Toon posts:

[XMMS] Bug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mijn XMMS doet het het uistelend, maar als ik bijvoorbeeld over mijn interne netwerk een bestand groter dan bv een gig aant downloaden ben of als mijn systeem (en dan vooral hardeschijf) zwaar belast is dan zou hij waar je normaal gestotter hoord zeg maar crahsen :?

als ik hem dan weer opnieuw probeer op te starten heeft dit geen resultaat, ik heb het met xmms 1.2.5, 1.2.6, 1.2.7-pre1. En dit alleen op mijn gentoo linux (kernel 2.4.17) systeem (met soundblaster live en OSS output) op de rest van mijn systemen (en toen ik nog redhat had) heb/had ik hier geen last van :?

owja, ik draai een koe dus het ligt niet aan cpu belasting, wat is het probleem??

Verwijderd

hoe crasht ie ? segfault ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 17:43 schreef Felix het volgende:
hoe crasht ie ? segfault ?
geeft geen errors, blijft daar "gewoon bewegeloos op mijn scherm staan" kan nix aanklikken ofzow en dan moet ik um killen met killall xmms, en als ik xmms dan weer opstart (van console bijvoorbeeld) dan doet ie nix, op de console lijkt het of er een continu proces aan de gang is want hij geeft geen output :?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Gentoo gebruikt toch KDE??

Dan moet je even Konsole openen en vandaar uit XMMS opstarten. Als hij dan crasht, krijg je de foutmelding in de konsole te zien.

Verwijderd

dan is ie niet goed gekilled ofzo als ie niet meer opnieuw wil opstarte...doe eens killall -9 xmms in dat geval...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 17:52 schreef LinuxUser het volgende:
Gentoo gebruikt toch KDE??

Dan moet je even Konsole openen en vandaar uit XMMS opstarten. Als hij dan crasht, krijg je de foutmelding in de konsole te zien.
nee, :D je kunt zelf kiezen wat je gebruikt, het heeft iets weg van LFS, prutser :P, maar ik zeg net: HIJ GEEFT GEEN ERROR :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 17:53 schreef Felix het volgende:
dan is ie niet goed gekilled ofzo als ie niet meer opnieuw wil opstarte...doe eens killall -9 xmms in dat geval...
dan start ie nog niet op

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 17:55 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

nee, :D je kunt zelf kiezen wat je gebruikt, het heeft iets weg van LFS, prutser :P, maar ik zeg net: HIJ GEEFT GEEN ERROR :)
kijk je wel goed? :P

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Gebeurt hetzelfde ook als je geen muziek aan het afspelen bent met xmms (maar het dus wel draait)?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 17:58 schreef odysseus het volgende:
Gebeurt hetzelfde ook als je geen muziek aan het afspelen bent met xmms (maar het dus wel draait)?
nope, het gebeurt maar heel weinig, het is opzich geen probleem maar omdat ik het bijna 24u per dag gebruik (luister ook in me slaap :P) moet ik dus om de 3 dagen ofzo rebooten aleen omdat xmms dwarsligt

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 06:47

Blaasvis

Cidora \o/

Ik heb het zelfde probleem gehad, het ging over toen ik nieuwste beta van alsa had gemerged.
om dat te kunnen moet je wel je /usr/portage/profiles/package.mask bewerken ander merged ie niet goed. B-)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 19:01 schreef blowfish het volgende:
Ik heb het zelfde probleem gehad, het ging over toen ik nieuwste beta van alsa had gemerged.
om dat te kunnen moet je wel je /usr/portage/profiles/package.mask bewerken ander merged ie niet goed. B-)
thnxs :* maar dan moet ik dat rotte alsa weer gaan configgen ;(

• LollieStick
Op zondag 17 februari 2002 17:55 schreef DJ_PP het volgende:

[..]
maar ik zeg net: HIJ GEEFT GEEN ERROR :)
dat heb je gepost toen ik mijn post aan het typen was. kijk maar eens naar de tijd.
het heeft iets weg van LFS, prutser
ik zal het maar opvatten als een compliment. |:(

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 18 februari 2002 22:07 schreef LinuxUser het volgende:
ik zal het maar opvatten als een compliment. |:(
'Prutser' geldt hier de laatste tijd als kooswoordje lijkt het, dus ik denk niet dat het vervelend bedoeld was. En dat iemand die tijd over het hoofd ziet...ach, kan gebeuren :) .

