KT266A Mini Tweak Guide

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
http://www.tweak3d.net/articles/kt266a/

ik heb dit vorige maand ofzo gedaan, en had er een behoorlijk onstabiel systeem van gekregen, zijn er meer mensen die deze tweak geprobeert hebbe?!

Verwijderd

Dit is mij geheel onbekend deze tweak.
Wat zou er dan allemaal met de chipset uitgevoerd kunnen worden?

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Deze tweak zorgt ervoor dat je chipset de HLT instructie gaat "snappen" waardoor je cpu idle temp. vrij drastisch omlaag gaat (bij mij dik 10 graadjes). Sommige mensen hebben er problemen mee (onstabiliteit of geluidskaart problemen), da's ook de reden dat b.v. Asus het er bij mijn moederbord uitgehaald heeft. Bij mij werkt deze tweak gelukkig uitstekend. :z

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 08:23 schreef Kool het volgende:
Deze tweak zorgt ervoor dat je chipset de HLT instructie gaat "snappen" waardoor je cpu idle temp. vrij drastisch omlaag gaat (bij mij dik 10 graadjes). Sommige mensen hebben er problemen mee (onstabiliteit of geluidskaart problemen), da's ook de reden dat b.v. Asus het er bij mijn moederbord uitgehaald heeft. Bij mij werkt deze tweak gelukkig uitstekend. :z
Ik heb ook die asus a7v266-e.. Van het weekend eens proberen :)
Trouwens: wordt er nog iets anders verbeterd (snelheid?) dan cpu warmte.. heb nu even geen tijd om dat allemaal te lezen :7

• Kool
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 08:28 schreef DiEana het volgende:
Trouwens: wordt er nog iets anders verbeterd (snelheid?) dan cpu warmte.. heb nu even geen tijd om dat allemaal te lezen :7
Nee, dat is het enige! Maar je hoeft het maar 1 keer in te stellen dus absoluut de moeite waard. Als je geen koe of seti ofzo draait is je pc over het algemeen toch 90% van de tijd idle, dus is 90% v.d tijd mijn cpu temp. ruim 10 graden lager. :)

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 08:38 schreef Kool het volgende:

[..]

Nee, dat is het enige! Maar je hoeft het maar 1 keer in te stellen dus absoluut de moeite waard. Als je geen koe of seti ofzo draait is je pc over het algemeen toch 90% van de tijd idle, dus is 90% v.d tijd mijn cpu temp. ruim 10 graden lager. :)
Zolang ik het, als het niet zou meevallen (crash,onstabiel,...) maar terug naar standaardsettings kan zetten achteraf, vind ik het OK :)

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Dat kan ik in het verhaal niet zo duidelijk terugvinden. Kunnen alle originele settings weer worden restored?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Hmmmm, dit is interessant. Als ik thuis ben ga ik gelijk ff testen.

Verder lijkt het mij dat alles terug te zetten is. Ik weet niet waar je alles in moet stellen, want ik heb het artikel nog niet bekenen, maar als het in de bios is dan kun je gewoon defaults laden of anders ff een oudere versie eroverheen flashen ofzo. Zijn het windows instellingen dan kun je toch eerst een image maken?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Volgens mij heeft dit alleen invloeg op de temperatuur, en niet op andere zaken. Want je gaat er gewoon voor zorgen dat je een "HALT" kunt inschakelen, zodat sommige "delen" niet gebruikt worden: koeler.

Voor de rest zie ik geen snelheidswinsten/...

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 18 februari 2002 15:30 schreef DiEana het volgende:
Volgens mij heeft dit alleen invloeg op de temperatuur, en niet op andere zaken. Want je gaat er gewoon voor zorgen dat je een "HALT" kunt inschakelen, zodat sommige "delen" niet gebruikt worden: koeler.

Voor de rest zie ik geen snelheidswinsten/...
Kijk even verder......... Koeler betekent verder OC'en natuurlijk!!!!!!!! En dat is uiteraard weer meer snelheid.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 16:42 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

Kijk even verder......... Koeler betekent verder OC'en natuurlijk!!!!!!!! En dat is uiteraard weer meer snelheid.
IDD... maar ik bedoelde directe snelheidswinst :)
Trouwens, verder OC'en.. Zal dat wel lukken? Want op programmatjes als je koe bijvoorbeeld, zal het geen effect hebben: als je dan oc't, gaat je temp niet "gelijk" blijven (in de veronderstelling dat je oc't tot je vorige temperatuur), maar stijgen.

• Aemstel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 20:05
Het werkt inderdaad heel goed. Mijn cpu temp is van 47 naar 38 graden gegaan (Idle). Nog geen problemen tegengekomen. En het is heel makkelijk ongedaan te maken.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 17:27 schreef PPietje het volgende:
Het werkt inderdaad heel goed. Mijn cpu temp is van 47 naar 38 graden gegaan (Idle). Nog geen problemen tegengekomen. En het is heel makkelijk ongedaan te maken.
mooi :)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Not Found
The requested URL /articles/kt266a/ was not found on this server.

:{

C:\>_

• Kool
  • Niet online
Meer overklokken zal je niet lukken want je full-load temp. blijft gelijk!

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 12:06 schreef Kool het volgende:
Meer overklokken zal je niet lukken want je full-load temp. blijft gelijk!
Zoals ik al reeds zei dus :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
hmz iki hoor dus positieve reacties en ga het dus ook maar weer proberen, anyway sommige vroegen zich af of je het ook weer uit kan zetten, en ja dat is heel eenvoudig, als er nog mensen zijn die wpcredit of wpcset nodig hebben (die proggies die je nodig hebt hiervoor zie tweak zelf) kunne me mailen, dit zijn freeware programma's dus.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Voor degene die dit bij een zwaar overclocked systeem gebruiken, hang maar eens een multimeter aan een van je molex connectoren en zet die idle functie maar eens aan. Draai daarna maar eens een koe of burnk7 en kijk hoe groot de schommeling in voltage is.
Houdt er ook absoluut rekening mee dat deze voltage best wel ver te hoog worden als je een voeding hebt die gemod is, of bijgeregeld is vanwege een lage 5volt lijn.
Dus mensen met een voeding die gemod of hoger is afgeregeld, doe deze IDLE functie dus niet gebruiken wil je je hardware (cdrom/burner/harddisk) nog langer houden.
Meet maar eens op een van de transistoren op je mainboard hoeveel je 5volt lijn beinvloed wordt en hoeveel deze afwijkt tov. het meten aan de molex connector.
Ook klopt het absoluut niet wat motherboard monitor aangeeft tov. molex of transistoren.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 23:18 schreef Rick2001 het volgende:
Voor degene die dit bij een zwaar overclocked systeem gebruiken, hang maar eens een multimeter aan een van je molex connectoren en zet die idle functie maar eens aan. Draai daarna maar eens een koe of burnk7 en kijk hoe groot de schommeling in voltage is.
Houdt er ook absoluut rekening mee dat deze voltage best wel ver te hoog worden als je een voeding hebt die gemod is, of bijgeregeld is vanwege een lage 5volt lijn.
Dus mensen met een voeding die gemod of hoger is afgeregeld, doe deze IDLE functie dus niet gebruiken wil je je hardware (cdrom/burner/harddisk) nog langer houden.
Meet maar eens op een van de transistoren op je mainboard hoeveel je 5volt lijn beinvloed wordt en hoeveel deze afwijkt tov. het meten aan de molex connector.
Ook klopt het absoluut niet wat motherboard monitor aangeeft tov. molex of transistoren.
Bedankt voor de waarschuwing :)
Pagina: 1