Ik zat net een beetje te modden aan mm pa's pc. Daar zit een CPU-koeler van Zalman (CNPS 3100, koper) in, en daar had ik een blowhole boven (of aan de zijkant, t is maar hoe je t bekijkt) gemaakt met daarin een fan, die met een kartonnen koker de lucht direct boven het blok zuigt.
Die had ik op silent mode (met weerstand ertussen) maar dan werd mn cpu een beetje warm (AMD 1200 @ 1,70v) onder full load. Dus ik knutselen en ik had de oude fan weer terug gedaan (met metalen arm erboven) plus een fan in de blowhole, allebei op 7v, maar zonder kartonnen koker. Dat ging helaas een beetje fout: Ik keek in Via Hardwaremonitor en hij werd 81 graden
na een half uurtje computeren (met
erbij). Toen maar snel PC uitgezet en situatie teruggezet naar oude, maar dan op 12v (dus niet silent mode).
Toch leuk dat 'ie niet vast liep
.
Die had ik op silent mode (met weerstand ertussen) maar dan werd mn cpu een beetje warm (AMD 1200 @ 1,70v) onder full load. Dus ik knutselen en ik had de oude fan weer terug gedaan (met metalen arm erboven) plus een fan in de blowhole, allebei op 7v, maar zonder kartonnen koker. Dat ging helaas een beetje fout: Ik keek in Via Hardwaremonitor en hij werd 81 graden
Toch leuk dat 'ie niet vast liep