• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 14:22
Lekkere tijd om een nieuwe topic te posten maar jah :)

Er zijn waarschijnlijk ontelbare manieren waarop de toekomst kan gaan verlopen, maar 'k bedoel meer de toekomst van de mensheid als intelligentie, in het kader van evolutie enzo, hier mijn $0.02:
Ik denk dat de biologische evolutie van de mens zo'n beetje is opgehouden, omdat we bij onszelf natuurlijke selectie hebben uitgeschakeld (door gezondheidszorg etc). Dus zal de evolutie verder gaan in de ontwikkeling van machines, en 'k denk dat dat dus ook de richting zal zijn van intelligente machines die de ruimte gaan koloniseren etc etc. Dit is niet echt een geloof ofzo voor me, maar meer gewoon een vage gedachte, hoe denken jullie dat intelligentie verder evolueert?

om nog meer atheisme/theisme discussies hier te voorkomen:
als je het dan echt zo graag wil mag God ook alle Christenen tot zich nemen tot in de eeuwigheid, en alle heidenen in de eeuwige verdoemenis storten :).

Greetz,
Toiletman

Only dead fish go with the flow

Verwijderd

Ben het helemaal met je eens. Denk dat machines zeer belangrijke rol gaan spelen en gelijkwaardig worden aan mensen. Verder denk ik dat we om verder aftakelen door de gezondheidszorg moeten voorkomen wel degelijk genetische manipulatie gaan toepassen. Eerst beetje bij beetje, bijvoorbeeld alleen zaken als aangeboren hartafwijking voorkomen. Later ook zaken als intelligentie.

Over toekomstvisie gesproken. Je ziet wel eens bij "de digitale revolute" van die bekende nederlanders met hun toekomstvisie. Zijn dan altijd de meest oninteressante personen zoals Jan de Bouvris ofzo. Die dan beetje over toekomst van meubels gaan lullen. Mateloos irritant. ALs ze daar nou eens mensen neer zetten die ons een zinnig beeld over de toekomst kunnen geven, een of andere wetenschapper ofzo dan hadden we er nog wat aan. Moest ik ff kwijt.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Kan maar een ding zeggen kijk naar Star Trek :)
Of naar Babylon 5, daarin is de mens over 1 miljoen zo ver geevolueerd dat hij van pure energie is :D

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik denk dat we nog wel even door blijven evolueren. De natuurlijke selectie is namelijk niet uitgeschakeld. Iedereen zoekt namelijk de "perfecte" partner.

Intelligentie is trouwens niet alleen afhankelijk van de hersenen, maar ook van de omgeving waarin iemand is opgegroeid. Als je een identieke tweeling op splitst en de een in een omgeving waar mensen een hoog IQ hebben zet, en de ander in een omgeving waar een laag IQ hebben, dan is er later een duidelijk verschil te zien.

daarnaast zijn er nog wel wat dingetjes aan het lichaam die veranderd kunnen worden. Tenen bijvoorbeeld zijn ongeveer overbodig geworden (om maar een voorbeeldje te noemen)

Verwijderd

hum...deze vraag heb ik net in een ander forum gedropt... :)

Waarom zijn tenen overbodig, ik heb nog steeds de gedacht dat als je je tenen eraf hakt, en mooi op je plaat gaat...je zult er wel aan kunnen wennen en met hulp middelen je zelf kunnen voort bewegen, maar ik denk dat het een belangrijk onderdeel van je evenwichtsorgaan is, of heb ik dat fout?

Ik begijp alleen niet zo goed waarom er altijd een "vijandelijke" sfeer tussen atheïsten en theïsten en alle andere mensen die een andere mening denken te moeten hebben. Waarom kan er niet gewoon respect, en dan niet zovan "moest even m'n frustratie kwijt" oid, voor elkaar zijn?? :'(

Verwijderd

GHOst waar jij het over hebt is seksuele selectie, in principe iets anders dan natuurlijke selectie
Bovendien zijn tenen helemaal niet overbodig, je gebruikt ze voor evenwicht bij het lopen. Als er 1 wordt geamputeerd moet je dat ook opnieuw 'leren'

Wat de evolutie van de mens betreft, die is niet zomaar opgehouden, maar zelfs omgekeerd. De meest 'succesvolle' exemplaren planten zich tegenwoordig het minst voort, en omgekeerd.
Wel is het zo dat er tussen de eersten veel meer en beter sexueel wordt geselecteerd; hoogopgeleiden blijken elkaar op te zoeken. Gevolg op de lange termijn: Het ontstaan van een kleine groep steeds intelligentere mensen

Maar op de lange termijn zijn we allemaal dood...

