Toon posts:

Lamp op andere stopcontactdoos = BSOD ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik deed net me lampje aan, trilt me beeld en hoor de klik van de switch in me speakers? Toen deed het bureaulampje op andere stopcontact doos en toen krijg ik een BSOD :? :? :?

Hoe kan dit ?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:10

Harrie

NederVlaming

BSOD?? :?

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 14:07 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Verwijderd

Sorry, dit hoorde in de huiskamer...

Verwijderd

Topicstarter
Jah is geaard..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 18:10 schreef Toverstaf het volgende:
Whala halla Trien wie er toch?
Daar waar allen MOD enzow !
Hier niet en horen loop, ik altijd EDIT heel.

Mja, MIPPI en toch !
?????

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 18:16 schreef Ragonite het volgende:

[..]

?????
Ik snap er ook geen snars van.... :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 18:18 schreef WildCat het volgende:

[..]

Ik snap er ook geen snars van.... :? :? :?
Die kerel blaat uit ze nek volgens mij..

Verwijderd

Ik denk dat het meer puur geluk/pech was toen je een bsod kreeg, terwijl je je lampie aan/uit zette...

Of heb je het wel vaker? anders zou je eens een andere voeding moeten testen...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Daling is je spanning ofzo... daardoor kregen je onderdelen minder spanning dan normaal = BSOD

Whatever.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Zo een klik in men speakers krijg ik ook wel als ze hiernaast in de badkamer het licht aan/uit doen. Maar BSOD was puur toeval bij jou denk ik

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Ik zal eerst eens kijken naar de hoeveelheid apparaten op de groep. Kan wel eens zijn dat er goede stroomvreters tussen zitten en je groep dan veel te verduren krijgt. Ikzelf woon in een oud huis en als er gestofzuigt wordt gaat zelfs de verlichting wat minder fel branden... ;)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stabiel spul die windows!

• ESteg
  • Laatst online: 11-08 18:27
Stekker omdraaien.

In het huis waar ik hiervoor woonde, hoorde je een tik uit de luidspreker van de wekkerradio komen (die notabene uit stond) als je in de andere kamer een lamp aandeed.

Raar maar waar...

Verwijderd

Brakke voeding die chagrijnig wordt als je met je bureaulamp klooit?

Verwijderd

Tip: Neem een dagje vrij en leg een nieuwe groep aan van de meterkast naar je pc. Alles goed aarden en je bent er vanaf (werkte bij mij ook :P )

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Op zondag 17 februari 2002 21:01 schreef joostjuh het volgende:
Tip: Neem een dagje vrij en leg een nieuwe groep aan van de meterkast naar je pc. Alles goed aarden en je bent er vanaf (werkte bij mij ook :P )
Trek je 3,5Kw dan met je pc? :?

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Verwijderd

Tuurlijk trek je lang niet een hele groep leeg met je pc, maar je hebt geen last van andere kamers in huis waar gebruik gemaakt wordt van dezelfde groep. Je kan de hele kamer wel op die groep zetten.
Beetje flauwe opmerking :r

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Sorry :)

Maar ff ontopic...door spanningspieken (door aanzetten van lamp oid) kan je psu van slag raken, je zou er een netwachter tussen kunnen zetten, die houdt de spanning op peil, of je lamp in een andere wcd steken.

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Verwijderd

Maakt niet uit, een andere groep. De groepen zijn niet van elkaar gescheiden of zo.
Voor elke groep zit een zekering, meer niet, elke groep zit via die zekeringen op dezelfde hoofdleiding.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je lampje zit op dezelfde groep als je pc.. Doordat je je lampje aanzet is er even te weinig spanning voor je pc en hierdoor kan je een bsod krijgen, tik in speakers en monitor die trilt.

Zet je lampie op een andere groep of zorg dat deze groep minder stroom hoeft te leveren.

Verwijderd

Ja met een aparte groep zit je op een aftakking. Je hebt niet een nieuw lijntje naar de energiecentrale.
De probleempjes met verlichting en tikken in boxen is wel verholpen door een nieuwe groep te plaatsen bij mij.

Een APC is misschien ook een goede oplossing. Heb je helemaal geen last van spanningsverschillen. Je kan zelfs even zonder stroom zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar het lampje zit dus op een totaal ander stopcontact en toch blijft het :(

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Wellicht heb je een prob met de schakelaar van je lampje, het kan dat die net heel ff sluiting maakt, lampje gaat er niet kapot van, de rest van je stroomverbruikers ook niet, MAAR je pc/voeding vind het minder, waardoor je net ff een dip in je spanning krijgt en je pc zich ff verslikt = BSOD. Oplossing: andere lamp nemen.

Blaat

• ESteg
  • Laatst online: 11-08 18:27
Probeer nou eerst ff die stekker van je pc om te draaien...

Bij die wekkerradio hielp het, en: baat het niet, dan schaadt het niet >:) Een makkelijkere oplossing kan ik je niet geven...

Werkt het niet, dan zet je gewoon een surge-protectortje tussen, en weg zijn je problemen (zou iedereen moeten doen ;)).
Pagina: 1