Toon posts:

[OC] pc boot pas na reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een nieuwe proc (Athlon 1 GHz) in mijn A7V heb gedaan, start mijn pc soms pas op nadat deze gereset is.
Als hij niet opstart dan blijft mijn scherm zwart, maar mijn HD hoor ik wel initialiseren.

Als ik mijn pc overclock 1000@1200, dan moet ik deze ALTIJD resetten als ik hem opstart, ongeacht het gebruikte voltage. Bios met standaard instellingen lost ook niets op.

Ik zat zelf te denken aan de voeding, ik heb namelijk een 235 Watt voeding. In mijn bios blijkt echter dat mijn voeding 4.91 V geeft bij de +5V lijn, dit lijkt mij genoeg.

Zou het aanschaffen van een 420W PSU Flower Power voeding van de OC-shop het probleem kunnen oplossen, of zou de oorzaak ergens anders liggen?

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Is dit mssn jouw preciese probleem, dan staat er ook gelijk een oplossing die vele malen goedkoper is dan een nieuwe voeding kopen

http://bit-tech.net/article/70/

Verwijderd

Topicstarter
Dit beschrijft inderdaad mijn probleem. Alleen staat de beschreven oplossing mij wat minder aan. Ik vind het, gezien mijn elektrotechnische ervaring (geen dus ;) ), te riskant.

Er staat beschreven dat de PSU geen tijd heeft om 'op gang' te komen voordat het moederbord initialiseert.

Zou de aanschaf van de Flower Power PSU dan de remedie
zijn, zijn hier goede ervaringen mee?

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Ik heb mijn No-Name 230W PSU vervangen door een FlowerPower 370W en ik ben er zeer tevreden over :)

Stille fans, stabiele voltages en veel Ampere (veel belangrijker dan volt.) op de 5v lijn :D

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

Topicstarter
OK, duidelijk, dan wordt het een tijd dat ik die 420W Flower Power ga bestellen, ben benieuwd....

Verwijderd

:+ waarom geen enermax?

Verwijderd

sorry voor de kick maarreh ik vond dit topic door een search... New B: heeft het nou geholpen een zwaardere voeding ?

Ik heb precies hetzelfde gedoe met mijn tot XP1800 overklokte XP1500 in een Soltek-75DRV2 mobo terwijl ik meer dan 300W (ik dacht 350) voeding heb.

Die opgegeven link is down op het moment dus ik kan het verhaal nu niet nalezen. Weet iemand waarom een overklokte chip de gang van zaken bij het booten zoveel meer zou versnellen dat de voeding het niet bij kan houden ? Het mobo kan normaal immers ook de zwaardere XP's aan. Heb je dus per definitie 400W nodig voor een XP van zeg 1700+ of meer ? Lijkt me sterk verhaal...

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 11:00
Dit probleem heeft gedeeltelijk met de capaciteit/kwaliteit van de voeding te maken. In principe moet ie het wel aankunnen, alleen bij het opstarten vraag je wat meer van de voeding aangezien hij eerst 'vol' moet lopen.. Bij een voeding van betere kwaliteit of een hogere capaciteit heb je die problemen minder snel, omdat ie in het eerste geval sneller 'vol' zal zitten en in het tweede geval al 'voller' begint.
Ik zou als je er dan toch een koopt voor de Enermax 350 (max 365) Watt gaan, omdat deze echt stil is en ruim voldoende is voor je specs.

Trouwens het vertragen van de opstarttijd kan ook in de meeste gevallen al helpen. Doe dit door bijv. alle schermen te laten tonen en alles automatisch te laten bepalen (HD enz.).

Verwijderd

ik heb het probleem ook, maar het is over als ik m'n SB Live1024 eruit haal, dus wat is het nou, de voeding of nie?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06
Ik heb dat probleem ook gehad, maar na een tijdje was dat over. Misschien omdat het te koud was??? (PSU 300 Watt el cheapo, Athlon 1 GHz)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik had ook al zo iets vaags meegemaakt.
Maar mijn voeding was gewoon brak.....
Had er een nieuwe in gezet en hij liep weer als een trein :D

Verwijderd

Ik weet intussen wel dat het pas optreedt als ik mijn unlocked XP1500+ als een 1700+ of 1800+ klok.
Dus geloof ik (nog steeds) niet dat het aan de kwaliteit van mijn voeding ligt ...!?
[edit]PS: ik overklok dus puur op de multiplier, geen getweak op het geheugen

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
vergeet niet dat je mobo veel meer spanning moet leveren aan de cpu dan dat je er een gewone 1800 erin zou zetten
dus je mobo kan ok gaan flippen

Tweakers Discord

Verwijderd

Nouja mobo flippen..alleen bij het booten dan toch. ls ie eenmaal boot loopt ie zonder probs. Kan het dan zin hebben om iets aan voltages te doen ? Ik kan op zich met een dipje de 1.75V aanpassen van 1,1-1.85...
Pagina: 1