Verwijderd

Ik bedoel eigenlijk dat die 4 tenen ook wel aan elkaar kunnen groeien. je moet ze er natuurlijk niet gelijk af hakken, maar heb je er nou echt 5 nodig? 4 van de 5 handelen ongeveer als 1 teen.

Bovendien heb je geen last van opnieuw leren lopen als je zonder tenen geboren wordt.

Maar we zullen die veranderingen toch niet meer meemaken, omdat die over vele generaties plaatsvinden, en pas na een hele tijd merkbaar worden...

volgens mij zit het evenwichtsorgaan trouwens in je oor, en dan zouden tenen er alleen maar voor zijn om het evenwicht te bewaren. (Dus niet om te meten).

• Toiletman
Chris, dat was niet vijandelijk bedoeld ofzo, maar 'k wil het in deze topic gewoon over evolutie enzo hebben en niet over armageddon...

En toch denk ik dat de lichamelijke evolutie van de mens vastzit. Als je een 'verkeerd' gebit hebt krijg je een beugel, zie je slecht krijg je een bril/lenzen, etc met nog veel meer aandoeningen... in 'de natuur' zouden deze individuen slechtere overlevingskansen hebben en er zou dus selectie plaatsvinden, nu maakt dit allemaal niets meer uit, en dus takelt de mensheid lichamelijk af doordat dit soort eigenschappen doorgegeven worden. (voor de mensen die dit en vinden klinken, ik constateer dit alleen, en heb er verder geen fascistische neigingen bij ofzo).

Greetz,
Toiletman

Verwijderd

Ok...ik kan wel proberen wat mee te denken in deze richting. En dan reist bij mij eigenlijk de vraag, waarom zou de evolutie van de mens nu hier gestopt zijn?

Als het door zou gaan, dan zou er nu zo onderhand, gezien de tijdstabel in een ander forum, wel weer een verandering moeten op treden.

Ik zie net als Toiletman eerder een devolutie, zeker ook gezien de leeftijden die naar beneden gaan. Het klopt wel dat we dankzij de techniek weer een verdubbeling van de leeftijden gekregen hebben, maar die technische vooruit gang heeft verder niets met de evolutie van de mens te maken. Zonder deze techniek gaan de mensen steeds vroeger dood. Zeker als je kijkt dat de mensen ook een leeftijd van een paar honderd jaar gehaald hebben, een hele tijd geleden. Of heb ik dit fout?

Nog een vraagje:

Zullen er in veranderingen in bv de vorm van de mens zoals deze al eerder in de evolutie theorie plaats gevonden hebben, plaats vinden? Dus dat we bijvoorbeeld gaan vliegen oid. Want in de evolutie theorie gingen we van zwemmen naar kruipen naar lopen, en dan nu vliegen ofzo?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Yep zoals ik al zei PURE energie, en telepathisch :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

FrankGuthrie:

owh...en wat versta je onder PURE energie?

en hoe zou je de huidige levensvormen in energie termen beschrijven? (uiteraard kan iedereen hier op reageren)

Verwijderd

Damn! als we pure energie worden, dan wordt het wel heel lastig om elkaar te zien/voelen/horen. En hoe planten we ons dan voort? Wat voor tussenstappen zitten daar dan tussen? wat is het bilologisch voordeel van geen biologisch lichaam meer hebben?

Enzovoorts enzovoorts...

Verwijderd

[fantasyoverload]
Het wordt gewoon mogelijk de geest te verbinden aan de mens als energie, met als hulpmiddelen de techniek en de daaruit voorvloeiende robots die net zo -zei het niet: NOG MEER- intelligenter zijn dan de oorspronkelijke mens (in de zuiverste vorm), waarmee men tegen die tijd kan voelen, ruiken en spreken. :) Te ver gezocht? Nou, toen ik hoorde dat er 'geurnet' werd ontwikkeld dacht ik: mja. Dat dacht ik. Mja.

