Toon posts:

[levering switch] kan ik dit accepteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij MR. At een 3com Switch besteld.

Het betreft de: 3C16734B. voor EUR 100,- (voordelig dus en nieuw) Ik heb deze switch al van informatique.

Maar in de 3com doos was gesneden. niet mooi meer om te hergebruiken. De inhoud zag er niet aangebroken uit.

En in de doos zat niet de orginele netadapter. wel een andere die op allerlei voltages te zetten is. maar op welk voltage ik hem dan moest zetten werd niet vermeld.
ik weet het nu wel omdat ik al zo'n switch heb (12V stat er op de adapter). Als ik een verkeerd voltage had gebruikt was ie misschien wel kapot gegaan. Wie was de schuldige dan geweest?
De eerste blz in het boekje meldt nota bene alleen maar
3Com producten te gebruiken.
(Ik snap ook wel dat dat overdreven is maar de leverancier moet het natuurlijk niet gaan aanmoedigen en zeker niet door het voltage te verzwijgen)

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Waarschijnlijk parallel import, alleen zat er een americaanse/engelse 110 adapter bij oid? Dan snijden ze de verpakking open en vervangen ze de adapter.
Snijden gaat denk ik sneller als netjes open maken dus vandaar dat de levering er zo raar uit ziet. Je hebt ook wel eens bij OEM producten dat ze een inkeping in de antistatische zak maken om een garantiezegel te plakken op het product. Zo zie je dat hij niet uit de verpakking is geweest terwijl ze er toch hun zegel op hebben kunnen plakken.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Tja als jij echt valt over die adapter, en ik kan me het best voorstellen, dan is je leverancier gewoon de aansprakelijke. hij heeft het product aan je geleverd. En als hij je door probeert te sturen naar de fabrikant is dat gewoon bullshit. hij is wettelijk verantwoordelijk om dat hij het aan je verkocht heeft. Ookal heeft hij misschien geen zin om dit af te handelen.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:48
Ik heb ook zo'n ding besteld en eerst Mr @ gemaild met wat vraagjes, dit kreeg ik terug:

[ons antwoord]

De switch is nieuw in retailverpakking alleen voorzien door mr.@ van Nederlandse voeding (oorspronkelijk Engels)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
ow, gelukkig. kan ik hem met een gerust hart uitpakken en gebruiken.

je weet maaar nooit hoe leveranciers reageren op opengemaakte verpakkingen.

maar ik vind wel dat ze het voltage hadden moeten vermelden. ja toch? ik heb al eens een schrijfmachine opgeblazen, laatste keer wat mij betreft.