblik noemde hij mijn nummer en ging over mij vertellen. Gewoon over algemene alledaagse zaken, wat ik beter kon laten en waar ik maar beter mijn energie in kon steken. Hij noemde karaktereigenschappen van mij die echt niemand in dat zaaltje kon weten, behalve mijn vrouw natuurlijk (die echt niet met die paragnost had gesproken).
Ook zei hij dat ik met bepaalde zaken op mijn werk in aanraking zou komen en een studie zou gaan volgen. Uiteindelijk is dat ook zo gebeurd.
Ik heb absoluut geen redenen om hier het "doorgestoken-kaart principe" achter te zoeken. Nogmaals, wij hadden enkele uren voordat die bijeenkomst begon besloten om daar heen te gaan. Die paragnost kon dus echt niet eerst handlangers bij ons in huis zetten die ons zouden observeren ofzo.

Ik hoop hiermee weer wat duidelijkheid te hebben gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

H@ye, je snapt het nog niet helemaal.
Tineke is inderdaad een soort Jomanda. Dat soort figuren hoef je niet te geloven, maar dat je Tineke een huisvrouw vindt die niets van paranormale zaken afweet, moet niet gaan betekenen dat alles wat hier gezegd wordt, onzin is. Dat is het niet!

Geloof je me niet. Ga vanavond voor je naar bed gaat voor de spiegel staan. Staan is beter dan zitten. Als je een wasbak hebt, hou je er voor de zekerheid aan vast. Kijk diep in je eigen ogen en denkt aan niets. Als jij je gezicht niet ziet vervagen, dan mag je pas roepen dat je het onzin vindt! Wetenschap is verklaring en bewijs, niet zomaar wat roepen omdat je Tineke een trut vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4861

Ik post hier eigenlijk nooit iets maar ik vind dit toch wel een interessante topic

Ik geloof er zelf ook wel in, ik ben alleen te schrijterig om het zelf uit te proberen.

Ik denk ook wel dat het gevaarlijk kan zijn.

over dat zuurstof tekort : ik heb ook wel eens gehoord dat een BDE ook zou kunnen komen van een soort hallucinerende stof (drug) wat alleen vrijkomt als je dood gaat.

weet iemand of dit waar is, of er meer over weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Niet online
ik staar af en toe ook wel eens een tijdje in de spiegel, vond het altijd wel grappig om te zien, die vervormingen en mist enzo, ging er vanuit dat het gewoon gezichtsbedrog was

dit is de eerste keer dat ik iets hoor over dat 'bloody mary'

zijn er hier meer mensen waar dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Die spiegelmethode heb ik zelf nooit gebruikt. Wordt tijd dat ik dat dan ook maar eens ga proberen. Hoe lang duurt het voordat die mist e.d. tevoorschijn komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 10-05 17:05
Ik ga het NU doen..... (in die spiegel kijken) maar werkt het ook als je er nix van gelooft?
Overigens kan ik niet aan nix denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Niet online
bij mij komt de vervorming van m'n gezicht al na een seconde of 10, mist na 15 ofzo

durf nu eigenlijk niet (ik ben een scheiterd, ik weet het en dat kan me geen **** schelen ;))langer te kijken of die gezichten komen, doe ik morgen overdag misschien een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Niet online
morgoth >> ik geloofde er ook niet in, had er zelfs nog nooit van gehoord tot vanavond, terwijl ik al jarenlang de mist en vervormingen heb gezien, alleen nooit echt een duidelijk gezicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Laatst online: 01-05 10:30
Volgens mij is dat spiegelverhaal toch zelfsuggestie ofzo, kweet niet hoe het met die bloody mary zit, maar 'k had vroeger ook al zoiets gehoord, maar dat was een ander zinnetje, en je moest het in het donker doen ofzo, maar volgens mij komt het gewoon omdat je ogen heel lang naar hetzelfde zitten te kijken, en dus de stoffen die nodig zijn voor de chemische reacties in je netvlies opraken, zoals je dit ook hebt als je lang naar een fel oranje voorwerp ofzo kijkt, en dan naar wit papier, dan zie je ook een vlek. Bij die spiegel gaat dat volgens mij ook zo, de vlekken zijn een natuurlijk proces, en omdat je gehoord hebt dat er ook gezichten enzo komen, denk ik dat je al snel die vlekken als gezichten 'wil' zien. Maar 'k zal het ook eens proberen van de week :) en vertel over je ervaringen met de spiegel enzo mensen....
Greetz,
Toiletman

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10:44

Jag

Over de fysiologie van bde's:
De getuigenissen van mensen die een bijna-doodervaring hebben gehad, wekken niet de indruk dat zij allemaal hetzelfde hiernamaals hebben bezocht. Toch is het opmerkelijk dat zo velen melding maken van een donkere tunnel en een stralend wit licht. Waarom gingen ze bijvoorbeeld niet via een roltrap naar een roze wolk of een blauwe poort? Een mogelijke verklaring is, dat de tunnelervaring wordt veroorzaakt door fysiologische factoren die bij alle mensen gelijksoortige effecten opwekken.

