Pentium 3 750 Mhz -> 1200 Mhz

Pagina: 1
Acties:

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hallo

Ik als arme student kan het niet bekostigen om een compleet nieuw moederbord+processor te kopen |:( dus probeer ik het op een andere manier heb al meer geheugen(512 MB) en snellere videokaart(Geforce 2 MX 400 etc gekocht maar is het nuttig om van een Pentium 3 750 Mhz over te stappen naar een 1200 Mhz?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Mja, ligt er vooral aan wat je ermee doet...

Voor surfen / office-werk zal je er gewoon niets van merken, en bij bv. spellen zal het verschil nihil zijn, aangezien daar heel waarschijnlijk de videokaart de bottleneck vormt...

Maar voor programma's die zwaar rekenwerk verrichten (bv 3DSMAX) zal je het wel degelijk merken

[topic=309815/1/100];)

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Is wel een stukkie sneler maar het is ook een effectieve manier van zsm je portomonnee leegmaken.

P3 1200 = 280 euro

Ik zou dan gaan voor de Celeron 1200 die is 133 euro en bevalt mij prima.

Systeem | Strava

• Recoil
  • Niet online
Maarja past die processor dan op m'n moederbord( asus cuv4x-m).Ik weet het k'ben lui :7 LOL :+ En ja ik gebruik 3d max en werk zeer regelmatig met grote bmp files (50 MB) die als je er een filter overheen haalt in fotosoep ook aardig wat rekenwerk vereisen.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 16:19 schreef Blizzy het volgende:
Maarja past die processor dan op m'n moederbord( asus cuv4x-m).Ik weet het k'ben lui :7 LOL :+ En ja ik gebruik 3d max en werk zeer regelmatig met grote bmp files (50 MB) die als je er een filter overheen haalt in fotosoep ook aardig wat rekenwerk vereisen.

Greetz,
Blizzy
Als je veel fotosoept en zulken grote files gebruikt denk ik dat meer ram (hoewel 512 toch best al aardig is hoor) echt wel een stukje kan helpen. Welk os heb je btw ? (als je in nt of xp ff kan kijken of je proc vaak tegen de 100% zit is het je proc, maar tis ook vaak je HD/ram die niet meekunnen)

ps : leuke nick ;)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb een P3V4X Slot1 mobo met een P3 733 Coppermine erop. Heb erover zitten denken om zo'n nieuwe powerleap convertor met een Tualatin 1200 oid aan te schaffen (blijkt de keuze voor Slot1 indertijd toch nog een groot voordeel te hebben ;)) Maar ik denk dat ik nog maar ff wacht met upgraden...

Die CUV4X-M, is dat geen socket-board trouwens? Volgensmij valt in dat geval de Tualatin-mogelijkheid af..

#

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 17 februari 2002 17:01 schreef Blizard het volgende:
WTF?! BlizzarD reunie ofzo?! Ik ben gelukkig de enige die blizzard goed gespeld heeft >:)

iStockphoto

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:09

Animal_X

Rodin

is mogelijk d.m.v deze converter:
[topic=414348/1/70]
:)

[edit]
ow je vroeg of het nuttig was?
erm.. van een PIII 750 naar 1266...
Ja dat is nuttig ja :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op zondag 17 februari 2002 18:48 schreef Animal_X het volgende:
is mogelijk d.m.v deze converter:
[topic=414348/1/70]
:)

[edit]
ow je vroeg of het nuttig was?
erm.. van een PIII 750 naar 1266...
Ja dat is nuttig ja :)
Ehh, das toch een Slot1 naar FC-PGA2 convertor? of heb ik het mis?

#

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

is FCPGA naar FCPGA2 (tualatin)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op zondag 17 februari 2002 19:36 schreef CIOMrCrazy het volgende:
is FCPGA naar FCPGA2 (tualatin)
Nee hoor, check die link uit dat topic maar eens..
Heb btw ook nog nooit een socket naar socket convertor gezien ;)
De PowerLeap PL-iP3/T is de nieuwste en snelste upgrade voor Slot-1 Pentium-II and Pentium-III systemen. De PL-iP3/T beschikt over PowerLeap's gepatenteerde IPS technologie waardoor het bestaande slot 1 en het moederbord zich automatisch aanpassen aan de voltage- en GTL signaleringsvereisten van de nieuwe generatie van Intel's "Tualatin" Pentium III en Celeron-II (FC-PGA2) processoren. (...)

#

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 15:30 schreef BrZ het volgende:
[topic=309815/1/100];)
Greetz,
Blizzy
Hij snapt de hint denk ik niet :+

• Recoil
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 17:01 schreef Blizard het volgende:

[..]

Als je veel fotosoept en zulken grote files gebruikt denk ik dat meer ram (hoewel 512 toch best al aardig is hoor) echt wel een stukje kan helpen. Welk os heb je btw ? (als je in nt of xp ff kan kijken of je proc vaak tegen de 100% zit is het je proc, maar tis ook vaak je HD/ram die niet meekunnen)

Ik gebruik windows 2000 professional NT.Aan mijn geheugen zal het denk ik niet liggen want die is bijna nooit vol( >:) of als ik in een evil bui ben en al die proggie's en zo open heb staan zit het er soms net tegen aan >:) ).Aan mijn snelheid van m'n hd's zal het ook niet liggen (10000 toeren)Maar m'n processor staat wel regelmatig op 100 % ja.

ps:dank je *D

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 17 februari 2002 19:52 schreef Blizzy het volgende:

[..]

Ik gebruik windows 2000 professional NT.Aan mijn geheugen zal het denk ik niet liggen want die is bijna nooit vol( >:) of als ik in een evil bui ben en al die proggie's en zo open heb staan zit het er soms net tegen aan >:) ).Aan mijn snelheid van m'n hd's zal het ook niet liggen (10000 toeren)Maar m'n processor staat wel regelmatig op 100 % ja.

Greetz,
Blizzy

ps:dank je *D
Je staat in SU.

Waarom? Omdat je meerdere keren wordt gewezen op het feit dat 'Greetz' e.d. niet gepast is op GoT, maar jij doet alsof je neus bloed.

iStockphoto

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iig is het snelste wat 'native' op die plank kan een P3-1GHz (CuMine, 133MHz FSB) - die is nipt sneller dan de P3-1100MHz wegens de hogere FSB.

Maar, heb je geprobeerd je FSB hoger in te stellen? Als je geluk hebt kun je je 750@1000 draaien door de FSB op 133 te zetten. Dat scheelt al 1/3 en kost je niets. Dat kan erg makkelijk op die mobo.

N.b. als hij niet meer wil booten, Ins ingedrukt houden, dan komt hij weer terug op 500MHz (66MHz FSB).

Oslik blyat! Oslik!

• Recoil
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 22:40 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

Je staat in SU.

Waarom? Omdat je meerdere keren wordt gewezen op het feit dat 'Greetz' e.d. niet gepast is op GoT, maar jij doet alsof je neus bloed.
Ho eens het zal best maar ik begreep jullie gewoon niet |:( k'heb het nou allemaal al verwijderd.Waarom mag dat trouwens niet?

Verwijderd

is vullend voor t topic ;)

nee tsja is gewoon niet nodig anders zie je overal "greetz" oid staan :)
Pagina: 1