3 Netwerk kaarten kabel vraag

Pagina: 1
Acties:

• PNutButtaBoy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05-2023

PNutButtaBoy

.: Is er nog vla? :.

Topicstarter
dit is dus het geval:

ik heb 2pc's. 2 NIC's in pc1. 1 in pc2. 1 hub. 1 ADSL Modem.

In pc1 heb ik m'n adsl. Als ik pc2 met de andere NIC in pc1 verbind gaan bij allebij de NIC's de lampjes niet aan.

Als ik in de 2de NIC in pc1 me adsl stop gaat het lampje wel aan.

Als ik pc2 met adsl verbind gaat het lampje ook aan maar kan ik nog steeds niet het internet op.

Als ik pc2 met me hub verbind gaat het lampje ook branden. Maar krijg ik ook geen netwerk verbinding.

Pc2 kan wel zichzelf pingen. Maar nooit iets anders.

Kan ik er nu vanuit gaan dat het aan de kabel ligt????

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Als je de pc's direct verbind heb je een zogenaamde crosscable nodig. In het geval je een hub gebruikt moet je een standaard UTP-kabel hebben.

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

Topicstarter
ok ik heb nu dus pc2 in de hub. en de 2de NIC van pc1 in de hub. en de adsl in de 1ste NIC van pc2.
want ik ga er van uit dat de kabel van pc2 utp is. aangezien het lichtje wel brand als ie in de hub zit maar niet bij een directe verbinding met pc1.

pc2 ziet zichzelf en kan zichzelf pingen maar niet pc1.

pc1 kan zichzelf en de modem pingen maar niet pc2.

firewall staat uit.

alle lichtjes branden.

en nog steeds geen netwerk verbinding :'(

ik heb ook al alles van deze topic geprobeerd:

[topic=397739]

en het lukt nog steeds niet. wat kan het nou toch zijn???

Verwijderd

als je adsl modem getweaked is wat ik begrijp uit je andere post dan moet je die direct op de hub aansluiten, en het ip adres van je adsl modem als default gateway opgeven op de pc's

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

Topicstarter
ja dat heb ik ook al geprobeerd en dan kan alleen pc1 op internet.

pc2 kan dan nog steeds alleen zichzelf pingen en niet de modem of pc1.

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

Topicstarter
ok ik heb nu dus even geklooid. ik heb pc1 NIC 2 in de hub met ip 192.168.5.6 en gateway 10.0.0.138. Ik heb hier ook me adsl op aangesloeten. Hier heb ik wingate server geinstalled.

ik heb pc2 in de hub met ip 192.168.5.4 en gateway 10.0.0.138. Hier heb ik wingate client geinstalled.

Als ik nu met pc1 pc2 ga pingen, en andersom, krijg ik 2 keer time out en 2 keer antwoord.

Als ik met pc2 de modem (10.0.0.138) of NIC 1 van pc1 (10.0.0.150) probeer te pingen, krijg ik "Doelhost onbereikbaar"

mischien iemand die hier iets mee kan?? ik heb nog steeds geen netwerk of internet op pc2.

Verwijderd

Een cursusje tcp/ip zou mischien helpen.
probeer het eens met de volgende instellingen:

PC1: aansluiten op de hub met nic1
ip: 10.0.0.150
mask: 255.255.255.0
def.gateway: 10.0.0.138

PC2: aansluiten op de hub met nic1
ip: 10.0.0.151
mask: 255.255.255.0
def.gateway: 10.0.0.138

Speedtouch op de hub

Stel internet explorrer in dat die verbinding maakt via lan en zet dan alle opties uit, dus geen proxy server of script.

dan zou het moeten werken als je je modem goed getweaked hebt. de vpn inbel verbinding heb je dus niet meer nodig.

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

Topicstarter
ja dat heb ik al geprobeerd maar dan krijg ik ook geen netwerk verbinding. dat is hoe ze het standaard uit leggen bij de tweak. maar tlukt dus niet :'( pc1 heeft dan wel internet maar pc2 niet.

ik heb die modem zelfs nog een keer opnew getweaked. en ik hoef nu niet meer in te bellen voor een verbinding. maar ik krijg pc2 er maar niet op.

maar ik zou zowiezo met 1 van de opstellingen die ik heb geprobeerd een normale netwerk verbinding moeten krijgen en dat doed ie niet. ik heb echt alles al geprobeerd.

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

Topicstarter
ok dit is ook heel vreemd. ik heb als werkgroep "WORKGROUP" ingevuld en als naam PC1. maar zie mezelf in m'n netwerk omgeving als Marcus in de werkgroep " Werkgroep ".

nu heb ik pc2 ook in de werkgroep " Werkgroep " gezet en die kan ik nu ook zien in de netwerk omgeving van pc1. Maarrr als ik op PC2 klik krijg ik de fout:

Kan de computernaam of share naam niet vinden.

sjiiiit en ik doe een IT opleiding. ik snap er helemaal NIKS van :?
Pagina: 1