[W00T]CPU@81 graden Celcius

Pagina: 1
Acties:

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ik zat net een beetje te modden aan mm pa's pc. Daar zit een CPU-koeler van Zalman (CNPS 3100, koper) in, en daar had ik een blowhole boven (of aan de zijkant, t is maar hoe je t bekijkt) gemaakt met daarin een fan, die met een kartonnen koker de lucht direct boven het blok zuigt.
Die had ik op silent mode (met weerstand ertussen) maar dan werd mn cpu een beetje warm (AMD 1200 @ 1,70v) onder full load. Dus ik knutselen en ik had de oude fan weer terug gedaan (met metalen arm erboven) plus een fan in de blowhole, allebei op 7v, maar zonder kartonnen koker. Dat ging helaas een beetje fout: Ik keek in Via Hardwaremonitor en hij werd 81 graden >:) na een half uurtje computeren (met }:O erbij). Toen maar snel PC uitgezet en situatie teruggezet naar oude, maar dan op 12v (dus niet silent mode).

Toch leuk dat 'ie niet vast liep :P.

• Krankenstein
Zijn hier eigenlijk nog meer mensen die ervaring hebben met de Zalman CNPS 3100 en hoog-vermogen processors (zoals amd TB's)? Want ik vind hem maar matig koelen (wel vrij stil).

Verwijderd

Koop de nieuwere Zalman CNPS6000-Cu die koelt mijn Thunderbird 1200 @ 1433 Mhz idle 34C en stressed 41C 2x zo laag als die van jouw dus ;) . Kep wel de koeler op z'n snelst laten lopen.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Da's nog niks...
Ik had MBM5 geinstalleerd en die had aan m'n instellingen zitten rommelen (of ikzelf per ongeluk)
Even later blijkt m'n CPU 95 graden te zijn!

In 1x uit gezet toen......

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
Op zondag 17 februari 2002 16:36 schreef Roelemewoel het volgende:
Da's nog niks...
Ik had MBM5 geinstalleerd en die had aan m'n instellingen zitten rommelen (of ikzelf per ongeluk)
Even later blijkt m'n CPU 95 graden te zijn!

In 1x uit gezet toen......
nit instabiel geworden die pc :?

• Krankenstein
Maar MBM kan toch niet het voltage of snelheid veranderen?
Dus dat is dan alleen verkeerde weergave lijkt mij (ik durf overigens nix over mijn weergave te zeggen, maar het lijkt wel goed).

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hij liep gewoon normaal.... hij draaide wel gewoon windows2k maar verder geen bijzondere dingen ofzo. Ik d8 eerst aan een fout ofzo in software of i.d maar toen ik aan m'n koelblok voelde was die toch wel angstig heet (high 50 graden is normaal en ik weet hoe dat voelt maar dit was beslist gene 50 graden!).... Na reboot in m'n bios bleek die temp ook zo hoog te zijn en meteen m'n default settings weer terug gezet... kheb de tijd niet genomen om te kijken op hoeveel volt m'n CPU stond.... I guess I'll never know
Pagina: 1