[VPN+samba] reactiesnelheid

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik draai hier een VPN met een 2Mbit verbinding van A naar B en een 128 K verbinding van B naar A (gelimiteerd door verbinding van B, A heeft 2Mbit SDSL).

Als ik een bestand (via het VPN) van A naar B kopieer, haal ik met gemak de 200 KB/sec. Als ik echter een Word document via het VPN open, duurt dit (in verhouding) erg lang. Ik vermoed dat dit aan de instellingen van de samba server op locatie A ligt. Welke instellingen moet ik aanpassen om het systeem wat sneller te laten reageren ? Grotere buffers ?

Verwijderd

Word maakt altijd een temp bestandje aan in de directory van het originele bestand. Als je zegt dat de verbinding van B naar A 128K is, en je opent een bestandje op B, wordt deze eerst gedownload van A met 2Mbit, en vervolgens zet B met 128K een temp bestandje op A neer.. Ik denk dat dit je bottleneck is..

• B-Man
  • Niet online
Dat zou kunnen ja (klinkt logisch). Als ik echter een php bestand, of ander plain text bestand open, is dit ook trager dan ik mogelijk acht.

• B-Man
  • Niet online
Heeft iemand anders samba over een VPN draaien ? Misschien dat hij/zij me zijn/haar bufferinstellingen kan geven ?

Verwijderd

tis bij mij ook baggertraag :(

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 17:37 schreef rhand0z het volgende:
*knip*
Geniale sig :D

PSN: Houtvlot

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

code:
1
socket options = IPTOS_LOWDELAY TCP_NODELAY SO_SNDBUF=8192 SO_RCVBUF=8192

Dit is zo'n beetje de maximale instelling

signature has expired

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Heeft iemand anders samba over een VPN draaien ? Misschien dat hij/zij me zijn/haar bufferinstellingen kan geven ?
Wat voor VPN heb je ?? VPN tussen een ISDN lijn met aan de andere kant een ADSL verbinding gaat hier behoorlijk vlot.

Tweede vraag is of je een WINS server draait.

• B-Man
  • Niet online
Igmar:

2Mbit SDSL aan de kant van de SDSL server, +/- 3Mbit/128Kbit @home aan de andere kant.

Ik draai geen WINS server aan de @home kant. De DHCP server die adressen uitdeelt aan de @home kant geeft twee netbios-name-servers op aan de SDSL kant.

Het VPN op zich is supersnel, ik draai twee celeron 500 machines met 128 MB aan beide zijden, met LFS erop. De througput is gelijk aan de bandbreedte, het VPN is dus niet de beperkende factor. Ik heb eerder de indruk dat het met de delay te maken heeft tussen A en B.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Op maandag 18 februari 2002 18:39 schreef B-Man het volgende:
Ja, ik heb ook SAMBA en VPN draaien, de snelheid is nauwelijks minder, ik heb Samba niet eens extra geconfigureerd met TCP-opties.
Ik denk dat de temp. file van Word het probleem veroorzaakt (die wordt best vaak geupdate)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Pagina: 1