Hallo, ik heb ergens in de schuur een sterke transformator gevonden (20 volt gelijksspanning bij 25 of 30 amp
) iig werkt hij goed. Ik heb hem getest door er een paar condensatoren op te zetten
. hoeveel watt peltier heb ik bij deze voeding nodig ?
Ga voor de drift -0.8 potted. Deze is 178 watt en gebruikt op 24 volt 11 ampere bij een delta T van 0 graden celcius.
Wil je wat meer weten over peltiers, check de search, want daar zit een overvloed aan onderhand.
Wil je wat meer weten over peltiers, check de search, want daar zit een overvloed aan onderhand.
maar als ik er meer ampere doorheen stroom gaat ie dan kapotOp zondag 17 februari 2002 16:40 schreef roedie het volgende:
Ga voor de drift -0.8 potted. Deze is 178 watt en gebruikt op 24 volt 11 ampere bij een delta T van 0 graden celcius.
Dan zou het mooi worden ja.Op zondag 17 februari 2002 17:37 schreef Aico het volgende:
Kun jij de hoeveelheid amperes dan regelen? Lijkt mij prachtig.
De voeding KAN 20 ampere leveren, maar als je een eltier aansluit, loopt er gewoon 11 ampere door.
Precies wat er hierboven gezecht word. De wet van ohm is dat. I=U/R Dus de stroom hangt af van de weerstand van de peltier en niet van de transformator.
Nope.. Een peltier neemt gewoon een bepaalde stroom, afhankelijk van de spanning en de temperatuur..Op maandag 18 februari 2002 15:50 schreef User2001 het volgende:
Volgens mij moet je de stroom bij een peltier-element WEL begrenzen??
Maar wat voor peltier je moet nemen hangt gewoon af voor wat voor een processor je hem wilt gaan gebruiken..
Oh, en die condensatoren zijn geen belasting voor je voeding, en je moet er wel voor zorgen dat er gelijkspanning uit je voeding komt!
als je hem meer voltage gaat geven wordt het meer een kacheltje, dus niet echt aanbevolen
Reality beats fiction by far!
gaat een beetje moeilijk met een voeding van 20v maxOp maandag 18 februari 2002 17:08 schreef E-MANs het volgende:
als je hem meer voltage gaat geven wordt het meer een kacheltje, dus niet echt aanbevolen
Verwijderd
Maar levert die trafo nou 20VAC aan de secundaire kant? In dat geval krijg je na gelijkrichting en afvlakking teveel spanning.... (Vdc = 1.4*Vac - 1.4V)
Hierop reageerde ikOp maandag 18 februari 2002 17:28 schreef epsilon het volgende:
gaat een beetje moeilijk met een voeding van 20v max
Op zondag 17 februari 2002 17:03 schreef mast3r het volgende:
maar als ik er meer ampere doorheen stroom gaat ie dan kapot
Reality beats fiction by far!
er staat dat er 20v gelijkspanning uit komtOp maandag 18 februari 2002 17:34 schreef DaBit het volgende:
Maar levert die trafo nou 20VAC aan de secundaire kant? In dat geval krijg je na gelijkrichting en afvlakking teveel spanning.... (Vdc = 1.4*Vac - 1.4V)
Pagina: 1