Op zondag 23 december 2001 22:16 schreef Lamborghini het volgende:
[..]
De manier waarop is idd best belangrijk. Maar vergeet niet dat de manier waarop ook te maken heeft met hoe het zal zijn als je dood bent. Er is nog meer dan jij hebt gehoord/meegemaakt. De belevenis van het overlijden zelf gaat voor de persoon zelf langer door dan wij meemaken. Als het uit het lichaam is gekomen maakt het nog steeds het overgaan mee. Voor de een is dit prettiger dan de andere.
Helaas zie ik het nogal wetenschappelijk...
Het 'leven' bestaat uit een hoop doorgeëvolueerde samenwerkende cellen, die reageren op prikkels...
Als deze cellen stoppen met het uitwisselen van moleculen, en het DNA zich (evt. daardoor) niet meer vermenigvuldigd, dan ben je wat mij betreft 'dood'...
Ik heb dan ook geen idee wat je met 'het' bedoelt...
Als je daarmee de ziel bedoelt, moet ik dat tegenspreken, want die 'ziel' omvat niet meer dan het bewustzijn, welke bestaat bij de gratie van samenwerkende, gespecificeerde cellen...
Daar de samenwerking zó intens is, en wij domweg niet anders kennen, interpreteren wij dat als zijnde 1 fenomeen, maar het fenomeen is niet meer dan de hersenen, en dat zijn meerdere, samenwerkende cellen...
Men is ook geneigd om bijvoorbeeld een processor te zien als 1 solide geheel; deze bestaat echter uit een veelvoud van samenwerkende 'cellen', oftewel transistoren...
Vergeet je de cooler, dan gaan de transistoren doorbranden en dientengevolge is de processor behoorlijk dood...
(nu is dit wel heel erg simpel, maar you catch my drift?)
In ergo: Dood is nix, dood is het tegenovergestelde van leven, en daarna is er dus in mijn ogen ook nix...
Of dit allemaal zo is, of juist niet, valt niet te bewijzen, aangezien een dode dat moeilijk kan...
Het blijft daarom een theorie, en een 'gevoel'...