Vergelijking CD Branders, welke kopen ?

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuwe IDE CD brander, maarja, welk merk koop ik ?

Misschien Weet iemand ergens vergelijkende tests te vinden ?

IP Rocks

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 14:57 schreef redguy het volgende:
Ik ben opzoek naar een nieuwe IDE CD brander, maarja, welk merk koop ik ?

Misschien Weet iemand ergens vergelijkende tests te vinden ?
Ik heb een Lite-on 16x10x40, ben ik best tevreden over, heb nog niet de overburn geprobeerd, maar dat komt nog wel, ik vindt hem erg stil, fikt snel, herschjjft snel, leest cdr's cdrw's, een echte aanrader voor jouw denk ik

Trouwens mijn vorige een Plextor 12x10x40 was ook een goede, kan ik je ook aanbevelen, niet zo snel maar best wel stil.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:56
jah een liteon 16/10/40 lijkt me een heel goeie koop jah, hijs totaal NIET duur :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Beste prijs/kwaliteit verhouding is 100% LiteON >:) Ik zou dan voor de 16x10x40x of de 24x10x40x gaan :) Heb je geld teveel, dan zou ik een Plextor kopen :)

webOS all the way!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou de Mitsumi 24x12x40 met 16MB cache aanschaffen. (iets van € 135 bij bijvoorbeeld de Media Markt)

Verwijderd

In de nieuwe c't staat een goede test van cd branders

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Hmm veel Lite On aanhangers, klinkt goed..

Maar eeehm meer mensen die de mening over Mitsumi delen, of is 16Mb buffer een overkill ? Ik ga denk ik voor een 24 speed, de 40 speed vind ik een beetje overdreven, door de lead-in/lead-out vertraging merk je daar volgens mij nix meer van. en 24X cd's zijn goed te krijgen.

IP Rocks

Verwijderd

koop een lite-on of plextor en je kunt er een hoop plezier aan beleven

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die Mitsumi is in heel wat (vnl. Duitse) tests de aanrader. Ik heb zelf de Plextor 24x10x40 die het prima doet maar zou hem nu te duur vinden. Die buffer is inderdaad overdreven maar die 2MB buffers van de andere branders vind ik overdreven klein...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:48

Mary Wana

keyboard nut

Ik heb een LG 24x zuper geil ding! , fikt echt alles :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Teac is ook een erg goed merk, zie C`T artikel.

Ik heb de 24x TEAC en hij bevalt perfect.
Ik ken iemand die is van plextor 24x overgegaan naar de Teac en de teac bevalt beter, brand bijna alles op 24x
The TEAC CD-W524E has the best media compatibility I have seen in a 24x writer. The TEAC took every type of media I threw at it and wrote to it at 24x. Even the problematic PNY, CompUSA and Fuji media had no problems at 24x.

TEAC pulls off this amazing feat by using two different media tests. You should know that different brands and types of media use different dyes and they require different laser power for it to record properly. If a drive uses too much power, it will create marks that are too wide. These marks can physically interfere with each other. Using too little power will produce undersized marks and will reduce signal levels during playback, or the read will fail all together.

The TEAC CD-W524E uses an OPC or Optimum Power Calibration test to determine the best writing laser power for your drive and media combination. The drive is able to pull the estimated Optimum Recording Power value from the Absolute Time In Pregroove (ATIP) information encoded in the lead-in area of the media itself. The drive then uses this value as a starting point and tests higher and lower power settings. It tests this in a reserved space of a disc called the Power Calibration Area (PCA). After it writes these test marks, it reads them back and looks for differences between the marks (pits) and the lands. If a mark is too short, the laser was underpowered. If its too long, the laser was overpowered. From these marks, the drive tries to find the best laser power for the media you're using.

ROPC (Running Optimum Power Calibration) takes this process a step further. During the OPC tests, the recorder also monitors the amount of light reflected back from the disc. During the writing process, the drive monitors the amount of light being reflected. It then compares this to the results from the OPC test. If there are any differences, laser power is adjusted on the fly. This helps maintain the optimum writing conditions for each type of media.

