Toon posts:

[flahs] actionscript buiten .fla

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het ook mogelijk dat ik het actionscript gedeelte van een flash .fla buiten de flash zelf in een bestandje opsla en dan in de flash zelf een link naar dat bestandje leg?

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

jawel met #include

volgens MM geen ";" aan het einde van de regel, ook al staat dat wel in het eerste voorbeeld :(

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

ja

#include "bestand.as"

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

En dan kan je FIJNE editors gebruiken met syntax check :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 16:52 schreef B-Top het volgende:
ja daarom, die flash 5 actionscript editor is erg irritant, en je hoeft als je de actionscript wil aanpassen niet flash 5 te pakken maar voor mij part notepad
thx!!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Op zondag 17 februari 2002 16:52 schreef B-Top het volgende:
welke gebruik je dan voor de AS-syntax?

Verwijderd

Topicstarter
jongens dit is kicken, ik zie het weer helemaal zitten met mijn flash gebeuren
tweakers is kicken!!!!
GROUPHUG!!!!! :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

of, als je het liever in php doet

loadvariables ("leukscript.php, get)

Stoer; Marduq

Verwijderd

waarom wil je je actionscript buiten je flash animatie plaatsen? lijkt me niet heel handig zeker niet mbt. nieuwsgierige derden die in je code gaan grasduinen

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

XangadiX
loadvariables ("leukscript.php, get)
D'r is toch een verschil tussen loadVariables en een include... Dacht dat je met loadVariables alleen variabelen kan loaden (what's in a name :) ) en een as include is gewoon alles.
Verder vind ik xml.load() dan toch de handigere variant vergeleken met loadVariables.
barry
waarom wil je je actionscript buiten je flash animatie plaatsen? lijkt me niet heel handig zeker niet mbt. nieuwsgierige derden die in je code gaan grasduinen
Dan moeten die wel weten hoe je includes heten. Maar hoe werken die includes ueberhaupt? worden ze tijdens het publishen eringeweven dat je ze daarna niet meer nodig hebt? of moet je ze idd wel erbij laten staan? en heeft het nog haken en ogen in gebruik?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op zondag 17 februari 2002 19:00 schreef barry het volgende:
Ten eerste, de Actionscript includes worden bij het publishen (compileren) automatisch toegevoegd aan de SWF, en daarna worden ze niet meer gebruikt. Daarnaast is het gewoon handiger om je Actionscript extern te schrijven, dit omdat:

• de ingebouwde editor zeer karig is uitgevoerd en ik daardoor de voorkeur geef aan een externe editor ( in mijn geval Editplus met extra syntax files)
• In een team is het handig als de FLA niet door meerdere mensen tegelijk geedit hoeft te worden
• Wel het belangrijkste, code in Flash is verspreid over MC's, frames, en buttons. Dit is vanuit een programmeurs oogpunt niet alleen erg lelijk, het is gewoon domweg onhandig. Door gebruik te maken van externe libs, en event-engines is het mogelijk je code zoveel mogelijk in 1 plaats te houden, en zo het overzicht te behouden.

:)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
precies!! kicken optie, want in flash met actionscript werken is echt niet fijn.
Pagina: 1