Toon posts:

Tv met vga aansluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde gisteren dat er ook tv's bestaan met een vga aansluiting, aangezien ik graag mijn dvd's en divx films op de tv wil kijken is dit misschien een interessante optie.

Maar nu, is de kwaliteit een beetje goed? En welke resoluties kunnen deze dingen aan? En wat kosten ze meer ten opzichte van een 'normale' tv?

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-02 12:18
Is het dan niet handiger om een videokaart met TV-out te gebruiken? Zal zeker goedkoper zijn.

Resolutie van eender welke tv is erg laag trouwens. Tenzij je high definition TV gaat gebruiken maar die zijn écht wel duur.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:03
ik neem aan dat de resolutie gewoon de maximum pal resolutie is, dwz 768*576

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 13:51 schreef poohbeer het volgende:
Is het dan niet handiger om een videokaart met TV-out te gebruiken? Zal zeker goedkoper zijn.
Is misschien wel handiger, maar ik ben gisteren dus bij mijn neef geweest die zo'n siemens multitainer heeft gekocht en die op zijn tv heeft aangesloten, via de tv-out van dat ding, voor video is dit goed, maar tekst is echt klote te lezen en de maximale resolutie van een tv-out is 640x480 als ik het goed heb, aangezien hij ook wil internetten op dat ding zou het wel praktisch zijn als een hogere resolutie mogelijk was...

En ikzelf wil ook zoiets, maar ik zit er dus mee dat ik een tv wil gaan kopen, maar ook een nieuwe monitor, en ik toen ik hoorde van een vga aansluiting op de tv ging er opeens een lampje branden met de vraag of er geen goede combinatie is te vinden?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
Op zondag 17 februari 2002 14:02 schreef Big Tazzz het volgende:

[..]

Is misschien wel handiger, maar ik ben gisteren dus bij mijn neef geweest die zo'n siemens multitainer heeft gekocht en die op zijn tv heeft aangesloten, via de tv-out van dat ding, voor video is dit goed, maar tekst is echt klote te lezen en de maximale resolutie van een tv-out is 640x480 als ik het goed heb, aangezien hij ook wil internetten op dat ding zou het wel praktisch zijn als een hogere resolutie mogelijk was...

En ikzelf wil ook zoiets, maar ik zit er dus mee dat ik een tv wil gaan kopen, maar ook een nieuwe monitor, en ik toen ik hoorde van een vga aansluiting op de tv ging er opeens een lampje branden met de vraag of er geen goede combinatie is te vinden?
een TV met vga aansluiting zal ook geen hogere resolutie kunnen halen dat dat hoor....
HEEL mischien 1024x768 als je geluk hebt.

Mischien is de TRUST televiewer iets voor je? :
http://www.tweakers.net/pricewatch/8665

of anders een dure oplossing, maar wel wat je vroeg, een tv met vga aansluiting:
http://www.tweakers.net/nieuws/20390?highlight=Philips+150MT+

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

HDTV

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 15:11 schreef GeJe het volgende:
HDTV
wat?

Verwijderd

Tv-out is altijd wazig.
Tv's zijn niet gemaakt om scherp te zijn, het is beter als alles wat vager is omdat de bewegingen enzo wat vloeiender gaan.

PAL resolutie is 720x576 en NTSC is 640x480

Hoger gaat dus gewoon niet lukken.

Verwijderd

Ik heb een Samsung Syncmaster TFT 17"

Daar heb je een kabelingang (voor gewoon Tv)
AV ingang 3 tulpen (voor consoles)
en een monitor ingang

Heel relax dingetje ..bespaarde me een TV op me slaapkamer
maar het is ook weer niet echt relax groot

en nu probeer ik tv kijken te vermijden omdat het niet zo goed schijnt te zijn

Verwijderd

Topicstarter
misschien kan ik dan maar beter op zoek gaan naar een mooi gedesignde groote monitor... heb toch al een tv kaart in mijn computer zitten...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 17 februari 2002 13:57 schreef FatalError het volgende:
ik neem aan dat de resolutie gewoon de maximum pal resolutie is, dwz 768*576
Ik meen dat de resolutie maar iets was van 300*100 oid. Extreem laag was het iig.
Dat zie je ook wel als je je TVout aan een tv koppelt die 1024*768 aankan, dat ziet er niet uit.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ken iemand die een Philips bb ktv met VGA ingang heeft, is een model van zo'n 4 jaar oud. De beeldkwaliteit hiervan is wel iets beter als een normale tvout naar scart, maar het blijft gewoon de zeer lage resolutie waarmee je te maken hebt.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 16:32 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Ik meen dat de resolutie maar iets was van 300*100 oid. Extreem laag was het iig.
Dat zie je ook wel als je je TVout aan een tv koppelt die 1024*768 aankan, dat ziet er niet uit.
Neuh, da's VHS. PAL is 720x576.