• Toiletman
Ok...ik kan wel proberen wat mee te denken in deze richting. En dan reist bij mij eigenlijk de vraag, waarom zou de evolutie van de mens nu hier gestopt zijn?
omdat we natuurlijke selectie zo'n beetje hebben uitgeschakeld in onze maatschappij
Als het door zou gaan, dan zou er nu zo onderhand, gezien de tijdstabel in een ander forum, wel weer een verandering moeten op treden.
veranderingen treden altijd op, alleen door selectie zullen ze doorgegeven worden, of 'ten onder' gaan...
Ik zie net als Toiletman eerder een devolutie, zeker ook gezien de leeftijden die naar beneden gaan. Het klopt wel dat we dankzij de techniek weer een verdubbeling van de leeftijden gekregen hebben, maar die technische vooruit gang heeft verder niets met de evolutie van de mens te maken. Zonder deze techniek gaan de mensen steeds vroeger dood. Zeker als je kijkt dat de mensen ook een leeftijd van een paar honderd jaar gehaald hebben, een hele tijd geleden. Of heb ik dit fout?
Ik zie geen devolutie (dat woord ken ik nog van godsdienstles in de 5e, en ik wil er nix mee te maken hebben! :)) maar eerder gewoon een stilstand in de biologische evolutie van de mens. De ontwikkeling van techniek past denk ik wel in de evolutie als proces. Dat die mensen een paar honderd jaar oud werden ben ik alleen maar in de Bijbel tegengekomen, dus dat zal waarschijnlijk een uitzondering zijn (als het al waar is), dus de mens wordt over het algemeen steeds ouder, maar dit heeft niet zoveel met de biologische evolutie van de mens te maken, maar eerder met de evolutie van gezondheidszorgen en voedselveredeling enzo...
Zullen er in veranderingen in bv de vorm van de mens zoals deze al eerder in de evolutie theorie plaats gevonden hebben, plaats vinden? Dus dat we bijvoorbeeld gaan vliegen oid. Want in de evolutie theorie gingen we van zwemmen naar kruipen naar lopen, en dan nu vliegen ofzo?
deze hebben dus niet in de mens plaatsgevonden, maar in het leven op aarde, en dit zijn niet zo zeer acties van een bepaalde soort ofzo, maar een geleidelijke ontwikkeling over honderdduizenden jaren. Zoals jij het nu zegt heb ik het trouwens ook op een EO serie in de godsdienstlessen gezien, ze doen daar geloof ik erg hun best om mensen te laten denken dat het proces van het ene op het andere moment plaatsvindt. Is dit bij jou ook het geval, of is dit gewoon een foutje in je zin ofzo? De mens zal nooit zomaar vleugels ontwikkelen, omdat wij armen hebben en op twee benen lopen, hierdoor kwamen onze armen vrij om gereedschap mee te maken, en dat bleek dus een enorm belangrijke stap. Chris, als jij de evolutie ziet zoals je hier zegt zou ik je toch echt aanraden d'r eens wat goede boeken over te lezen, zoals Lord Daemon die bijvoorbeeld noemde, als je je d'r wat meer in verdiept is het een stuk aannemelijker allemaal, en kan je het ook begrijpen....
Greetz,
Toiletman

Verwijderd

Toiletman:

Ik begrijp prima dat in de evolutie theorie er geen evolutie van het ene op het andere moment plaats kan vinden. Daar is oa heel veel tijd voor nodig.
deze hebben dus niet in de mens plaatsgevonden, maar in het leven op aarde
Ik bedoel in de zin van dat er een verandering in de levens vorm hier op aarde zal plaats vinden, en dan waarschijlijk in de mens (of beter nog voortbordurend op de mens), doordat deze ook volgens de evolutie theorie het huidige product is van de evolutie theorie.

Dumtrala:

Is inderdaad een beetje een fantasie overload...buffer underrun zowat. Maar goed, kan ook interessant zijn.
Het wordt gewoon mogelijk de geest te verbinden aan de mens als energie
Hoe denk je dat het nu is?
NOG MEER- intelligenter zijn dan de oorspronkelijke mens (in de zuiverste vorm)
Hoe kun je iets bedenken/fabriceren/scheppen/ontwikkelen ed dat slimmer/beter/intelligenter/mooier ed is dan jezelf. Je kunt hoogtens iets maken dat net zo goed is als je zelf, dus ook in het ontwikkelen van zichzelf kan niet sneller/beter of wat ook, gaan dan de ontwikkeling van de maker.

Verder denk ik dat het zeeeeeer lastig gaat worden om iets te maken dat de mens evenaart. Uitteraard kunnen we wel dingen bedenken die beter zouden kunnen, maar andere onderdelen zullen nog lang niet kunnen worden gerealliseerd.

