Toon posts:

Sitecom Wireless Home Network Kit 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hier een netwerk te maken tussen 2 XP computers, door middel van 2 Sitecom Wireless USB dingen. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd. Ik heb al tig keer een gewoon netwerk aangelegd en dacht dus ook dat dit wel een makkie zou zijn.... dus niet!

Alles staat goed ingesteld (tenminste... voor een bekabeld netwerk zou het goed zijn...) Verder gebruik ik kanaal 13 en staat Network Type op Ad Hoc. Toch kunnen ze elkaar niet vinden.

Met de Wireless LAN USB Adapter Utility kunnen ze elkaar ook niet zien...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jongccum/Pepster/sitecom.JPG

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?? Ik begin bijna te :'(

Verwijderd

Ehm, wel of geen SSID/netwerknaam ingesteld? Indien niet, alsnog doen. En verder, encryptie aan/uit/gelijke hoevelheid bits/juiste preshared key?
Verder zou ik het zo snel ook niet weten.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:03

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die drivers zijn gewoon kut, als je het eenmaal aan de praat hebt gekregen kapt ie ermee na een tijdje en moet je de pc's rebooten.

Ook heb ik hier een win2k server draaien zonder service packs, omdat met service packs ze helemaal niet meer werken.
Q: I installed my Wireless Home kit in Windows 2000. After re-starting the system I get a blue screen.
A:a Service pack was installed on the system. Please remove it from the system.
Als ik van te voren had geweten dat die drivers troep waren dan had ik dit setje nooit gekocht :(

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
na een hoop gepruts ben ik er eindelijk uit... ik had idd de Werkgroepnaam nog niet opgegeven en heb met nog wat instellingen geprutst. bedankt voor de hulp! :)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben vandaag bij een kennis een paar uur bezig geweest om te proberen die troep te installeren.

Laptop start 99% van de tijd helemaal niet op.
Desktop doet het na lang kloten met de drivers wel (oude en nieuwe geprobeerd) nadat ie veel te sloom opstart en je een bluescreen weg gedrukt hebt.

Das toch niet normaal meer |:(

Koop geen Sitecom, het zijn de kutste :r drivers die ik ooit heb gezien

Verwijderd

Topicstarter
en weer een probleem.... die drivers zijn inderdaad GEWELDIG |:( 1 van de computers start gewoon op maar blijft dan hangen bij het laden van het netwerk, minuutje later ongeveer doet hij het gewoon. Maar das niet het ergste... ik laat 1 van de computers internetten over die netwerkkaarten. Sommige sites doen het prima (waaronder tweakers.net :) ) en sommige, zoals startpagina.nl doen het helemaal niet. Geen foutmelding, hij blijft alleen eeuwig laden. Ik heb al met de instellingen lopen kloten en heb het beveiligingsniveau op z'n laagst gezet. Iemand enig id?

Verwijderd

Topicstarter
WHOPPAH! :)

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:44
Ik heb hier de Wireless Home Network Kit draaien op 2 Windows XP computers, gaan prima hoor. Ik vindt alleen het bereik tegenvallen. De computers staan een meter of negen uit elkaar, weliswaar met een betonnen muur en plafond er tussen, en ik haal net 1 streepje ontvangst (van de 5), zeg maar het minimum om een verbinding te krijgen. Ik neem aan dat de snelheid hierdoor ook niet optimaal is met zoŽn lage ontvangst.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
hebben jullie allemaal USB, of ook pcmcia?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1