Deel 1 alweer ruim over de 50 postings, hier gaan we gewoon verder
lees hier deel 1 http://gathering.tweakers.net/Forum16/HTML/000106.html
laatste posting deel 1
lees hier deel 1 http://gathering.tweakers.net/Forum16/HTML/000106.html
laatste posting deel 1
Chris
posted 09-06-2000 14:01 by Chris (Junior Member)
--------------------------------------------------------------------------------
Heftig..
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Zeggen dat God dit echt heeft gezegd is wel de ultieme heiligschennis! Wie kan volhouden dat een goede God dit zou doen? Is het niet miljoenen malen logischer dat de achteraf door de Joden verzonnen god dit zou zeggen?
Ik heb nooit gezegt dat God goed is. God is (oa) rechtvaardig.
quote:
God kan geen teleurstellingen hebben, en hoeft ze zeker niet te verwerken.
Waar baseer je dit op? Een teleurstelling is een emotie, zo ook boosheid. God is boos geweest, dus heeft God wel degelijk emoties, dus ook teleurstellingen.
Verder hadden die beste mensen het wel kunnen weten, want ze zijn allemaal afstammelingen van Noach, welke met z'n familie wel degelijk het bestaan van God af weet.
Verder ga ik dit niet verdedigen, omdat ik God niet ter verantwoording kan roepen. Maar zodra ik hier meer over weet, wat de reden van deze moorden is, zal ik het je laten weten.
quote:
Het is duidelijk dat wat mensen als goed en kwaad zien af hangt van hun opvoeding. Een maja vond het vast hartstikke goed om een maagd te offeren voor Quetzalcoatl.
Klopt, maar ooit moet er iemand gezegt hebben dat het goed is om iemand te offeren, om in dit voorbeeld te blijven. En het is maar de vraag of die persoon dat in ontwetendheid gedaan heeft.
quote:
Now here is a curious thing. It is believed by everybody that while he was in heaven he was stern, hard, resentful, jealous, and cruel; but that when he came down to earth and assumed the name Jesus Christ, he became the opposite of what he was before: that is to say, he became sweet, and gentle, merciful, forgiving, and all harshness disappeared from his nature and a deep and yearning love for his poor human children took its place.
Not, God is die Hij is (Citaat: Ik Ben die Ik Ben) En dus is Hij in het NT ten opzichte van het OT niet veranderd.
God heeft een plan met deze wereld, (en zeg nu niet meteen waar komen dan al die oorlogen vandaan, want die komen uit menselijke beslissingen) Dat plan kan ik, jij, kortom wij niet bevatten (ook één van de redenen dat God niet ter verantwoording te roepen is)
ga een ander keertje verder: moet effe een stukje software bouwen...