Zuurstofgebrek zou ertoe kunnen leiden dat het brein plaatselijk overactief wordt doordat de prikkeloverdracht tussen de hersencellen onvoldoende wordt geremd. Wanneer zo'n ruisachtige storing in de visuele hersenschors optreedt, zal men in het centrum van het gezichtsveld een helder licht zien, omdat de meeste cellen met dit gebied corresponderen. Het licht wordt geleidelijk groter naarmate de hoeveelheid storing toeneemt en schept de illusie dat men de uitgang van een tunnel nadert. Omdat het licht niet eerst wordt opgevangen door de ogen, maar de schors dus rechtstreeks gestimuleerd wordt, is het licht buitengewoon helder zonder dat het pijn doet aan de ogen.

Het licht wordt vooral waargenomen door mensen die medisch gezien werkelijk dicht bij de dood waren. Verscheidene andere elementen van een bijna-doodervaring komen daarentegen in ongeveer gelijke mate voor bij degenen die zich ten onrechte bijna dood waanden. Vermoedelijk hangen deze deels samen met een toename van de hoeveelheid endorfinen die in de hersenen worden geproduceerd. Deze morfineachtige stoffen komen vrij wanneer we onder grote stress staan en wekken aangename gevoelens op. Bovendien vergroten ze de kans op elektrische storingen in de temporele hersenkwabben bij de slapen, en het is bekend dat stimulatie van deze kwabben - kunstmatig met een elektrode of langs natuurlijke weg, zoals bij epileptische aanvallen - onder meer flashbacks en mystieke ervaringen kunnen oproepen, die we ook bij bijna-doodervaringen aantreffen. De Canadese hersenonderzoeker Michael Persinger vond aanwijzingen dat mensen die veel subjectieve paranormale ervaringen en veranderde bewustzijnstoestanden rapporteren, gevoeliger zijn voor kleine storingen in de temporele kwabben. Wellicht hebben zij ook meer kans op een bijna-doodervaring

En een verklaring voor uittredingen:
Veel mensen met bijna-doodervaringen zijn ervan overtuigd dat ze buiten hun lichaam zijn geweest en ze vertellen soms dat ze precies konden zien hoe de artsen hun leven probeerden te redden. Vergelijkbare uittredingservaringen worden echter door minstens tien procent van de bevolking gerapporteerd, waarvan een ruime meerderheid niet in gevaar verkeerde. Evenals bijna-doodervaringen kunnen ze de angst voor de dood verminderen.

Een uittredingservaring kan onder meer optreden in een toestand tussen waken en dromen. Het bewustzijn is nog helder terwijl men geen zintuiglijke indrukken meer ontvangt en ook het eigen lichaam niet voelt. In deze toestand zijn de hersenen geneigd een visueel beeld van de omgeving te construeren. Dat gebeurt bij voorkeur vanuit een hoger gelegen standpunt omdat dit de eenvoudigste manier is om de situatie ruimtelijk voor te stellen. Het zelfgecreëerde model van de werkelijkheid, dat vergelijkbaar is met een heldere droom, wordt als reëel ervaren zolang er geen beter alternatief beschikbaar is.

Uittreders vertelden dat ze dwars door muren konden vliegen. Als dat werkelijk waar is, dan mogen we aannemen dat ze kunnen vaststellen wat er in een andere kamer te zien is waar ze nog niet eerder zijn geweest. Uit parapsychologisch onderzoek is echter niet gebleken dat dit mogelijk is. Proefpersonen die in staat waren om een uittredingservaring op te wekken, zagen een betrouwbaar beeld van de omgeving zolang ze die kenden. Maar als ze naar een onbekende kamer reisden, waren hun indrukken hoofdzakelijk het product van hun fantasie.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Laatst online: 11-05 19:45
Dit is echt een onderwerp wat ik leuk vind. Vooral omdat het een beetje eng is zeg maar. Ik zelf geloof zeker wel dat zulk soort dingen bestaan. Ik ben ook christelijk opgevoed en geloofde er ook echt in tot ik zo'n jaar of 13/14 was.
Ook al geloof ik dus niet meer, dan toch zou ik zulk soort dingen als glaasje draaien nooit willen doen. De angst (want dat is het gewoon) dat het toch zou bestaan is groter dan de "lol" die ik er aan zou kunnen beleven.
Ik zal ook heel eerlijk bekennen dat ik me niet echt lekker voel als me midden in de nacht in een onbekende omgeving bevindt (en dat is dan niet vanwege criminelen of ander ruzie zoekende lui)

Ik heb ook het idee dat al het onverklaarbare maar klakkeloos aan een god wordt toegewezen. Net zoals ze vroeger de tv ook een satanisch iets vonden. (sommige groepen extreme (niet negatief bedoeld) christenen geloven dit nog steeds) terwijl dit nu wordt gezien als gewoon een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2887

dat verhaal van JAG klopt wel denk ik, ik heb 2 keer narcose gehad, 1 keer met zo'n kapje en 1 keer met een spuit, en kreeg beide keren ook dat beeld van een "licht tunnel".

