AC3 en win2000, live 1042 en dtt2500

Pagina: 1
Acties:

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 21:47
Hoi,

Mijn vraag is werkt AC3 nou ook onder win2000, zo ja welke drivers, service packs enzz??

En een andere vraag is wanneer krijg ik het lampje dolby digital op mijn dtt2500 nou eens aan het branden??

Greetz Rob :)

Verwijderd

Service Pack 2 is vereist voor AC3.
Het lampje van je DTT2500 gaat branden op het moment dat hij een AC3 signaal binnenkrijgt(of via DVD-software, een MPEG2 kaartje of een externe DVD-speler)

• Rubke
Gaat het lampje barnden tijdens het aanzetten of gewoon op het moment als ie aanstaat en een AC3 signaal ontvangt??

Ik heb hem nu als volgt aangelsoten SBlive 1024, splitter kabeltje in de digi out, dan Cinch en S/PDIF naar de DTT2500
is dit goed?

En dan nog een vraag welke liveware vooor win2k ondersteund de AC3?? de laatste nieuwe ja maar welke er zijn er zoveel, gewoon de liveware 3, maakt dat niks uit als het van een cd van de live 5.1 komt??

En ik had laatst geprobeer maar als ik hem dan op S/PDIF in powerDVD zet kreeg ik helmaal geen geluid??

GreetZ Robke :)

• Aemstel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 20:05
Wellicht overbodige informatie, maar je moet ten eerste de AC3 filters geinstalleerd hebben (http://www.doom9.org/Soft21/Filters/audiofilters.zip). Dan wat nuttige informatie. Download dit:
http://www.doom9.org/Soft21/Audio/WaveOut-DSound.zip
Dat bevat een registry entry die je moet invoeren (use-waveout-not-dsound.reg). Dan wordt je waveout aangestuurd ipv directsound. Dan moet het werken. En het lampje gaat inderdaad alleen branden wanneer hij een AC3 signaal binnenkrijgt. Dus ff dat registerbestandje dubbelklikken en dan een AC3 file afspelen om te controleren of het werkt.

Check http://www.doom9.org/divx__ac3.htm voor meer informatie.

PS Dit was DE oplossing waar ik lang naar heb gezocht een tijd geleden. Ik meen mij echter te herinneren dat deze stap niet nodig was toen ik WindowsXP geinstalleerd had met de nieuwste sblive drivers. Maar het zou dus goed kunnen dat het voor jou werkt.

• Rubke
Moet dit echt allemaal, dacht laatst gelezen te hebben dat het met de laatste nieuwe drivers opgelost zou zijn!

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Rubke
Wat ik al vroeg:

Moet dit echt allemaal, dacht laatst gelezen te hebben dat het met de laatste nieuwe drivers opgelost zou zijn!

• Aemstel
Als je dat al teveel werk vindt.... is een kwestie van 2 bestandjes dubbelklikken. En die directe links naar files werken inderdaad niet, sorry. Gewoon naar http://www.doom9.org/divx__ac3.htm gaan dus, daar staan die files. Maar dat was kennelijk te moeilijk :?

Verwijderd

Wat een fuc**** bullshit, dit zijn codecs om AC3-streams in Divx films te downmixen naar een gewone stereostream.

Het AC3 lampje gaat branden als de decoder een AC3-stream krijgt van een bron die dat uitzend.
Een geluidskaart kan dat in Windows 2000 pas als SP2 is geinstalleerd, in Windows 98, ME en XP werkt dit direct

• Aemstel
Op maandag 18 februari 2002 21:42 schreef TweakGuy het volgende:
Wat een fuc**** bullshit, dit zijn codecs om AC3-streams in Divx films te downmixen naar een gewone stereostream.
Wat een onzin. Je kunt met die codecs inderdaad de AC3 stream downmixen, maar ze zijn ook nodig om AC3 via SP/DIF correct af te spelen.
Je hoeft ze alleen niet te installeren als je al bepaalde software dvd-afspeel programma's hebt geinstalleerd, omdat die deze filters ook installeren, zoals WinDVD en PowerDVD.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 00:31 schreef PPietje het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je kunt met die codecs inderdaad de AC3 stream downmixen, maar ze zijn ook nodig om AC3 via SP/DIF correct af te spelen.
Je hoeft ze alleen niet te installeren als je al bepaalde software dvd-afspeel programma's hebt geinstalleerd, omdat die deze filters ook installeren, zoals WinDVD en PowerDVD.
Oke, heb ik ietjes te vroeg gezeken, maar je vergeet nog wat.
Ook PowerDVD en WinDVD kunnen geen AC3-stream doorgeven naar je geluidskaart zonder Service Pack2 2

• Rubke
Oke thnx!!

Dat is even wat ik ervan wilde weten!!

Greetz Rob

• Rubke
Welke liveware heb ik nou nodig, de laaste nieuwe zeker??

En waar vindt ik die?

Deze had toch ook dat probleem opgelost met AC3 enz..??

Grtz Rob

• Aemstel
Dus:

1. Service Pack 2 installeren.
2. Nieuwste drivers installeren, http://uk.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp (liveware heb je niet nodig). De file die je moet hebben, heet SBLiveXPDrvUpdate.exe.
3. Die bestandjes van Doom9 downloaden en installeren.

Nu MOET het toch lukken.

• Rubke
Nu lukt het zeker,

weet iemand ook nog AC3 files te downen voor als test?
Pagina: 1