Packard Bell pc; Geforce erin?

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008

• the_ra2_master
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:42

the_ra2_master

nog steeds geen tijd voor XP

Topicstarter
Hallo,

een vriend van me heeft een packard bell pc met een Voodoo3 3000 AGP 8 MB erin. Hij zou graag een nieuwe videokaart hebben, maar weet niet of het gaat. In het AGP slot van het moederbord valt geen voodoo te bekennen, maar er lopen alleen 2 draadjes vanaf het moederbord voor de tv-out aansluiting. Het agp-slot op het moederbord is leeg, dus nu is mijn vraag of ik in dat lege AGP een willekeurige videokaart kan zetten bijvoorbeeld een GeForce 2 MX of Voodoo 4/5.

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ja, dat kan vermoedelijk wel. Je moet dan in de bios wel even de onboard videokaart uitschakelen.

Systeem | Strava

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ja, dat moet kunnen. Ga tijdens het opstarten naar de Bios om de on-board (want dat is die Voodoo) video uit te zetten. Dan kun je die GeForce in het AGP slot zetten. Waarschijnlijk moet je dan ook nog in de Bios instellen dat 'ie vanaf het AGP slot moet booten en niet vanaf een ander PCI slot.

The Flat Earth Society has members all around the globe.

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
maar, die voodoo is toch ook AGP??

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 15:33 schreef the_ra2_master het volgende:
maar, die voodoo is toch ook AGP??
Nee, die is on-board. Dwz dattie op het mobo gebouwd is ;)

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

heb ik ook :(

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
in al die menus staat toch echt overal Voodoo3 AGP, dus waarom dan die AGP? kan dit misschien ook aan drivers liggen of is dit gewoon een verkeerde weergave??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 17 februari 2002 15:35 schreef the_ra2_master het volgende:
in al die menus staat toch echt overal Voodoo3 AGP, dus waarom dan die AGP? kan dit misschien ook aan drivers liggen of is dit gewoon een verkeerde weergave??
Die voodoo3 die op het Bora Pro mobo zit in je multimedia machine is een AGP videokaart, vandaar dat hij AGP aangeeft.

Verder is het zo dat je gewoon een andere agP erin kunt zetten. Weet alleen zo niet uit mijn hoofd of je onboard uit moet zetten met een jumper of in de bios of dat het automatisch gaat.

en die kabeltjes van de TVout zitten ook vast aan je mobo

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
is het overigens niet mogelijk dat het moederbord alleen een bepaald soort videokaarten aankan, bijvoorbeeld alleen Voodoo kaarten?
Het moederbord ondersteund wel maar 2X AGP, is dit genoeg voor een GeForce?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:39
De AGp rate is backward compatible dus een 4x kaart werkt dus ook gewoon in een 2x slot :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 17 februari 2002 15:41 schreef the_ra2_master het volgende:
is het overigens niet mogelijk dat het moederbord alleen een bepaald soort videokaarten aankan, bijvoorbeeld alleen Voodoo kaarten?
Het moederbord ondersteund wel maar 2X AGP, is dit genoeg voor een GeForce?
Heb eerder Bora Pro's gezien met werkende Geforces.

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
jongens, bedankt voor de snelle hulp!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Onboard videokaart kan je ook gerust laten aanstaan. er je er ook dadelijk dual-screen bij (handig als je nog ergens een oude monitor hebt staan die maar wat aan het onderstoffen is).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 17 februari 2002 17:08 schreef DinX het volgende:
Onboard videokaart kan je ook gerust laten aanstaan. er je er ook dadelijk dual-screen bij (handig als je nog ergens een oude monitor hebt staan die maar wat aan het onderstoffen is).
Werkt niet altijd, vaak bij onboard gaat dit fout.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Wetende dat het een "merk-pc" is zal het wel fout gaan bij die onboard :Y)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 17 februari 2002 19:50 schreef DinX het volgende:
Wetende dat het een "merk-pc" is zal het wel fout gaan bij die onboard :Y)
Waarschijnlijk gaat het sowieso fout als je twee videoadapters op de AGP bus hebt hangen.
En dat geblaat over 'merk pc' slaat nergens op, want het is gewoon een MSI bord wat erin zit

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
jongens, eerst zegt iedereen dat het kan en nu zeggen jullie ineens van niet, wat is het nou?
bovendien zit die Voodoo3 onboard en komt de nieuwe Vga gewoon in dat lege AGP slot

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 18 februari 2002 18:41 schreef the_ra2_master het volgende:
jongens, eerst zegt iedereen dat het kan en nu zeggen jullie ineens van niet, wat is het nou?
bovendien zit die Voodoo3 onboard en komt de nieuwe Vga gewoon in dat lege AGP slot
Het kan, als je die onboard uitmikt, want twee kaarten op 1 AGP bus kan problemen geven.
sim-pel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 18 februari 2002 19:30 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Het kan, als je die onboard uitmikt, want twee kaarten op 1 AGP bus kan problemen geven.
sim-pel
Terw_dan, schaam je de greppel in!!! |:(

Dit is een Bora Pro mobo:
Afbeeldingslocatie: http://www.uktsupport.co.uk/pb/mb/borapro.jpg

Mag jij aanwijzen waar die AGP slot zit :? :+

De onboard gebruikt de AGP, en er is GEEN externe AGP poort. Jij zit aan een Halley te denken.