You can see the results of this in my tests above. The TEAC was able to write at 24x to all of my test media, something no other drive has been able to do yet. Of course there is a trade-off here. The TEAC isn't the fastest 24x writer around but if you want a faster writer you will give up the media compatibility. The choice is yours.
uit de cdrlabs review

Ik heb de mijne bij Eynstein vandaan, is wel een bulk, maar software is geen probleem natuurlijk

reviews van branders vind je:
www.cdrlabs.com
www.cdrinfo.com
www.cdrfreaks.com
en in de search van tweakers.net

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 20:34
Vergeet niet dat een 16x problemen met SD2,
Dus je kan dan beter de 24x kopen

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
volgens mij heeft Lite-on het binnenwerk van een plextor, dus dat zit wel goed :)

bovendien is lite-on niet zo duur.
met een lite-on 15" tft heb ik echter weer hele slechte ervaringen... (snel pixel uitval).

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 12:24
Het is prijstechnisch niet interessant om lager dan 24x te gaan.
Sneller is m.i. ook niet interessant, aangezien deze hogere snelheid enkel in de buitenste regionen bereikt kan worden.

Ik heb zelf de LiteOn 24x èn de Plextor 24x.
Technisch werken beide naar volle tevredenheid.

De enige verschillen die ik heb ontdekt:
1) de LiteOn is gedurende de mediatest wat luidruchtiger (de 1e 10 seconden waarin de brander de media test, om vervolgens alle tot nu toe geprobeerde 16x media vrolijk op 24x te branden).
2) Nero kan, na afloop brandproces, bij de Plextor melden hoe vaak de SafeBurn ingegrepen heeft. Bij de LiteOn werkt dit niet.

Gezien het prijsverschil adviseer ik de LiteOn.

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op maandag 18 februari 2002 15:47 schreef Beus het volgende:
volgens mij heeft Lite-on het binnenwerk van een plextor, dus dat zit wel goed :)
Broodje aap verhaal.
Liteon heeft niet het binnenwerk van plextor.
hoogstens kopen ze beide onderdelen in bij Sanyo !

Maar dat zegt verder niks over de kwalteit.

Verwijderd

wat een gelul

ik heb nu een LG 32x10x40

Je merkt het verschil dus echt wel. Dus is zeker interessant om een snellere te nemen en zeker voor die 20 euro duurder dan de 24x.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
LiteOn 24 speed :9 (nog nooit een cd'tje mislukt :7)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 18:32 schreef Gianni Rombios het volgende:
Ik zou de Mitsumi 24x12x40 met 16MB cache aanschaffen. (iets van € 135 bij bijvoorbeeld de Media Markt)
Ben het helemaal met je eens, fantastische branders voor een schappelijke prijs. Maareuh, ze zijn er al vanaf €117, bij Boerboon

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Mijn Liteon heeft nu erg veel problemen met mijn beide systemen - beide met een Abit mainboard (BH6 en KT7). Als de power van de PC geweest is wilt hij geen enkele CD lezen totdat ik de IDE kabel er afhaal. PC opnieuw boot. PC uit en dan weer de IDE kabel erop zet.. :? :? :?

Dit probleem heb ik op diverse Engelse fora ook gezien dus ik ben niet alleen. Nou heeft Graficall "aangeboden" de Writer naar LiteOn te sturen voor repair.. Nee, DAAR wordt ik veel wijzer van. Of ik krijg dezelfde terug ("No errors found") of ik krijg een andere 16x/40x/10x terug die hetzelfde probleem heeft.

Ik wil gewoon een ander merk writer - mag zelfs een Plextor 12x zijn ofzo. Die LiteOn hoef ik niet meer te hebben.

Ik zit er over te denken om gewoon deze op te sturen en tegelijk maar een nieuwe Plextor 24x IDE te kopen. Mocht die LiteOn een keertje terug komen dan zie ik wel.

Of ik verkoop hem aan iemand met een niet Abit moederbord ofzo.

Nee wat mij betreft.... LiteOn = geluid van doortrekkende WC.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

bij gistron ken je ze goedkoop krijguh

url=http://www.gistron.nl[url]gistron

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 18:18 schreef GewoonRobin het volgende:
bij gistron ken je ze goedkoop krijguh

url=http://www.gistron.nl[/url]
Pagina: 1