Toon posts:

Red Alert 1, XP en netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net RA1 geinstalleerd onder Windows XP (comp zie sig) maar ik kan onder multiplayer de optie Netwerk niet kiezen (staat er gewoon niet bij... :()
De andere RA-computer draait nog steeds W98SE (C800, 192MB, 4MB 3D)

Toen de beide pjoeters nog W98SE draaiden was er niets aan de hand

Ik heb IPX geinstalleerd natuurlijk.

In dit topic kwam het ook al ter sprake maar is er nog geen oplossing. Wie heeft er inmiddels wel een oplossing.

[topic=227444/1/25]

RA2 werkt wel goed :).

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De oplossing die ik laatst hier voor had is het volgende.

Zet win98 bij properties van IPX het frametype op bijv. 302.3

En zet bij winxp het zelfde.

Probeer het dan nog es..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is (nog) niet dat het (in het spel) niet werkt, maar dat ik de optie "netwerk" onder "multiplayer game" niet eens te zien krijg.

Ik ga hem nog wel even opnieuw installeren om te zien of dat iets oplost.

Ook dat frametype op 802.3 heb ik even geprobeerd maar dat lost het niet op; de optie "netwerk" blijft weg.

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuw install helpt dus ook niet, ik denk dat ik gewoon maar weer terugga naar W98SE, ik heb namelijk geen zin in dit soort gezeik (is niet de eerste keer :().
Jammer van XP, is opzich een mooi OS, maar veel te veel gedoe met oude programma's en games.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op http://fsgs.com/ kun je een server downloaden zodat je via TCP/IP kunt spelen.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:05
als je de nieuwste xp patch voor red alert 1 speelt, word spelen over een netwerk onmogelijk, lees de readme maar, waarom dit is weet ik ook niet, maar het is helaas wel zo :'(

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Welke XP patch?

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de goede orde; Ik heb het over Red Alert 1, niet 2...

Dan zou je dus op al die computers een patch moeten installeren en een computer server maken of zo?
Red Alert 1 ondersteunt zelf geen TCP/IP namelijk.
Dit gaat me trouwens eigenlijk net even iets te ver, ik ben geen tweaker namelijk. Meer een gewone PC-gebruiker met iets meer kennis van computers dan gemiddeld.
Ik heb ook geen zin om hele gameservers te bouwen, ik wil gewoon een spelletje spelen over m'n netwerkie...

Evengoed dank voor de hulp, maar is er niet gewoon een makkelijke oplossing? Een patch of zo :)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Op zondag 17 februari 2002 23:14 schreef OlafvdSpek het volgende:
Op http://fsgs.com/ kun je een server downloaden zodat je via TCP/IP kunt spelen.
Kan iemand mij even uitleggen hoe dit dan in zijn werk gaat? Ik snap er zacht gezegd de ballen van.

Ik wil namelijk ook graag eens netwerken met Red Alert Aftermath in m'n W2K.

www.nintendocasemods.com

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Je moet dan inderdaad zelf een server opzetten. Erg moeilijk is het niet.

Een andere oplossing is er volgens mij niet om RA1 over TCP/IP te spelen in een LAN (behalve via WOL als je een geldige CD key hebt met slechts twee spelers).

Verwijderd

Topicstarter
Hoeft van mij ook niet over TCP/IP, mag gewoon over IPX hoor... maar dat doet het dus vreemd genoeg niet, spelletje zelf doet het prima.

Het ligt ook niet aan de IPX volgens mij want Red Alert 2 doet het wel over IPX (die kan ook over TCP/IP geloof ik).

