is het ook mogelijk dat ik het actionscript gedeelte van een flash .fla buiten de flash zelf in een bestandje opsla en dan in de flash zelf een link naar dat bestandje leg?
jawel met #include
volgens MM geen ";" aan het einde van de regel, ook al staat dat wel in het eerste voorbeeld
volgens MM geen ";" aan het einde van de regel, ook al staat dat wel in het eerste voorbeeld
ja daarom, die flash 5 actionscript editor is erg irritant, en je hoeft als je de actionscript wil aanpassen niet flash 5 te pakken maar voor mij part notepadOp zondag 17 februari 2002 16:52 schreef B-Top het volgende:
En dan kan je FIJNE editors gebruiken met syntax check
thx!!
welke gebruik je dan voor de AS-syntax?Op zondag 17 februari 2002 16:52 schreef B-Top het volgende:
En dan kan je FIJNE editors gebruiken met syntax check
jongens dit is kicken, ik zie het weer helemaal zitten met mijn flash gebeuren
tweakers is kicken!!!!
GROUPHUG!!!!!
tweakers is kicken!!!!
GROUPHUG!!!!!
of, als je het liever in php doet
loadvariables ("leukscript.php, get)
Stoer; Marduq
Verwijderd
waarom wil je je actionscript buiten je flash animatie plaatsen? lijkt me niet heel handig zeker niet mbt. nieuwsgierige derden die in je code gaan grasduinen
D'r is toch een verschil tussen loadVariables en een include... Dacht dat je met loadVariables alleen variabelen kan loaden (what's in a nameXangadiX
Verder vind ik xml.load() dan toch de handigere variant vergeleken met loadVariables.
Dan moeten die wel weten hoe je includes heten. Maar hoe werken die includes ueberhaupt? worden ze tijdens het publishen eringeweven dat je ze daarna niet meer nodig hebt? of moet je ze idd wel erbij laten staan? en heeft het nog haken en ogen in gebruik?barry
waarom wil je je actionscript buiten je flash animatie plaatsen? lijkt me niet heel handig zeker niet mbt. nieuwsgierige derden die in je code gaan grasduinen
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Ten eerste, de Actionscript includes worden bij het publishen (compileren) automatisch toegevoegd aan de SWF, en daarna worden ze niet meer gebruikt. Daarnaast is het gewoon handiger om je Actionscript extern te schrijven, dit omdat:Op zondag 17 februari 2002 19:00 schreef barry het volgende:
• de ingebouwde editor zeer karig is uitgevoerd en ik daardoor de voorkeur geef aan een externe editor ( in mijn geval Editplus met extra syntax files)
• In een team is het handig als de FLA niet door meerdere mensen tegelijk geedit hoeft te worden
• Wel het belangrijkste, code in Flash is verspreid over MC's, frames, en buttons. Dit is vanuit een programmeurs oogpunt niet alleen erg lelijk, het is gewoon domweg onhandig. Door gebruik te maken van externe libs, en event-engines is het mogelijk je code zoveel mogelijk in 1 plaats te houden, en zo het overzicht te behouden.
"You're only as good, as what you did last week."
Pagina: 1