Dus, the_ra2_master, er zit geen AGP op- je zult dus een upgrade moeten doen met een PCI GF2(MX). Dat levert sowieso een flinke verbetering op. Als je de huidige CPU behoudt is een VooDoo5 PCI misschien zelfs sneller, hangt ervan af in welk spel (Q3A: GF2MX, UT: V5)

Datgene wat jij voor een AGP aanziet is gewoon een TV-Out riser die vanaf de onboard V3 komt.

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 18 februari 2002 21:36 schreef dion_b het volgende:

[..]

Terw_dan, schaam je de greppel in!!! |:(

Dit is een Bora Pro mobo:
[afbeelding]

Mag jij aanwijzen waar die AGP slot zit :? :+

De onboard gebruikt de AGP, en er is GEEN externe AGP poort. Jij zit aan een Halley te denken.

Dus, the_ra2_master, er zit geen AGP op- je zult dus een upgrade moeten doen met een PCI GF2(MX). Dat levert sowieso een flinke verbetering op. Als je de huidige CPU behoudt is een VooDoo5 PCI misschien zelfs sneller, hangt ervan af in welk spel (Q3A: GF2MX, UT: V5)

Datgene wat jij voor een AGP aanziet is gewoon een TV-Out riser die vanaf de onboard V3 komt.
* TERW_DAN is zich heel hard aan het schamen

*schaam*
*schaam*
*schaam*
*schaam*
*schaam*
*schaam*
*schaam*
*schaam*

Al die mobo's lijken ook zo op elkaar :( ik had deze in gedachte, de bora pro 2

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014065957

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 18 februari 2002 22:00 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

* TERW_DAN is zich heel hard aan het schamen

*schaam*
*schaam*
*schaam*
*schaam*
*schaam*
*schaam*
*schaam*
*schaam*

Al die mobo's lijken ook zo op elkaar :( ik had deze in gedachte, de bora pro 2

[afbeelding]
:o accepted ;)

Is die Bora Pro 2 in NL ooit irl in een systeem gegaan? In UK niet iig- waar haal je die pic vandaan?

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 18 februari 2002 22:10 schreef dion_b het volgende:

[..]

Is die Bora Pro 2 in NL ooit irl in een systeem gegaan? In UK niet iig- waar haal je die pic vandaan?
O-)
zo slecht gesoept en hij trapt er nog in

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 18 februari 2002 22:14 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

O-)
zo slecht gesoept en hij trapt er nog in
Klootzak >:)

Ik geef m'n vriendin de schuld- ze heeft me per SMS uit Hongarije aan de Palinka gezet. Dus ben ik niet meer zo 100% :D

edit:
Architectureel is het sowieso onmogelijk om bij een onboard AGP implementatie die niet on-chip in de northbridge/GMCH zit een externe AGP poort te bieden. Dit had ik moeten bedenken |:(

Oslik blyat! Oslik!

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Op maandag 18 februari 2002 22:10 schreef dion_b het volgende:

[..]

Van de Packard Bell site :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 18 februari 2002 22:19 schreef dion_b het volgende:

[..]

Klootzak >:)

edit:
Architectureel is het sowieso onmogelijk om bij een onboard AGP implementatie die niet on-chip in de northbridge/GMCH zit een externe AGP poort te bieden. Dit had ik moeten bedenken |:(
Een Saturn mist nu wel een poortje, maar dat maakt waarschijnlijk niets uit :D :D :D

Had ik je toch te pakken :D :D :D
Op maandag 18 februari 2002 22:22 schreef GGS_VR6 het volgende:

[..]

Van de Packard Bell site :)
pssst, de Bora pro 2 bestaat helemaal niet.
enkel de Bora en Bora pro. (en de bora is nooit irl gebruikt).

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
irl :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 18 februari 2002 22:28 schreef Go0s het volgende:
irl :?
In real life.
voor het echie dus.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op maandag 18 februari 2002 22:30 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

In real life.
voor het echie dus.
Oh :z

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 18 februari 2002 22:30 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

In real life.
voor het echie dus.
Tikje offtopic, maar ik ben ff bezig geweest- ga op www.pboc.tk kijken en lever commentaar... ;)

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

page created under influence
Maar dat heb je mooi in elkaar gezet.

