Toon posts:

Hardware conflict NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat ik hier mee aan moet, maybe dat jullie het weten. Oude pc p1 90, 16mb (max) mobo onbekend. En ik heb nu al 2 PCI NIC's in elk PCI slots geprobeerd. En ook juist met de nieuwste drivers geinstalleerd. Maar elke keer hebben de kaartjes een adress conflict met een ander apparaat. OS = win95 (moet nog ergens 4.0 vandaan halen).
Je kan natuurlijk het adress zelf instellen, maar dan moet je dit hardware matig ook op het desbetreffende apparaat veranderen (jumpers ofzo) anders herkernt tie em helemaal niet meer.....

Iemand ideeen suggesties? :)

Verwijderd

Misschien een irq conflict?

Verwijderd

Correct me if I'm wrong, maar weet je wel zeker dat het PCI is? Want bij mij beste weten moet je alleen bij (E)ISA kaarten de adressen en IRQ's hardwarematig installen dmv jumpers op de kaart zelf.
Laten we er even vanuit gaan dat het PCI is, dan kan je het volgende doen:
1. Zorg er sowieso voor dat je van win95 de laatste patches etc hebt.
2. Laat de kaarten een voor een door win95 configuren. Dus niet beide kaarten tegelijkertijd insteken, maar eerst nummer 1, en dan door windhoos laten herkennen, dan je PC uitschakelen en nummer twee erbij prikken. Als het identieke kaarten zijn, dan mag de IRQ geshared worden, mits dat natuurlijk door je hardware ondersteunt wordt.

Als het (E)ISA kaarten zijn, tja dan moet je inderdaad alles hardwarematig zelf instellen dmv jumpers.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het zijn gewoon 2 nieuwe kaartjes voor 2 extra pc's hierthuis op mn netwerk. En dat zijn gewoon van die nieuwe 10/100 pci kaartjes voor 12 euro weet je wel :)

En nee, ik heb geen irq conflicten, alleen maar adresconflicten....en op NIC's zitten geen jumpers bij mij ... :/

vaag he.... :)

Kan je pci sloten ook uitdrukken in bits? zodat ik nu bv een 32bits kaartje in een 16bits slot wil proppen?

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :(