HDD kapotmelding

Pagina: 1
Acties:

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:09
Owkee, wat is er aan de hand:

Mijn harde schijf geeft sinds een tijdje foutmeldingen. Waarschijnlijk is dit een geval van een paar klppen die de schijf heeft ghad.

Kopiëren van en naar de schijf mislukt vaak. Op een bepaald punt krijg ik de melding dat er geen toegang tot het apparaat kan worden verkregen.

Bij een vriend was er zelfs een foutmelding door het BIOS:
"Smart failure predicted on Primary Slave: Maxtor 91080d5
Warning: immediately back-up your data and replace your hard diskdrive. A failure may be imminent."

Inmiddels heb ik al fdisk gedraaid en de partities verwijderd en opnieuw aangemaakt maar de BIOS-melding is niet verdwenen.

Scandisk heeft ook nooit fouten kunnen vinden.

Verdere info (maar mogelijk niet van toepassing): bij een overclock-ongelukje van een paar jaar geleden zijn er wat clusters beschadigd. Hij heeft toen alle reserveclusters gebruikt en de schijf is toen iets kleiner geworden :)

Is er nog hoop of kan ik mijn dierbare schijf gaan begraven?

Verwijderd

Heb je al gecheckt met progje van Maxtor?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-04 00:55
Meestal als de SMART aankomt met zo'n melding kun je wel al een begrafenis gaan regelen ja.
Ik zou de HDD iig niet meer vertrouwen....

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Gecondoleerd, RIP enzo

geen garantie meer ??

Verwijderd

ik begravenisondernemer voor HDD, stuur maar naar mij op, ik zorg kosteloos voor een begravenis :).

Verzendkosten zijn uiteraard eigen kosten

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 10:43

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Die melding kreeg ik laatst ook. Na met het programma PowerMax van www.maxtor.com gecheckt te hebben bleek mijn nieuwe Maxtor HD aan het overlijden te zijn. :'(

Ik ben met de printout van PowerMax, de kassaban en de HD teruggegaan naar de winkel en heb een WD schijf van dezelfde capaciteit teruggekregen. Probleem opgelost. *D

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Brunniepoo
Hmm, dat doen ze vast niet met schijven die al een jaar of vijf geleden zijn verkocht en die bovendien overgeclockt zijn geweest :)

Maar goed, het is mijn derde hd, dus vooral bedoeld voor het vervoer van grote bestanden. Ik zie dus wel hoe lang deze het nog uithoudt.

Bedankt overigens voor de tip van Powermax. Ga het toch nog ff proberen.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 13:35

cjdijk

Hans favoriete radiostation

De melding die jij noemt, wil het volgende zeggen:
Je harddisk heeft een verslechterde conditie geconstateerd.
Dit kan zijn een aantal slechte plekken, een langere tijd benodigd om op toeren te komen bij opstarten, of een langere zoektijd, heeft niets met defragmentatie te maken is alleen maar hardwarematig.
In de praktijk betekent dit dat je harddisk grote kans heeft om binnen 3 weken helemaal defect te raken.
In enkele gevallen kan je harddisk toch nog goed blijven werken zonder vroegtijdig helemaal te overlijden.

Kortom, als je nog garantie hebt, omruilen.
Als je geen garantie hebt, de harddisk als tweede
harddisk gebruiken voor opslag van tijdelijke
bestanden die je ook op cdrom hebt,
zoals mp3's divx..
Negeer in geen geval de melding, je harddisk is op dit moment niet te vertrouwen en kan elk moment er helemaal mee ophouden.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Brunniepoo
Met een scandisk onder DOS net zo'n 300 beschadigde clusters gevonden. Is niet zo goed ;)

Maar goed, belangrijke bestanden stonden er al niet op. Het was echt een transportschijf.

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 22:06
Twee vragen : Geeft de schijf bij het copieren een buitensporig hoog aantal "nog te copieren minuten" en krijg je bij het booten ook de melding "Replace disk, failure maybe be imminent" ?

Zo ja, dan is je disk bijna exit.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Pagina: 1