Maar ik blijf het een goede vinden van mijn bora pro 2 >:)

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp moet er dus geen AGP slot zijn, dus moet hij een PCI kaartje kopen, welke is dan aan te raden en wat is de prijs daarvan, hij wil zo rond de prijs van een GF2 MX 400 blijven.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 19 februari 2002 20:45 schreef the_ra2_master het volgende:
Dus als ik het goed begrijp moet er dus geen AGP slot zijn, dus moet hij een PCI kaartje kopen, welke is dan aan te raden en wat is de prijs daarvan, hij wil zo rond de prijs van een GF2 MX 400 blijven.
Er zit idd geen AGP in. daarom zou ik een PCI GF2MX400 nemen.

• Korn21
  • Laatst online: 02-03-2017
Je kunt toch ook gewoon een matroxje nemen? Die wel trager dan de MX400, maar haalt wel ongeveer MX200 resultaten en veel mooier beeld!

|Specs|

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
Jongens, hij wil een GF2 MX400, maar ik probeer hem over te halen om een GTS aan te schaffen vanwege het grote verschil, maar bestaat de GF2 GTS wel in PCI versie, ik zie hem nergens?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 20 februari 2002 20:21 schreef the_ra2_master het volgende:
Jongens, hij wil een GF2 MX400, maar ik probeer hem over te halen om een GTS aan te schaffen vanwege het grote verschil, maar bestaat de GF2 GTS wel in PCI versie, ik zie hem nergens?
volgens mij is enkel de MX er ook in PCI.

• tommie-boy
  • Laatst online: 12-07 21:38
Je moet wel oppassen..PB staat erom bekend dat je niet zomaar hardware kan vervangen...moet je eerst een nieuwe bios in je pc laten zette |:(

Humor moet je serieus nemen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 20 februari 2002 21:03 schreef tommie-boy het volgende:
Je moet wel oppassen..PB staat erom bekend dat je niet zomaar hardware kan vervangen...moet je eerst een nieuwe bios in je pc laten zette |:(
Dit is de grootste bull-**** zeg. Je kunt alles wat je in een gewone bak kunt proppen ook in een PB zetten. Nieuwe bios is onzin (tenzij je XP wilt gebruiken, daarvoor is voor een twee of 3 tal mobos een aangepaste ivm een powermanagment issue, maar dat heeft an sich niets met hardware te maken).

Dus als je blaat, denk dan eerst even na.

• tommie-boy
is GEEN onzin...Ik werk zelf op de td van een groot bedrijf waar ze pb hadden..

• tommie-boy
Op woensdag 20 februari 2002 21:08 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Dit is de grootste bull-**** zeg. Je kunt alles wat je in een gewone bak kunt proppen ook in een PB zetten. Nieuwe bios is onzin (tenzij je XP wilt gebruiken, daarvoor is voor een twee of 3 tal mobos een aangepaste ivm een powermanagment issue, maar dat heeft an sich niets met hardware te maken).

Dus als je blaat, denk dan eerst even na.
Is geen afkeer van PB....Dat zijn gewoon feiten.... Enneh volgens mij zoek je ruzie...Da's mooi...moet je verder zoeken...Ik dacht dat pc nerds onder elkaar nog een beetje respect hadden (sorry off-topic)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 20 februari 2002 21:15 schreef tommie-boy het volgende:
is GEEN onzin...Ik werk zelf op de td van een groot bedrijf waar ze pb hadden..
Ik heb meer PBtjes meegemaakt dan jouw, en ik heb vrijwel geen dingen meegemaakt die niet wilden werken. Wel eens een netwerk kaartje dat problemen gaf omdat hij in het verkeerde slot gezet was, de kleine oplosbare dingen.
Maar dingen als geluidskaarten, videokaarten, netwerkkaarten, harde schijven en weet ik al niet wat kunnen er gewoon ingezet worden.

Wat waren die modellen dan (en serienrs als je ze weet?).
op enkele issues na, die met ieder merk er zijn, geven PBs nooit problemen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 20 februari 2002 21:17 schreef tommie-boy het volgende:

[..]

Is geen afkeer van PB....Dat zijn gewoon feiten.... Enneh volgens mij zoek je ruzie...Da's mooi...moet je verder zoeken...Ik dacht dat pc nerds onder elkaar nog een beetje respect hadden (sorry off-topic)
ik heb wel degelijk respect voor anderen. Maar onzin blijft onzin.

