• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Zwarte auto's in de zon worden gloeiend heet.
Waarom wordt je dan bruin als je in de zon gaat liggen? Ok, ter bescherming, maar zou het niet logischer zijn dan dat je witter werd?

• Toiletman
  • Laatst online: 28-01 14:22
volgens mij gaat het er gewoon om dat de uv-straling niet diep in je huid doordringt, en misschien is dit pigment het enige dat je huid kan maken? Pigment is er iig niet om te zorgen dat je het minder warm krijgt, dus zwart of wit maakt niks uit. Wat straling betreft zal zwart/bruin wel het best werken he, waarom zou de evolutie dat anders zo geregeld hebben? :)

Greetz,
Toiletman

Only dead fish go with the flow

• XL79
  • Laatst online: 23-01 13:04
mmm ik dacht dat dat door de melanine kwam.
----- Hier stond een heel domme en onzinnige tekst. Waar ik ff beter de inhoud van had moeten lezen. ------

• Mastermind
  • Laatst online: 17-01 10:57
Nee ik zit in Selwerd-1. En ik moet zaterdag heel vroeg op (werken)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:56

Jag

Het lichaam is opgebouwd uit positieve en negatieve energie
Waar heb je deze tekst gevonden? In de grote encyclopedie der paranormale onzin?

Voor de rest weet ik het antwoord op de vraag (nog) niet.

Jag

Verwijderd

XL:
Hierdoor ontstaat Epifyse.
De epifyse is een orgaan in de hersenen die bij de geboorte al aaanwezig is. Het is dus geen toestand.(Bron: Henderson's dictionary of Biological Terms) Waar is jouw bron? Waar komt het geciteerde vandaan?
Epifyse is een toestand van het lichaam die ervoor zorgt dat bij onvoldoende licht de stof Melanine gemaakt wordt
Melanine wordt juist geproduceerd wanneer je veel in de zon zit. Melanine zorgt voor de bruine kleur. Heb je ooit weleens iemand die in onvoldoende licht zit, bruin zien worden? Ik niet. Ik weet dus niet waar je het geciteerde stuk vandaan haalt, maar erg betrouwbaar is het niet.

• XL79
  • Laatst online: 23-01 13:04
mmm inderdaad... het is vaag.....
Pagina: 1