Toon posts:

raid

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers ben nog een newbie wat computer bouwen betreft en vroeg me af wie me kan helpen met het voglende probleem.

Wil een nieuw systeem gaan bouwen waarin ik twee harde schijven in raid wil schakelen. Heeft iemand een idee welk moederbord er geschikt voor is. En welke harde schijf.

Tevens zou ik wel willen weten hoe je zo iets inbouwd en installeerd dan.

Alvast bedankt

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

klinkt een beetje suf maar gebruik eens de search
staat waarschijnlijk genoeg in

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Verwijderd

MSI K7T266 PRO2 RU is voor RAID.

Ik zou twee keer Maxtor D740X 40 gig nemen. Tenzij je wat meer wilt hebben, maar dat hangt af van je eigen behoeftes :)

Verwijderd

De search maar moederbord is afhankelijk van de processor. Nou zijn er in alle smaken wel raid moederborden te kopen. En je kan natuurlijk altijd een los pci raid kaartje kopen. Wel zo handig als je gaat upgraden, dan kan je dat meenemen.

Ik heb een abit TH7II-Raid, is geschikt voor PIV. Niet dat ik mijn schijven in raid heb hangen...maar dat doet er ff niet toe.

Maar als je weet welke processor je wilt kan je eens in de search gaan kijken en natuurlijk gewoon de mobo-fabrikanten-sites bezoeken. En tot slot de vele moederbord reviews en line-ups lezen. Op de website van de fabrikanten prijzen ze de spullen alleen maar aan, in reviews kan je ook de negatieve kanten vinden.

Succes met je zoektocht (want dat is het wel)

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedank,

Wil een amd 1800 xp processor erin zetten. En 40 gig maxtor schijfjes zijn inderdaad mooi.

heeft iemand nog tips hoe je dit aan moet sluiten of verloopt dit gewoon als normaal een harde schijf aansluiten.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Wat voor type raid wil je gebruiken ? Moet je ook ff bij nadenken.
Raid 0: 2 schijven van 40 -> wordt 1 schijf van 80 met dubbele snelheid -> geen backup
Raid 1: 2 schijven van 40 -> wordt 1 schijf van 40 met zelfde snelheid -> striping (dus backup indien er 1 kapot gaat)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 16:40 schreef DinX het volgende:
Wat voor type raid wil je gebruiken ? Moet je ook ff bij nadenken.
Raid 0: 2 schijven van 40 -> wordt 1 schijf van 80 met dubbele snelheid -> geen backup
Raid 1: 2 schijven van 40 -> wordt 1 schijf van 40 met zelfde snelheid -> striping (dus backup indien er 1 kapot gaat)
Nou, dubbele snelheid... dat ook weer niet hoor. Hét nadeel is gewoon dat als je 0 gebruikt je alles kwijt bent als er 1 schijf mee kapt. Dat weerhoudt mij er ook van raid te gebruiken.

En de aansluiting, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Niks bijzonder, gewoon erin hangen zoals je een gewone schijf zou doen.

offtopic:
heb er een paar dagen geleden bij mij een 2e 60gb ibm in gehangen, starte 2000pro op en diskmanager vroeg meteen of ik geintereseerd was in raid...

Verwijderd

[topic=331509/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.