• tommie-boy
Mag je dat ook wel wat beter laten merken...Je bakt er wat respect betreft nie veel van.... En 't is wel zo dat PB's problemen kunnen geven..Maar ik weet heeeeeeeeeeeeeeeeeel zeker dat ik in de automatisering al veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer gezien heb dan jij... :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 20 februari 2002 21:27 schreef tommie-boy het volgende:
Mag je dat ook wel wat beter laten merken...Je bakt er wat respect betreft nie veel van.... En 't is wel zo dat PB's problemen kunnen geven..Maar ik weet heeeeeeeeeeeeeeeeeel zeker dat ik in de automatisering al veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer gezien heb dan jij... :P
Het heeft weinig zin om hierop in te gaan, dus dat doe ik dan ook maar niet.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 20 februari 2002 21:27 schreef tommie-boy het volgende:
Was jij niet degene die een keer een topic opende met de vraag hoe je een Athlon op een Intel mainboard kon laten werken? :X Zoniet, dan sorry. In ieder geval mag je wel een beetje dimmen. Zo erg als dat jij het voorstelt is het gelukkig niet met Packard Bell.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
Jongens, geen geruzie hier aub, blijf on-topic aub.
Hij runt Win98SE, dus dat gedoe met XP waar jullie het over hadden is al niet van toepassing. Maareh, welke PCI GF2 raden jullie aan dan?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Is toch weinig keus dacht ik zo :?

Geforce 2 mx is nog in pci versie. Ik stond ook in de winkel voor een Geforce 2 Pro maar helaas alleen AGP ;( En dit (#*&%(*#^* mobo heeft geen agp slot |:( Dus nu een Geforce 2 Mx 200 en ben zeeeeer tevreden. Nieuwe spellen zoals SOF2 zal hij niet aan kunnen i.c.m. met een amd 450 MHz, maar goed, daar wordt aan gewerkt (zie sig ;) )

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
Nou, ik denk dat hij dan niet veel keus heeft, een GF2 MX 400 PCI dan maar. Hoelang kan hij hiermee eigenlijk nog vooruit, hij heeft 128 MB, een PIII 600 en dan die GF2 MX 400, doe eens een schatting mensen..
P.S. is de Viper II er niet in PCI versie?

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
tsk tsk tsk, weer niet opgelet bij het verhaaltje over pc2001 jongens?

pc2001 complient mobo's met onboard agp moeten ook een agp gleaf hebben. Insteek van een agp kaart zorgt ervoor dat het mobo automatisch overschakeld op de kaart in de gleuf.
Dus ja de Geforce zal werken op je mobo, niet vergeten de vga connector te verplaatsen. :)(ervan uitgaande dat ie een agp slot op de mobo heeft zitten.)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

-ET-

Phone Home

Op vrijdag 22 februari 2002 14:36 schreef Grijns het volgende:

pc2001 complient mobo's met onboard agp moeten ook een agp gleaf hebben. Insteek van een agp kaart zorgt ervoor dat het mobo automatisch overschakeld op de kaart in de gleuf.
Dus ja de Geforce zal werken op je mobo, niet vergeten de vga connector te verplaatsen. :)(ervan uitgaande dat ie een agp slot op de mobo heeft zitten.)
er zat toch _geen_ AGP slot op :?

• AlPha.BeYoNdeR
  • Laatst online: 04-05 16:07
Wat een vette moederborden hebben die packard bell's toch :r

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op vrijdag 22 februari 2002 14:36 schreef Grijns het volgende:

Marijn (aka Lebb_Mar) let toch eens op jongen. De bora pro heeft geen AGP slot.
Op vrijdag 22 februari 2002 15:47 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Wat een vette moederborden hebben die packard bell's toch :r
het zou me weinig verbazen als jij een mobo hebt dat ook in PB's gebruikt wordt :D

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
dus ik kan nu gewoon een PCI GF2 MX 400 in dat mobo proppen zonder enige problemen te krijgen??

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op vrijdag 22 februari 2002 21:38 schreef the_ra2_master het volgende:
dus ik kan nu gewoon een PCI GF2 MX 400 in dat mobo proppen zonder enige problemen te krijgen??
Ja dat kan.

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
IK heb eindelijk de ASUS GF2MX 400 32 MB PCI binnen, nu heb ik hem in het PCI slot gezet, de PC ogestart, hij pakt hem als nieuwe hardware, ik installeer de drivers en dan nadat ik de pc opnieuw heb opgestart, hangt ie bij het laden van Windows 98. Als ik gewoon de stekker van de Monitor in de onboard Voodoo3 douw en de GF2MX400 erin laat zitten, krijg ik niet eens beeld op mun scherm....help me aub. Wat moet ik doen? andere drivers? iets in de BIOS veranderen?

• LopeZ
  • Laatst online: 06:55

LopeZ

Too much is never enough

Oud topic, en hoort in [forum=8].

Tip: Jumper je onboard video uit en het zal werken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.