Toon posts:

Mail van andere providers versturen via chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn internet verbinding loopt via chello. Het nadeel van deze provider is dat je maar 1 (met alias 2) e-mail adres hebt. Nu is mijn vraag: bestaan er ook providers die het toestaan om hun mail via chello door te sturen. Als je dat bijvoorbeeld bij Hetnet probeerd dan lukt dat niet. Aleen als je rechtstreeks bij Hetnet inbeld dan mag je mail versturen (en dat kost weer telefoon tikken). Het ontvangen van mail van een andere provider is geen probleem. Het moet natuurlijk gratis zijn en ik wil het niet via webmail doen.

Ik ben benieuwd.

Theo.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12
Gewoon de smtp server van Chello gebruiken en de pop3 server van de andere provider :) Probleem opgelost.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
inderdaad je moet gewoon de smtp server van chello gebruiken. Je kan dan zelf in je mail programma invullen wat er bij afzender staat dat haalt niks uit voor de mail server

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Ik was er inmiddels zelf ook al achter gekomen. Ik was weer wat te vroeg met vragen. Maar toch bedankt.

Theo.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 14:21 schreef wissman het volgende:
Hallo allemaal,

Mijn internet verbinding loopt via chello. Het nadeel van deze provider is dat je maar 1 (met alias 2) e-mail adres hebt. Nu is mijn vraag: bestaan er ook providers die het toestaan om hun mail via chello door te sturen. Als je dat bijvoorbeeld bij Hetnet probeerd dan lukt dat niet. Aleen als je rechtstreeks bij Hetnet inbeld dan mag je mail versturen (en dat kost weer telefoon tikken). Het ontvangen van mail van een andere provider is geen probleem. Het moet natuurlijk gratis zijn en ik wil het niet via webmail doen.

Ik ben benieuwd.

Theo.
Je kunt natuurlijk de smtp van Chello blijven gebruiken zoals de anderen zeggen, maar... je kunt waarschijnlijk gewoon je HetNet username en password voor de smtp server van HetNet gebruiken om alsnog via HetNet mail te versturen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat wil niet. Ik gebruik wel de gebruikersnaam, het wachtwoord en de pop3 server van Hetnet, maar ik gebruik de smtp server van chello en dan gaat het goed.

Theo.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 15:27 schreef feeble het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk de smtp van Chello blijven gebruiken zoals de anderen zeggen, maar... je kunt waarschijnlijk gewoon je HetNet username en password voor de smtp server van HetNet gebruiken om alsnog via HetNet mail te versturen.
Nee, dat heet "relay" en het merendeel van de providers heeft dat lang geleden in de ban gedaan om o.a. eventuele misbruiken via hun netwerk een halt toe te roepen ;)
(en zoals we allemaal weten, ken de echte hekkert niet zonder relay >:) )

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 19:56 schreef DraiC het volgende:

[..]

Nee, dat heet "relay" en het merendeel van de providers heeft dat lang geleden in de ban gedaan om o.a. eventuele misbruiken via hun netwerk een halt toe te roepen ;)
(en zoals we allemaal weten, ken de echte hekkert niet zonder relay >:) )
Als ik via Planet o.i.d. inbel en ik gebruik de smtp van xs4all dan werkt die gewoon met mijn xs4all username en password.
Pagina: 1