Toon posts:

raid moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen ben op zoek naar een moederbord die raid ondersteund. Zal een amd 1800+ op moeten en 2 maal maxtor 40 gig 7200 rpm harde schijven. Dacht aan de asus a7v266E met raid. Wil het in raid 0 schakelen, zodat 2 schijven als het ware een wordt (bedant voor de tip dinx). Welke plank raden jullie me aan en graag een paar tips over het aansluiten.

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

MSI K7T Pro 2 Raid/RU. Ik heb zelf een K7T Pro Raid en die bevalt prima :)

Aansluiten is simpel, 't is net als IDE... en in de bios van de on-board Promise kaart kun het type Raid instellen. 't is een fluitje van een cent. Mocht je geld te veel hebben, neem dan de Asus... in feite is ie niet veel beter/anders... zelfde chipset, zelfde raid controller, andere leverancier, andere prijs...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:01
Abit kr7a(133)-raid.

Waarom :?

Omdat de maxtor schijvjes de nieuwe ata 133 hebben. Op veel andere boarden gaat dit dan tot ata 100. Uit verschillende tests is gebleken dat als je ata 133 mobo en een ata 133 hd , dat dit winst op levert :D.

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Abitkr7a-RAID

is nu bij een paar winkels goedkoper dan de Asus en heeft superieure specs imo. Kheb hem zelf voor €210 gehaald bij eynstein

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik iets aan abit kr7a raid is inderdaad een aantrekkelijker plankje 1 x ddr meer, 1 x agp meer en 133 in plaats van 100 bedankt.

Ook bedankt voor de tip van het instellen van welke raid stand je gaat gebruiken via de bios.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:05

DinX

Motormuis

1 tip nog voor je met raid begint. Dit werd reeds aangehaald door iemand in je vorige thread. Met raid 0 heb je simpel gezegd 2 X meer kans op crashen. Dus een backup'je af en toe kan zeker geen kwaad. Want als 1 schijf crasht ben je alles kwijt (data zit verspreid over de 2)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-04 11:12

Snow_King

Konijn is stoer!

Aopen AK-77plus A

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Het is een budget bordje maar hij werkt perfect
&
is mooi om mee te modden

de JetWay 866AS-R

Afbeeldingslocatie: http://www.jetway.com.tw/evisn/product/amd/866as/866as.jpg
http://www.jetway.com.tw/evisn/product/amd/866as/866as.htm

edit:

ff url van plaatje veranderd

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:22

sus

is druk :+

Dat abit-board, kan je daar ook een XP 1900+ op kwijt?
En de raid, kan je die jumperen dat hij hem als 2 extra IDE kanalen gebruikt?
Pagina: 1