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:26

80000

mrox

Bij Loewe TV's met een bepaalde chassis (bv Xelos 5381 ZW) kunnen optioneel een VGA aansluiting bijgekocht worden.
Echter 150 gulden voor 640x480, het gesjouw met zo'n grote TV en het feit dat je hem kwijt bent is het geld niet waard IMHO.

• FiReCRoW
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

FiReCRoW

hmmm beer...

LG heeft een mooie breedbeeld met een VGA ingang
best goed tv-tje en ziet er nog heel gelikt uit ook :)

ik heb dit kleine plaatje er nog van: weet ff niet meer welk type nummer het was .. wilde em kopen maar ben toch maar voor een philips gegaan toen
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/24686/LGtv.jpg

Verwijderd

wij hebben de Xelos 81 CM :P daar zit een TV-in op (net z'on ps2 stekker!)

kan je daar iets mee?

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34
Op zondag 17 februari 2002 17:00 schreef slamm het volgende:
wij hebben de Xelos 81 CM :P daar zit een TV-in op (net z'on ps2 stekker!)

kan je daar iets mee?
Dat is gewoon een S-Video ingang en dat is dus geen vga-in waar de topicstarter om vraagt...

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 17:14 schreef Prince_of_Darkness het volgende:

[..]

Dat is gewoon een S-Video ingang en dat is dus geen vga-in waar de topicstarter om vraagt...
uhm..een convertertje van s-video naar vga bestaat wel hoor

og gewoon een display card met tvout en daarop de svideo aansluiten :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
'k denk dat die philips:
http://www.tweakers.net/nieuws/20390?highlight=Philips+150MT+

dan toch een betere keus is....dat is eigenlijk gewoon en MONITOR, met ingebouwde tuner, welke hij op de een of andere manier via overlay op het computerscherm kan zetten :)

Dus dan heb je eenr esolutie van 1024x768, zeer scherp, en je kan er tv mee kijken :)
(je kan ook bijv. de ene helft voor tv, de andee helft voor monitor gebruiken *D )

Verwijderd

Topicstarter
dit zijn toch niet de oplossingen die ik zoek, dan maar een tv, monitor en videokaart met tv-out kopen :'(

Verwijderd

Ik schop dit topic nog even omhoog, omdat ik een specifieke vraag heb over de VGA-input op breedbeeld-schermen.

Wat doet een beetje modern 100Hz breedbeeld-TV met een VGA-signaal?

Converteert die hem eerst (heel zonde) naar een standaard 50Hz interlaced signaal, waarna hij dat signaal het zelfde pad laat bewandelen als een RGB SCART-signaal?

Of (en hier hoop ik op) is de TV zo slim om het VGA-signaal het PAL-gedeelte te laten bypassen en dat (non-interlaced, oftewel progressive) VGA-signaal direct naar de 100Hz processor te sturen?

Met andere woorden: hoeveel 100Hz TV's met VGA-input geven ook werkelijk een non-interlaced/progressive beeld zodra je er vanaf een videokaart een non-interlaced VGA-signaal heenstuurt?

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Sony heeft een paar jaar geleden een WEGA-serie op de markt gehad met voorop achter het klepje een VGA D-SUB ingang. Toen ik er een wilde kopen waren ze weer uit de handel gehaald, maar tweedehands heb je wellicht nog goede kans.

ja, graag!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:08
Motown: op zich een interessante vraag.

Open daar maar een nieuw topic voor. Als je namelijk een oud topic als dit gaat kicken om je eigen vraag te stellen, dan gaan mensen niet jouw vraag beantwoorden, maar die van de topicstarter :)

Zet dan in je openingspost een linkje naar dit en het andere topic dat je geckicked hebt voor meer info :)

[ Voor 19% gewijzigd door Raymond op 18-06-2003 19:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.