• Macros
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Chris, waarom heb je telkens het idee dat als iets niet beter kan zijn dan zijn schepper? Tuurlijk kan iemand iets maken dat beter is dan hemzelf. Anders zouden computers ook direct geschapen moeten zijn door God want die kunnen sneller rekenen dan alle mensen op de planeet bij elkaar. Ook kan een ambachtsman zijn leerling het zo goed bij brengen en de leerling zelf erbij verzinnen dat hij beter is dan zijn meester.
Ik zie helemaal niet waarom een schepper altijd beter moet zijn dan zijn schepsel. Nu we het toch over SF enzo hebben. De schepper van Data in Startrek, dr. Sung was toch ook niet beter dan Data zelf?

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-01 14:51

SiGNe

Ook hoi!

Er zijn trouwens mensen die beweren dat aliens (greys) mensen van de aarde zijn die uit de toekomst komen.
Ze zouden hier komen om hun verleden te bekijken, de vliegende schotels zijn dan dus tijdmachines.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Ben gelovig.

Als ik dat niet zou zijn dan had ik de volgende toekomstverwachting:

De dinosauriers zijn uitgestorven door een globale ramp. Wij mensen zijn op dit moment op een dermate manier ons leefmilieu aan het verpesten dat het vandaag of morgen een keer fout loopt. Wat er overblijft naar deze "doomsday" is een kleine groep mensen die zich weet aan te passen, net als de overblijfselen van de dino's (krokodillen en slangen)

Verwijderd

...Flamez word Bionic
de mensheid gaat zichzelf tweaken..
met genetische manipulatie en high tech implants..
ze zijn nu al bezig met onderzoek naar oog-implantaten
waarmee je kan inzoomen en in infrarood spectrum kan kijken :P

maaaarrrrr.. onze natuurlijke physieke gesteldheid zal wel achteruitgaan...
alhoewel het nu lijkt alsof de snelle maatschappij de natuurlijke selectie overneemt.. doordat intelligente en hardwerkende mensen de meeste kans op overleven hebben ..
is er wel een probleem..
welvarende mensen planten zich minder voort..

• Macros
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Heavy Bas
De overblijfselen van de dino's zijn niet de crocs en de schildpadden enzo, maar de vogels! Die stammen van de dino's af. De reptielen die er nu nog zijn stonden toen naast de dino's.

Flamez
Minder welvarende mensen (3de wereld enzo) zullen telkens sneller vermenigvuldigen.
Een grote voedsel schaarste zal zich voordoen daar. Het westen zal wel helpen maar kan het dan ook niet meer aan.
De bevolkings groei zal zich daar dan stabiliseren terwijl het hier nog door kan groeien. Dus in de vere toekomst zullen er meer welvarende mensen zijn verhoudings gewijs dan nu.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Macros:
Tuurlijk kan iemand iets maken dat beter is dan hemzelf. Anders zouden computers ook direct geschapen moeten zijn door God want die kunnen sneller rekenen dan alle mensen op de planeet bij elkaar
Het vervelende is dat een computer bv nog steeds zich zelf niet kan verbeteren. Hij zal niet slimmer worden dan de dag na z'n "geboorte". Ofwel, je haalt maar een kleine eigenschap aan, het complete product is echt niet beter/slimmer/sneller of wat ook dan z'n maker. Verder, als je het toch over dataverwerking hebt, kan een mens veel sneller data verwerken als een computer. Ga maar na, je ogen, die hebben een constante verwerking van data die gewelig hoog is. het is nog niet gelukt om een web camera op een oneindig hoge resolutie, zoals de ogen, vloeiend te laten draaien, da's pas rekenkracht!
Ook kan een ambachtsman zijn leerling het zo goed bij brengen en de leerling zelf erbij verzinnen dat hij beter is dan zijn meester
De ambachtsman is niet de maker van de leerling?!!
De schepper van Data in Startrek, dr. Sung was toch ook niet beter dan Data zelf?
Niet echt relevant he, is een fantasie van een kerel genaamd Luckas? of vergis ik me. In ieder geval, startrek is een fantasie wereldje bedacht door een mens

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEh George Lucas was van Star Wars!! en het was geen Sung, maar Soong.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Kan maar een ding zeggen kijk naar Star Trek Of naar Babylon 5, daarin is de
mens over 1 miljoen zo ver geevolueerd dat hij van pure energie is

In feit nog geneens zo'n vreemd idee.
Maar of dit echt met evolutie te maken zal hebben. Ik bedoel dat het lichaam alleen een hulpmiddel nu is en dat we het na een tijd niet meer nodig hebben en dat we van licht worden, energie. http://www.zetatalk.com/visitatn/v05.htm

Dat het leven eigenlijk bestaat uit fases
stappen. http://www.zetatalk.com/density/d05.htm

Verwijderd

Ik kom binnenploffen en heb het volgende
te zeggen:

De mensheid doorstaat constant een evolutie.
De mens verandert en past zich aan aan zijn omgeving, om te kunnen overleven.
Duidelijk is dat de mensheid op deze wereld
dominant is, dusdanig dominant dat zij de wereld aanpast om zelf plezierig te leven...

