[oc]K7S5A + CPUCool

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Hoewel deze ECS niet zo geschikt is voor overklokken ben ik maar eens ff rustig begonnen. Alleen ik snap CPUCOOL nog niet helemaal.
Met CPUCool kan je dus ook je FSB veranderen.

1)Wie heeft hier ervaring mee? (ook icm K7S5A?)

2)Hoe weet je of, dat als je een reboot doet dan die dan ook opstart?

3)Zo niet, hoe recover je dit dan? :?

Duron 1200 (1194) heeft net 1280 gelopen.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01 12:03

The_Duke

ho gek!

ik heb hetzelfde maar ik gebruik alleen cpufsb maar das bijna hetzlefde als cpu cool alleen dan met alleen een fsb functie en geen temp functies.
anyway....
je moet langzaam opbouwen en zodra je pc hangt weet je dat ie die instelling niet aankan, ff rebooten en alles staat weer normaal.
Heb je de beste instelling gevonden, dan sla je deze op zodat als je pc opstart dat dan automatisch de juiste fsb word ingesteld.
Ik gebruik dit prog al maanden en het werkt perfect.

• ND863

ND863

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 16:38 schreef Doek het volgende:
ik heb hetzelfde maar ik gebruik alleen cpufsb maar das bijna hetzlefde als cpu cool alleen dan met alleen een fsb functie en geen temp functies.
anyway....
je moet langzaam opbouwen en zodra je pc hangt weet je dat ie die instelling niet aankan, ff rebooten en alles staat weer normaal.
Heb je de beste instelling gevonden, dan sla je deze op zodat als je pc opstart dat dan automatisch de juiste fsb word ingesteld.
eik best wel leip dan als je overklokt, en je slaat hem al meteen op, en blijkt dat ie het dan niet doet...En dan?

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Op zondag 17 februari 2002 16:42 schreef ND het volgende:

[..]

eik best wel leip dan als je overklokt, en je slaat hem al meteen op, en blijkt dat ie het dan niet doet...En dan?
hoezo, je heb m toch eerst getest
je mot eerst die setting testen en als ie crasht da heppie peg, ff reboot en het is weer goed.
heb je een instelling die wel goed werkt (dus geen crash en de temp van de prog blijft normaal) dan is het goed en zal de pc ook na reboot het nog gewoon doen.
(eigen ervaringen)

• ND863

ND863

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 16:46 schreef Doek het volgende:

[..]

dan is het goed en zal de pc ook na reboot het nog gewoon doen.
(eigen ervaringen)
ook als je hem niet gesaved hebt?

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op zondag 17 februari 2002 16:49 schreef ND het volgende:

[..]

ook als je hem niet gesaved hebt?
Eeej jij hier? :P
Je kan btw ook chfsb ofzo iets gebruiken :)
alleen is mijn geheugen nog een beetje meuk dus ga ik nog niet aan oc'en beginnen :)
Ik heb wel geprobeerd mijn cas latency op cas2 gezet, en toen ontving mijn monitor geen signaal meer!? :?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• ND863

ND863

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 16:51 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Eeej jij hier? :P
Je kan btw ook chfsb ofzo iets gebruiken :)
alleen is mijn geheugen nog een beetje meuk dus ga ik nog niet aan oc'en beginnen :)
Ik heb wel geprobeerd mijn cas latency op cas2 gezet, en toen ontving mijn monitor geen signaal meer!? :?
jah, FPS in FS2002 moet omhoog heh :P je kent et wel :)
Maar CHFSB, als die niet meer reboot, mot ik weer mijn kastje open doen, ATX stekker eruit, Jumpertje, weer jumpertje terug, ATX voeding erweer in, kabels goed, kast dicht etc. Die andere hoef je maar een reboot te doen :)

stel ik doe de CPU FSB op 103 mhz, dat word dus 103 * 12 = 1236 Mhz, draait ie dan op 1236 Mhz vanaf dat je opstart, of pas als je in wintendo (windows) bent?

Ik ga dus nu ff CPUCOOL proberen.
Dus ik moet hem NIET saven? als ik dat wel doe, en hij crasht en reboot niet meer, dan ben ik de l*l?

• McFlipp

McFlipp

24...

Op zondag 17 februari 2002 16:56 schreef ND het volgende:

[..]

jah, FPS in FS2002 moet omhoog heh :P je kent et wel :)
Maar CHFSB, als die niet meer reboot, mot ik weer mijn kastje open doen, ATX stekker eruit, Jumpertje, weer jumpertje terug, ATX voeding erweer in, kabels goed, kast dicht etc. Die andere hoef je maar een reboot te doen :)

stel ik doe de CPU FSB op 103 mhz, dat word dus 103 * 12 = 1236 Mhz, draait ie dan op 1236 Mhz vanaf dat je opstart, of pas als je in wintendo (windows) bent?

Ik ga dus nu ff CPUCOOL proberen.
Dus ik moet hem NIET saven? als ik dat wel doe, en hij crasht en reboot niet meer, dan ben ik de l*l?
Pas als ie in windhoos zit word het geactiveerd, en kan iemand ff de juiste instellingen voor cpufsb hier neergooien??

• McFlipp

McFlipp

24...

Op zondag 17 februari 2002 16:38 schreef Doek het volgende:
anyway....
Kan je ff zeggen hoe het precies werkt? ik snap er nix van, en wat de instellingen precies moeten zijn (voor die pll dinges enzo)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
Met chfsb stel je hidden bios settings in... settings die dus niet zichtbaar zijn in het bios menu maar wel degelijk aanwezig zijn. een andere om dit te doen is met cmostool die settings toegangkelijk te maken in het bios menu.

met chfsb krijg naast de standaard settings ook nog (uit mijn hoofd, kan er dus naast zitten) de beschikking over 103/103, 112/112, 124/124, 138/138, 150/150, 166/166.
omdat dit via de bios ingesteld word zijn de instellingen vanaf het opstarten geactiveerd.

