Mem cas2 = Geen monitor meer!?

Pagina: 1
Acties:

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik d8 kom laat ik ff kijken of me geheugen op cas 2 werkt. Ik heb een k7s5a. Nou allemaal leuk en aarig, ik zet cas latency op 2, reboot, ontvangt m'n monitor geen signaal meer!!?? :?
Dus clear cmos ff gedaan, en weer op cas 3 gedaan en whoppa monitor ontving weer signaal :)
Waar slaat dat op dat als ik het geheugen op cas2 zet, m'n monitor vaag gaat doen!?
Of is dit een bekend probleem? ik heb gesearched maar kon nix vinden.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

waarschijnlijk trekt je geheugen geen cas2.

Verwijderd

Met die bordjes moet je echt niet te gek gaan doen. Heb al een aantal systemen in elkaar gezet met dit bord en als er iets mis was/ging had het altijd met geheugen te maken. Als het een geheugen probleem is geeft dit bord ook geen enkel signaal (biepjes ed). Gewoon standaard laten staan dus :)

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Monitor geen signaal = PC boot niet meestal

(of je moet na een tijdje het Windows geluidje horen natuurlijk >:))

• McFlipp
hmmmz zie net dit op ocworkbench:
ECS K7S6A KGOOD4.bin BIOS
Posted by overclocker at 4:07

This bios resolves CAS 2 no boot problem and improved performance. This is the BIOS used in our Review.

You can download it from this page

http://www.ocworkbench.com/hardware/elite/k7s6a/k7s6ap7.htm
Hmmmz misschien ligt het wel aan m'n bios versie. Want op de bios versie die erbij zat, heb ik wel al op cas2 gedraaid, maar dat was ook ander geheugen. en dit bios werkt wel stabiel, en heb ik alweer een tijdje draaien, maar het werkt dus niet met cas2, denk ik...
Misschien meer mensen met die probleem?
Mijn bios versie is:
020112

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 17 februari 2002 14:46 schreef McFlipp het volgende:
hmmmz zie net dit op ocworkbench:
[..]

Hmmmz misschien ligt het wel aan m'n bios versie. Want op de bios versie die erbij zat, heb ik wel al op cas2 gedraaid, maar dat was ook ander geheugen. en dit bios werkt wel stabiel, en heb ik alweer een tijdje draaien, maar het werkt dus niet met cas2, denk ik...
Misschien meer mensen met die probleem?
Mijn bios versie is:
020112
Gewoon uitproberen, nieuwste bios downen en flashen, je merkt het snel zat!

• McFlipp
Op zondag 17 februari 2002 15:12 schreef memendo het volgende:

[..]

Gewoon uitproberen, nieuwste bios downen en flashen, je merkt het snel zat!
Ik héb het nieuwste bios. Zijn er nou meer mensen die hier problemen mee hebben?
desnoods iemand met deze biosversie ff z'n cas latency op 2 zetten?

• McFlipp
ff wat omhoog schoppen >:)
Want als het dus aan dit bios zou liggen, wil ik wel terug flashen, maar vind flashen niet zo leuk - in de gedachte hebbend dat het ook fout kan gaan :) - dus wil eerst ff zekerheid of het nou aan deze bios versie ligt.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op zondag 17 februari 2002 22:16 schreef McFlipp het volgende:
ff wat omhoog schoppen >:)
Want als het dus aan dit bios zou liggen, wil ik wel terug flashen, maar vind flashen niet zo leuk - in de gedachte hebbend dat het ook fout kan gaan :) - dus wil eerst ff zekerheid of het nou aan deze bios versie ligt.
Lekker vage topic titel heb jij :)

Ik weet niet of cas 2 zo super nuttig is, bij mij scheelde het slechts een paar 3Dmarks, en m'n systeem flipte iets vaker... Nu ligt op mijn systeem de bottleneck wel bij andere onderdelen, maar ja...

Gewoon lekker uitproberen met oude en nieuwe versies van dat bios, je komt er nog wel achter wat er wel of niet werkt.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• McFlipp
Op zondag 17 februari 2002 22:21 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Lekker vage topic titel heb jij :)

Ik weet niet of cas 2 zo super nuttig is, bij mij scheelde het slechts een paar 3Dmarks, en m'n systeem flipte iets vaker... Nu ligt op mijn systeem de bottleneck wel bij andere onderdelen, maar ja...

Gewoon lekker uitproberen met oude en nieuwe versies van dat bios, je komt er nog wel achter wat er wel of niet werkt.
Ja maar ik heb het niet zo op biosflashen :)
En er zijn toch zat mensen met een ECS K7S5A en het laatste bios???!!!
Die hebben er dan toch ook wel ervaring mee, of het wel of niet op cas2 wil draaien???

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 22:22 schreef McFlipp het volgende:

Ja maar ik heb het niet zo op biosflashen :)
En er zijn toch zat mensen met een ECS K7S5A en het laatste bios???!!!
Die hebben er dan toch ook wel ervaring mee, of het wel of niet op cas2 wil draaien???
Hmm 0k. Ja ik heb ook zo'n bordje. Ik heb zelf ook dat probleem wel eens gehad. Heb er een nieuw bord in gestopt. Was het probleem niet. Ouwe bord weer gepakt en wat denk je? Doet t gewoon weer. Ook ik werk met cas 2 en dezelfde BIOS. Rare dingen die pc's :)

• McFlipp
Op zondag 17 februari 2002 22:30 schreef mondeo1000 het volgende:

[..]

Hmm 0k. Ja ik heb ook zo'n bordje. Ik heb zelf ook dat probleem wel eens gehad. Heb er een nieuw bord in gestopt. Was het probleem niet. Ouwe bord weer gepakt en wat denk je? Doet t gewoon weer. Ook ik werk met cas 2 en dezelfde BIOS. Rare dingen die pc's :)
LOL, nou dan bouw ik hem zo ook ff uit en er weer in :+

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:51
ook problemen met mn geheugen, 2 reepjes 256 mb 133 mhz infineon cas3.
comp crashte steeds alsik 2 reepjes in stop dus heb het nu draaien op 100/100 ipv 133/133 :( :( :( werkt wel stabiel, ohja nieuwste bios geflasht ook

• Da*Rule
  • Laatst online: 02-06 19:28
Koop Corsair 150 Mhz SDRAM, draait als een zonnetje op 133 Mhz CAS2. Hiermee loop je niet snel tegen de beperkingen aan van je geheugen zoals je nu doet. Een BIOS update zal denk ik niet veel soelaas bieden, CAS3 geeft een grens aan en CAS2 ligt daar dus achter... Ach, 't is altijd beter dan EDO RAM ;)
Pagina: 1