In de bijbel stond d8 zoiets als: "Probeer niet met de doden te spreken, zij hebben u niets te vertellen."
Wat aangeeft dat ut vastwel kan, maar dat ut nie gezond is (denkikdan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed punt, Toiletman. Dat is wat ik bedoelde tegen H@ye. Je hoeft het niet te geloven en er kan best een andere verklaring zijn, maar geef dan wel een zinvolle uitleg. Ik heb ook gedacht aan gezichtsbedrog.

Misschien kennen jullie wel die inktvlek van Jezus. Dat is een inktvlek waar je 30 seconden naar moet kijken, dan je ogen dicht en dan zie je Jezus ontstaan. Erg kewl! Als er belangstelling is (NIET GEVAARLIJK!), dan zoek ik hem nog wel effe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Ik heb een keer met m'n vriendin meer als een uur voor een spiegel gezeten. Kamer donker gemaakt, kaars voor de spiegel, en maar staren tot je de tranen je in de ogen springen.

Ik kreeg eigenlijk alleen last van een soort van tunnelvisie. Alles zakt langzaam weg in de duisternis, behalve waar je naar kijkt. Als je dat lang genoeg volhoudt, zie je na een tijdje zelfs helemaal niets meer (in ieder geval, dat had ik dan). Als je dan een keer met je ogen heen en weer draait komt het weer terug.

M'n vriendin (die ook beweert aura's e.d. te kunnen zien) zag trouwens wel allerlei vage dingen. Mijn gezicht veranderde o.a. in die van Darth Maul :). Het zal dus wel van persoon tot persoon verschillen of je wel of niet rare dingen gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7763

Die gezichten die je ziet bij jezelf (of bij anderen als je die in hun ogen kijkt) zijn gezichten uit een van je (of van die ander) eerdere levens, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Er wordt beweerd dat het ook eventuele overleden familieleden of kennissen kunnen zijn. Lijkt me wel een eng idee om met die overledenen te kunnen communiceren, maar het schijnt wel te kunnen. Die spiegelmethode is 1 van de manieren.
Ik wist alleen niet dat vrij veel mensen daar ervaring mee hebben. Wat ik me dus afvraag, wat is de beste methode voor het verkrijgen van die mist enzo, de een zegt zittend en de ander staand. Wel begreep ik dat je dat het beste in het schemerlicht kan doen. Is dat waar?
Ook las ik dat eventuele entiteiten die zich laten zien, ook via de spiegel naar buiten kunnen komen, dus zich in jouw directe omgeving kunnen manifesteren. Wat klopt daarvan volgens de ervaren mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Dus ik was in een vorig leven Darth Maul?

Vèèèèt... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7763

Unicorn: Misschien leek je er op hehe ;)
Maareh... ik zie toch weinig redenen waarom er via de spiegel andere (overleden) mensen gezien kunnen worden... lijkt mij vreemd, want een spiegel doet niks dan het beeld spiegelen, ik neem niet aan dat je geesten dan ineens wel kunt zien... het lijkt me logischer dat het alleen werkt omdat je iemand (jezelf) in je ogen kijkt, dus ik ga er niet van uit dat ik ineens vreemde dingen naast me ga zien... tot nu toe niet gehad in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeton
  • Laatst online: 21-04 20:26
stoker, is idd leuk als je dat post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeton
  • Laatst online: 21-04 20:26
edit: dubbel gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7648

Even mijn idee over glaasje draaien. Er zijn op de aarde 3 categorien mensen:

1. Mensen die geloven wat ze zien (alleen het waarneembare)
2. Mensen die zich openstellen voor het sprituele, "het rijk van de machten". Voorbeeld is dus glaasje draaien.
3. Mensen die geloven in God en Zijn heerschappij. Zij weten ook het bestaan van de 2e laag.

Er zijn 3 lagen. Bovenaan staat God met Zijn Almachtigheid. Daaronder de duivel met zijn geesten, demonen enz. En daaronder de mensheid, zoals wij allen zijn.