Het moet ergens een probleem van Red Alert 1 met XP zijn waardoor de netwerkfunctie van Red Alert 1 uitgeschakeld wordt. De netwerkfunctie is namelijk niet eens zichtbaar (laat staan dat ie werkt :()

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 23:17 schreef ^MRT het volgende:
als je de nieuwste xp patch voor red alert 1 speelt, word spelen over een netwerk onmogelijk, lees de readme maar, waarom dit is weet ik ook niet, maar het is helaas wel zo :'(
Ik heb helemaal geen patch geinstalleerd, hij doet het gewoon (alleen de netwerkfunctie dus niet).
Op zondag 17 februari 2002 23:24 schreef OlafvdSpek het volgende:
Welke XP patch?
Inderdaad, welke patch? :)

Nog iets vreemds is dat ie na het installeren met de soviet campaign begint :? terwijl ik alleen de allied-disc heb geinstalleerd (met counterstrike en aftermath).
Met W98SE begon ie (terecht) gewoon met de allied campaign.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Op zondag 17 februari 2002 23:44 schreef OlafvdSpek het volgende:
Je moet dan inderdaad zelf een server opzetten. Erg moeilijk is het niet.

Een andere oplossing is er volgens mij niet om RA1 over TCP/IP te spelen in een LAN (behalve via WOL als je een geldige CD key hebt met slechts twee spelers).
Maar je weet dus wel uit eigen ervaring dat je gewoon RA1 over een LAN kan spelen met Windows2000 of XP?
Of is dit allemaal puur theoretisch en snap je de essentie van het probleem niet?

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Topicstarter
Dit vond ik in een ander topic en hier was ik dus al bang voor:
Op zaterdag 02 februari 2002 16:37 schreef Undertaker2 het volgende:
Als de topicstarter Redalert 1 bedoelt dan heb ik een vervelende mededeling:

Redalert 1 is NIET compatible met de IPX/SPX implementatie van Windows XP. (gaat niet werken dus)
Uit het topic:
[topic=360657]

Niet echt goed nieuws dus.

Nou vraag je je af of een of andere creatieve geest daar niet al iets op verzonnen heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties maar nadat bleek dat voor Transport Tycoon DeLuxe ook allerlei kunstgrepen nodig zijn om het te laten werken onder XP heb ik W98SE alweer geinstalleerd.

XP is voor mij dus alweer history. Jammer, maar helaas.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 00:12 schreef Digital-DNA het volgende:

[..]

Maar je weet dus wel uit eigen ervaring dat je gewoon RA1 over een LAN kan spelen met Windows2000 of XP?
Of is dit allemaal puur theoretisch en snap je de essentie van het probleem niet?
Met RA1 en XP niet, ben nog bezig het te installeren (wil zonder patch niet draaien).
Met RA2 en 98 wel, dus ik veronderstelde dat het voor RA1 ook zou werken (ze gebruiken immers allebei WOL).

Verwijderd

hmmz.. ik gaat dat TCP/IP gedoe eens testen (als ik op renegade ben uitgekeken) :P

Verwijderd

Laat ik beginnen door te zeggen dat ik weet dat dit een oud topic is, dus alstublieft iedereen die daar graag over zeurt, doe nou eens niet, ok.

De oplossing is:
A. What I did was install 3.03e patch, made sure I had ipx/spx protocol(s), and screwed around with the settings in the protocol. To get to the settings, rith click on my network places, right click on the ipx/spx nwlink protocol to get to the settings. Change them as follows...

Set the frame type to ethernet 802.2. Set the first computers network numbers (internal and the 802.2 one) to 100000000. Do the same for the other computers on the LAN who want to play but set the network numbers to 100000000 on one, and then 20000000 on the next, then 30000000 one the next and so on... (i think this will work, but ive only played with two comps)

Q. I tried to play RA Network Game (Lan) on XP, I can't see the other person, yet the person sees me.

A. In the frame type, intead of having 000000001, switch it to 100000000, and then everyone else from 20000000 and up. The computer that is designated 100000000 should be the host.

Q. I tried the above, but now I don't see anyone! Help!

A. In the frame type again, go from 00000001 and everyone else as 000000002 and up. 000000001 should be the host.

De betreffende 3.03 patch is o.a te downloaden van fileplanet (de enige van de google results die het bij mij deed):
http://www.fileplanet.com/section.aspx?s=76256

Succes en veel retro speel plezier.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Okay dan doe ik 'm op slot om reacties te voorkomen, en is ie nog steeds via de search te vinden. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.