Met cpufsb/cpucool (zelfde maker) stuur je gelijk de pll chip aan. de pll chip regelt de frequentie waarop het moederbord loopt. omdat je eerst volledig geboot moet hebben voordat cpufsb of cpucool geactiveerd word, zijn de instellingen met cpufsb/cpucool pas in windows actief.

bovendien kunnen cpufsb en cpucool de pci/agp divider niet veranderen. daardoor kan ik bijvoorbeeld met cpufsb geen 150 mhz instellen, omdat de pci divider dan naar 5 geschakeld word.

een combinatie van beide programma's is het beste...

trouwens, als je niet verder kunt overklokken, kan dat er aan liggen dat het chipset niet goed genoeg gekoeld is. koelblokje er ff afhalen, goede koelprut erop, eventueel fan...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• McFlipp

McFlipp

24...

Op zondag 17 februari 2002 17:14 schreef qrazi het volgende:
Met chfsb stel je hidden bios settings in... settings die dus niet zichtbaar zijn in het bios menu maar wel degelijk aanwezig zijn. een andere om dit te doen is met cmostool die settings toegangkelijk te maken in het bios menu.

met chfsb krijg naast de standaard settings ook nog (uit mijn hoofd, kan er dus naast zitten) de beschikking over 103/103, 112/112, 124/124, 138/138, 150/150, 166/166.
omdat dit via de bios ingesteld word zijn de instellingen vanaf het opstarten geactiveerd.

Met cpufsb/cpucool (zelfde maker) stuur je gelijk de pll chip aan. de pll chip regelt de frequentie waarop het moederbord loopt. omdat je eerst volledig geboot moet hebben voordat cpufsb of cpucool geactiveerd word, zijn de instellingen met cpufsb/cpucool pas in windows actief.

bovendien kunnen cpufsb en cpucool de pci/agp divider niet veranderen. daardoor kan ik bijvoorbeeld met cpufsb geen 150 mhz instellen, omdat de pci divider dan naar 5 geschakeld word.

een combinatie van beide programma's is het beste...

trouwens, als je niet verder kunt overklokken, kan dat er aan liggen dat het chipset niet goed genoeg gekoeld is. koelblokje er ff afhalen, goede koelprut erop, eventueel fan...
ff een heel klein vraagje op hoeveel mhz loopt een 1800+ ook weer? 1575mhz?

• TweakerNummer
  • Niet online
1,53 GHz

• McFlipp

McFlipp

24...

woei! ik heb m'n Xp1600+ ook op Xp1800+ snelheid draaien :)
En idd als je fsb 150mhz doet krijg ik een piep :P

• ND863

ND863

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 17:24 schreef McFlipp het volgende:
woei! ik heb m'n Xp1600+ ook op Xp1800+ snelheid draaien :)
En idd als je fsb 150mhz doet krijg ik een piep :P
Hij loopt nu op 1283 Mhz ipv 1200 mhz. Ben ff 3dMark2001 aan het downen. Heeft de proc veel invloed op de score? want de test is toch eigenlijk voor de videokaart?

• McFlipp

McFlipp

24...

Op zondag 17 februari 2002 17:38 schreef ND het volgende:

[..]

Hij loopt nu op 1283 Mhz ipv 1200 mhz. Ben ff 3dMark2001 aan het downen. Heeft de proc veel invloed op de score? want de test is toch eigenlijk voor de videokaart?
Heeft wel een beetje invloed ik zal eens kijken hoeveel ik erop vooruit ben gegaan.
Hmmmz ben er heel weinig op vooruit gegaan iets van 50punten :P
Maar hopelijk wel weer wat meer frames in Fs2002 :)

• ND863

ND863

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 17:40 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Heeft wel een beetje invloed ik zal eens kijken hoeveel ik erop vooruit ben gegaan.
Hmmmz ben er heel weinig op vooruit gegaan iets van 50punten :P
Maar hopelijk wel weer wat meer frames in Fs2002 :)
GVD, ik kan niet twee keer achter elkaar mijn FSB veranderen of mijn systeem loopt vast :( Je geheugen FSB heeft wel veel invloed op je 3dmark score, check it out > Geheugen FSB 140 score : 1304, Geheugen FSB 110 score : 1243.
Hoe test je of je geheugen het wel aan kan, en of het wel lang uithoud?

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Op zondag 17 februari 2002 19:31 schreef ND het volgende:

[..]

GVD, ik kan niet twee keer achter elkaar mijn FSB veranderen of mijn systeem loopt vast :( Je geheugen FSB heeft wel veel invloed op je 3dmark score, check it out > Geheugen FSB 140 score : 1304, Geheugen FSB 110 score : 1243.
Hoe test je of je geheugen het wel aan kan, en of het wel lang uithoud?
door je pc gewoon een weekje te laten draaien, als je merkt dat je vaker crashes hebt dan normaal dan is er iets niet goed.

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sander.fontijn/fsb.JPG

de linker kant kan je gebruiken om te testen en aan de rechterkant kan ik instellen op welke fsb die mot draaien met een startup.
simpel toch

PS me mobo gaat absoluut niet hoger dan fsb 146.6.

• TweakerNummer
  • Niet online
Hangt van je vid kaart af. Met een Viper 2 is de videokaart al snel de bottleneck. Met een T-bird 1200 en een GeForce 4 Ti de CPU.
Pagina: 1