De Bijbel raadt inderdaad glaasje draaien, contact zoeken met overledenen, enz. af. De Bijbel zegt niet dat het niet mogelijk is, het is juist heel goed mogelijk. Bij glaasje draaien wordt er contact gezocht met een geest die volgeling van de duivel is. En dat wordt ook in de Bijbel uitgelegd. Wij mensen zitten op de 3e laag, de geesten en volgelingen van de duivel zitten op de 2e laag en hebben ook heel macht om bepaalde zaken uit te richten. Dus bijv. om dingen te voorspellen tijdens het glaasje draaien. Op een gegeven moment wordt jouw leven beheerst door die verkeerde geesten. En de enige die er dan nog wat aan kan doen is God. Omdat hij Machtiger is dan die geesten, waar wij als mensheid niet tegen op kunnen.

De Bijbel waarschuwt ook dan ook herhaaldelijk voor deze machten, omdat er veel gevaar in zit.

Zelf heb ik wel aardig wat gelezen over glaasje draaien en ik kan mij eigenlijk alleen maar aansluiten bij de Bijbel (niet vanuit het geloof, maar vanuit verstandelijke redenatie) dat je de 2e laag echt links moet laten liggen en je niet in contact gaan begeven met geesten o.i.d. omdat zij veel macht hebben. Meer dan ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Laatst online: 01-05 10:30
IngridT:
je niet in contact gaan begeven met geesten o.i.d. omdat zij veel macht hebben. Meer dan ons.
Dit snap ik dus niet, als die geesten (als ze al bestaan) op enige manier invloed zouden kunnen uitoefenen op de materiele wereld, waarom doen ze dat dan niet, en heb je d'r nu geen last van?
Greetz,
Toiletman

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Volgens mij kunnen ze weinig invloed uitoefenen op onze wereld omdat ze geen "stoffelijk" lichaam hebben. Sommige geesten kunnen overigens ook zonder lichaam invloed uitoefenen, deze staan bekend als klopgeesten (licht gaat spontaan aan of uit bijvoorbeeld). Ook mensen die last hebben van "stemmen in hun hoofd" hebben last van zo'n geest. Ze zijn dus zeker niet gek. Shit, zat vandeweek nog een artikel te lezen over een psycholoog die patienten van die geest afhielp door die geest tijdelijk een lichaam te "geven" (iemand ging in trance en die geest kwam even in dat lichaam terecht) zodat die psycholoog die geest de weg naar het licht kon wijzen. Die patienten waren dan ook daadwerkelijk verlost van die stemmen in hun hoofd.

Ah, 'k heb die link gevonden. Heel erg interessant voor velen die meer bewijs wilden. Een citaat van die pagina:
Heden zijn PSI (telepathie, helderziendheid) en PK (Psychokinese, invloed op het materiele) wetenschappelijk bewezen feiten (Universiteit van Edingburg, Rhine Center, Stanford Research Institute (SRI) en andere). Nu kunnen we accepteren dat er meer bestaat tussen hemel en aarde. Vandaag zijn fysica en parapsychologie versmolten omdat men tot dezelfde conclusies kwam
En nog veel meer interessante artikelen en ervaringen vind je op die pagina:
http://www.ping.be/~pin03784/index.html

En om on-topic te blijven, hier een heel stuk over het glaasje draaien, ervaringen van iemand:
http://www.ping.be/~pin03784/ouijagev.html

Op die pagina wordt ook het eerder genoemde Bloody Mary beschreven.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12

Flapmo

and back is gigi!

Kheb altijd getwijfeld of dit nou bullshit was of niet, I guess I'll never know aangezien ik het niet kan geloven en het dan (volgens reply's hier) ook niet werkt :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Er handig, een bijna twee jaar oud topic even omhoog schoppen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik geloof er niet in, maar toch zou ik het niet doen..

Tis vooral wishfull thinking, doordat er veel oude verhalen over zijn heeft het al iets mystieks..

Maar je weet natuurlijk maar nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je bent gek als je dit gaat proberen....

tip: lees eens een goed boek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 10:40
Twee jaar geleden vertelde een Levensbeschouwingleraar de klas een verhaal over een oud leerlinge van hem die ook het lef had glaasje te draaien. De goede meid was toen 13.
Tijdens het glaasje draaien met haar vriendinnen (die er overigens niet zo erg in geloofde als zij zelf) vroeg ze de geesten hoe oud ze zou worden.
Ze kreeg als antwoord 13 jaar.
Een half jaar later, vlak voor haar 14 verjaardag is ze door een verkeersongeluk om het leven gekomen.

Ik geloof niet in geesten of wat dan ook, maar als een leraar dit je serieus met tranen in de ogen verteld dan krijg je toch gemengde gevoelens van binnen...

Ik zou het dus ook nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 10-05 17:05
Deze is omhoog gekickt, terwijl dit topic al liep: [topic=420685/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.