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:13 schreef odysseus het volgende:

[..]

'Prutser' geldt hier de laatste tijd als kooswoordje lijkt het, dus ik denk niet dat het vervelend bedoeld was. En dat iemand die tijd over het hoofd ziet...ach, kan gebeuren :) .
tis niet slecht bedoeld hoor :), ik zou dit ook posten als de topic starter het nog niet gezecht had, en dat had ie nog niet dus je hebt groot gelijk :)

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Owh sorry hier stond iets lomps :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:48 schreef luc het volgende:
Owh sorry hier stond iets lomps :)
typisch luc (nu heb ik een ban he :D in #linux ? haha)

• LollieStick
mijn excuses

Verwijderd

choeso jullie!
Iedereen weer vriendjes. We kunnen geen rellen in Utrecht krijgen de 23e he ;)

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Op maandag 18 februari 2002 22:50 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

typisch luc (nu heb ik een ban he :D in #linux ? haha)
Een ban ?
Volgens mij slaap je allang :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 00:00 schreef nelske het volgende:
choeso jullie!
Iedereen weer vriendjes. We kunnen geen rellen in Utrecht krijgen de 23e he ;)
dan kom ik niet :o, volgende keer mischien (heb proefwerkweek, yugh)maja ff OT, het lijkt wel alsof hij als hij op mijn schijf schrijft niet van de andere kan lezen, als ik bijvoorbeeld met mpg123 werk en hij schrijft op me root schijf dan stottert de muziek die hij van mijn MP3 schijf leest :? (zijn alle 2 5400rpm ata100 en 10gig groot alle 2)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wat geeft hdparm voor info over de schijven? DMA-toegang en dergelijke, eventueel nog een hdparm -tT /dev/hd?.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 21:20 schreef odysseus het volgende:
Wat geeft hdparm voor info over de schijven? DMA-toegang en dergelijke, eventueel nog een hdparm -tT /dev/hd?.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
localhost root # hdparm -tT /dev/hda

/dev/hda:
 Timing buffer-cache reads:   128 MB in  1.70 seconds = 75.29 MB/sec
 Timing buffered disk reads:  64 MB in 19.10 seconds =  3.35 MB/sec
localhost root # hdparm -tT /dev/hdb

/dev/hdb:
 Timing buffer-cache reads:   128 MB in  1.76 seconds = 72.73 MB/sec
 Timing buffered disk reads:  64 MB in 21.62 seconds =  2.96 MB/sec
localhost root #

en dat op een systeem met (actief:) dnetc client (koe), X, kde 2.2.2, kmerlin, mpg123 (ging stotteren), mozilla en xchat

Verwijderd

Topicstarter
dit krijg ik btw wel eens in mozilla als ik bijvoorbeeld naar perl.com ga:
code:
1
segmentation fault $BLAATCODE

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Die 3MB/s is wel erg traag...wat is de output van 'hdparm -v /dev/hd{a,b}'? Ik gok zomaar dat je DMA niet aanstaat. Ik heb hier een 20GB Maxtor (5400rpm) en die haalt ca. 17MB direct vanaf de schijf...

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

3MB is idd traag, dat krijg ik met mijn standaard settings:
code:
1
2
3
4
5
bserver:/home/blacky# hdparm -tT /dev/hda

/dev/hda:
 Timing buffer-cache reads:   128 MB in  1.74 seconds = 73.56 MB/sec
 Timing buffered disk reads:  64 MB in 16.64 seconds =  3.85 MB/sec

met hdparm -a8 -A1 -c1 -d1 -m16 /dev/hda
code:
1
2
3
4
5
bserver:~/scripts# hdparm -tT /dev/hda

/dev/hda:
 Timing buffer-cache reads:   128 MB in  1.78 seconds = 71.91 MB/sec
 Timing buffered disk reads:  64 MB in  9.07 seconds =  7.06 MB/sec

is een vrij oude 5400rpm seagate op een gewone ata 33 controller.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1