De mens beschikt over het vermogen te denken
(de meeste althans). Mede hierdoor zijn belangrijke ontdekkingen gedaan op wetenschappelijk gebied. Toch kunnen wij als mensheid nog geen antwoorden geven op belangrijke levensvragen.

Is het dan niet logisch dat de mens nog lang niet klaar is met evolueren, gezien deze vragen nu nog onbeantwoord zijn?

Zal het voorkomen dat alles m.b.t. het ontstaan van het universum, het wel of niet aanwezig zijn van (een) God en andere belangrijke levensvragen ooit door de mensheid beantwoord kunnen worden. Met andere woorden: zullen wij ooit over de intelligentie beschikken om het doel van ons bestaan in te zien, in het breedste verband?

Op dit moment nog niet, dus ben ik van mening
dat de mensheid nog lang niet klaar is met evolueren. We moeten wel oppassen dat we het denkwerk niet verschuiven naar machines die voor ons denken. Deze vragen zijn niet met intelligentietheoriën of wiskundige formules te beantwoorden. De rol van machines en computers is op dit gebied discutabel.
Wat duidelijk is is dat de mensheid in de vorm waarin zij nu bestaat (materie), geen antwoord kan geven op deze levensvragen (die veelal direct met materie verbonden zijn)
Zou het niet mogelijk zijn dat de mensheid evolueert naar enkele gedachten?

Tim en Chris (goeiemiddag) zijn nu gedachten, die vrij rondzweven door het universum.

Pas als dit niveau bereikt is, zal de mensheid inzicht krijgen het doel van leven, het waarom. Zolang wij zelf uit materie bestaat, kunnen we NOOIT antwoord geven op die vragen die over materie handelen.
We zouden dan ons eigen bestaan kunnen ondermijden...

TIM
(die op zijn stageplaats even niets beters te doen had...)

Verwijderd

Tim, hi...leuk dat je ook komt mee denken...

Wat je nu deponeerd is wel een geheel andere gedachten gang dan dat er steeds, ook in andere forums, naar voren is gekomen. Interessant.

Maar als we zouden evolueren naar gedachten, zouden we achter de zin van het leven kunnen komen, maar omdat dan de huidige levensvorm niet meer bestaat (mens, vlees bloed en andere eigenschapjes) is deze vraag niet meer relevant, dan is de vraag wat is het doel van de "gedachtens-levensvorm" en de vraag is dan of we in die vorm, achter die vragen zullen kunnen komen. Ik bedoel we zullen niet in de lijn van evolutietheorie achter het doel van de Mensheid komen.

:) Leuk he die smiles :) en nog een :)

Maar nog even serieus:
We zouden dan ons eigen bestaan kunnen ondermijden...
Helaas doen we dat al...

Chris (ook in een zinloos stage uurtje (toch zat van))

Verwijderd

Mischien wordt als pure energie bestaan dat lichaam en geest oplossen in 1. Dat de geest/ziel in die mate is ontwikkeld door levenslessen etc, dat m'n eigenlijk het lichaam niet meer nodig heeft. Mischien nu moeielijk te bevatten maar als dat eenmaal is gebeurd dat dit wordt aanvaard, als een gebeuren iets dat bij het leven hoort.

Denk wel dat dit niet iets is wat in de nabije toekomst gebeurd. http://www.zetatalk.com/transfor/t00.htm http://www.zetatalk.com/density/d00.htm http://www.worldtrans.org/lyssa/density.html

Verwijderd

Gerard_2:

Je spreekt je zelf een beetje tegen, je zegt eerst dat het lichaam en geest in elkaar oplost, en daarna dat de geest het lichaam niet meer nodig heeft.

Naar mijn idee is het lichaam en de geest zeer nou aan elkaar verbonden, ze kunnen niet zonder elkaar. Dus kun je spreken dat ze in elkaar zijn opgelost.
Pagina: 1