X-window draaien op pentium 75?

Pagina: 1
Acties:

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Zoals topicnaam al zegt: Is het mogelijk om op een pentium 75 met 40 MB RAM X-window te draaien met het OS Slackware (kernel 2.4.5) ???

alvast bedankt.

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Zover ik weet moet dat gewoon goed gaan...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 17 februari 2002 15:16 schreef freaky20 het volgende:
Zoals topicnaam al zegt: Is het mogelijk om op een pentium 75 met 40 MB RAM X-window te draaien met het OS Slackware (kernel 2.4.5) ???
Het is zeker mogelijk, net zoals je Windows'95 op een 386'er kan installeren. Werkbaar is anders. Je kunt zo'n computer wel prima als X-Server gebruiken, waarbij een andere, zwaardere computer het vele grafische rekenwerk voor zijn rekening neemt.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
misschien is het met twm en misschien nog wel met iceWM werkbaar, maar het gaat erom hangen..... Waarom instaleer je het niet op een snelere pc zodat je met gnome/kde aan de gang kan :? gewoon naast je windows install gooien...

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
hahaha, omdat het een server is.... enneuh als ik dat op mijn eigen bak zou installen tja dan wordt :Z moeilijk! :+

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 17 februari 2002 15:38 schreef freaky20 het volgende:
hahaha, omdat het een server is.... enneuh als ik dat op mijn eigen bak zou installen tja dan wordt :Z moeilijk! :+
Op een server X11 draaien is redelijk nutteloos. * moto-moi heeft een P166 als server, en daar staat geen X11 op, ik log gewoon in via ssh, en stel alles op die manier in.

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
tis meer om online te zijn met icq

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
als dat de enige reden is, er zijn zat icq console clients.

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
tja, maar die heb ik wel eens gebruikt en dan wilde dat niet werken met n/a zetten ofzo.... maarja, ik hou het lekker console based, roeleert wel. :)

Verwijderd

Ik draai hier X op een p100 met 32mb ram en ik moet zeggen, het draait helemaal niet slecht. Ik post dit berichtje nu via m'n linux bak. Helemaal geen probleem. :)

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 11:29

TheEagle

Master (of my own) universe

Het is zeker mogelijk, net zoals je Windows'95 op een 386'er kan installeren. Werkbaar is anders. Je kunt zo'n computer wel prima als X-Server gebruiken, waarbij een andere, zwaardere computer het vele grafische rekenwerk voor zijn rekening neemt.
Hey is dat even interesant. Maar hoe doe je dat? Een grafische server aanmaken. En verdelen over clients ???

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 17 februari 2002 17:35 schreef Chaos_Eagle het volgende:
Hey is dat even interesant. Maar hoe doe je dat? Een grafische server aanmaken. En verdelen over clients ???
Kijk hier eens..

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 11:36
't kan zelfs diskless :)

Ik heb hier 2 diskloze pentiumpjes (1x p75, 1x p100) staan die via 't netwerk booten en X starten op mn PII-400 servertje.. is best leuk en snel allemaal.

Verwijderd

ik heb een p100 en x werkt daar ook maar werkbaar is het niet. Hij crasht steeds (of het lijkt daarop omdat het zo lang duurt) Ik doe het dus niet meer :(

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Het server-client princiepe van X is niet helemaal hetzefde als bij een FTP server.

Waar de FTP server op een machine staat waar jij niet achter zit, zit je dat bij X wel.

Bij X is het werkstation (je pc) de X Server (en die neemt alle grafische rekenwerk voor z'n rekening), en de computer waar alle applicaties op staan is de client.

Simpel weg komt het er dus op neer dat je 1 X client hebt, met meerdere X servers.

Als ik 't verkeerd heb hoor ik 't graag, maar dat is wat ik begrepen heb na zoveel jaar ;)
Pagina: 1