Maak van jouw probleem niet mijn probleem
Vermogen ? 4x50 wat is ZAT. Misschien nog een subje erbij van 50-75 wat met een lekkere gevoeligheid, het liefst van Rockford Fosagte of JBL.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
en uzo geen sony speakers? slechte kwaliteit?
Um....het maximale vermogen dat uit je autoradio komt is ongeveer 4x14 watt, hebben ze toen is opgemeten. En ja, Sony is met lang niet alles slecht, maar met speakers zeer zeker wel.Op zondag 17 februari 2002 13:27 schreef Tabaqui het volgende:
de radio die er nu inligt heeft 4x50 watt, de sony die ik will heeft 4x52 watt.
en uzo geen sony speakers? slechte kwaliteit?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Ga maar voor een ander merk.
Zelf vond ik Clarion een mooi merk voor autoradio's en speakers kan je luisteren.Op maandag 18 februari 2002 09:12 schreef Tabaqui het volgende:
okies, dus beter infinity of jbl speakers nemen, dan misschien toch ook maar geen sony radio? (ben bereid best wat centen te investeren in geluid, zit zo'n 3/4 uur per dag in auto)
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Budget gedachte he, kijk als we zo gaan beginnen neem dan gelijk een Kicker of een MTX. Een RF kost al gauw het 3 voudige van een Kenwood, maar goed dan is de kwaliteit natuurlijk ook hoger.Op maandag 18 februari 2002 17:18 schreef JT het volgende:
Als versterker zou ik zeker geen Kenwoord, maar Rockford Fosgate nemen.
ja maar mr. topicstarter is bereidt aardig wat te investeren zoals hij al zeiOp maandag 18 februari 2002 17:47 schreef Celeron_clocker het volgende:
[..]
Budget gedachte he, kijk als we zo gaan beginnen neem dan gelijk een Kicker of een MTX. Een RF kost al gauw het 3 voudige van een Kenwood, maar goed dan is de kwaliteit natuurlijk ook hoger.
dus als ik dit zo lees niks van sony
eerder jbl, rockford clarion etc,
welk vermogen is het beste voor de speakers en de sub?
enig idee waar ik dan op moet gaan rekenen qua kosten?
is meer omdat ik dan kan gaan kiezen uit welk potje het komt
en wat is beter? in laten bouwen door bedrijf of zelf ff dagje of 2 uittrekken en het zelf doen?
Kan redelijk uit de voeten met technische zooi
Overigens heb ik geen klachten over de versterkers van Kenwood. Strakke bas en lekker transparant.
Waarom meteen naar RF gewezen wordt
Zelf vind ik 2 of 4 x50 en 1x100 een mooi vermogenOp maandag 18 februari 2002 18:12 schreef Tabaqui het volgende:
okies,
dus als ik dit zo lees niks van sony
eerder jbl, rockford clarion etc,
welk vermogen is het beste voor de speakers en de sub?
enig idee waar ik dan op moet gaan rekenen qua kosten?
is meer omdat ik dan kan gaan kiezen uit welk potje het komt
en wat is beter? in laten bouwen door bedrijf of zelf ff dagje of 2 uittrekken en het zelf doen?
Kan redelijk uit de voeten met technische zooi
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
4-Kanaals Amp: 450 Euro
Mono-Amp ( sub ): 300 Euro
Subwoofer: 200 Euro
Compo-setje: 150 Euro
HU: 300 Euro
Totaal 1500 Euro, er komen natuurlijk nog wel wat dingen bij zoals de bekabeling en een kast voor de sub.
4-Kanaals Amp: 250 Euro
Mono-Amp ( sub ): who needs it, en waarom in hemelsnaam je flexibiliteit overboord gooien met een mono amp, als je kan bruggen?
Compo-setje: 300 Euro
Totaal 1500 Euro
Verwijderd
Als voorspeakers had ik jbl`s wat goed bevalt strak geluid en hoog vermogen, aan de achterkant had ik 20 cm pioneers van 250 watt die dingen zijn het geld ook zeer zeker waard
Verwijderd
Ik heb het hier over een Klasse-D amp die er speciaal voor is om een subwoofer aan te sturen omdat deze een veel hoger rendement heeft dan een 2-kanaals gebrugde versterker.Op maandag 18 februari 2002 19:40 schreef Wekkel het volgende:
Mono-Amp ( sub ): who needs it, en waarom in hemelsnaam je flexibiliteit overboord gooien met een mono amp, als je kan bruggen?
krijg namenlijk binnenkort andere baan en weet niet of ik dan nog wel genoeg tijd kan uittrekken om alles in 1x in te bouwen
In Car Quality Centers, goede ervaringen mee:Op dinsdag 19 februari 2002 11:01 schreef Tabaqui het volgende:
en goede inbouw bedrijven?
krijg namenlijk binnenkort andere baan en weet niet of ik dan nog wel genoeg tijd kan uittrekken om alles in 1x in te bouwen
http://www.xs4all.nl/~zeilen29/quality.html
Bovendien wat hierboven wordt geroepen over dat je geen Kenwood moet nemen: Ik kan zo een paar tests uit wat bladen halen en die waren altijd HEEL lovend over Kenwood.. Perfecte dempingsfactor, genoeg vermogen, neutrale klank..
Zoveel mensen, zoveel meningen.. Iedereen zal je iets anders aanbevelen.. Zo heb ik slechte ervaringen met Pioneer, zou ik voor mezelf nooit kopen..
Als ik nu een stereo zou moeten kopen, dan werd het een Alpine of Kenwood headunit, speakers van Beyma, Dynaudio, RCF of DLS en versterkers van Kenwood, Audison, Phoenix Gold of Caliber (alles afhankelijk van budget)..
Als je versterker afslaat ben je wel erg aan het huishouden in je wagen, in ieder geval wel meer dan een uurtjeOp maandag 18 februari 2002 20:15 schreef dominator het volgende:
Omdat die 4-kanaals veel sneller oververhit als je zowel de stereokanalen als de brugkanalen gaat gebruiken. (tri-mode?) Kost misschien dus iets meer een aparte versterker voor je sub maar niks is irritanter als een afslaande versterker omdat ie te warm is.....
Een vierkanaals kan je stereo gebruiken en de ander 2 kanalen bruggen. Works like a charm en is overigens niet wat met trimode wordt bedoeld.
Prima, maar een Klasse D versterker is ook ping-ping en zeker niet iets voor de budget klasse. Al eerder opgemerkt in een ander topic over Car-hifi steekt 't me, dat velen meteen naar de top der top spullen verwijzen, zonder ook het budgetgedeelte een keurige plaats te geven. Ik wijs ook niet meteen naar een Ferrari, als iemand een snelle wagen wil hebben voor 10.000 euro.Op dinsdag 19 februari 2002 09:44 schreef Celeron_clocker het volgende:
[..]
Ik heb het hier over een Klasse-D amp die er speciaal voor is om een subwoofer aan te sturen omdat deze een veel hoger rendement heeft dan een 2-kanaals gebrugde versterker.
Mensen gaan wel op je adviezen af. Het schetsen van een totaalplaatje vormt een beter advies dan het aanprijzen van de beste waren tegen de hoogste prijzen.
Verwijderd
Kijk hier ben ik het mee eens. Iedereen heeft een andere mening en iedereen heeft een andere smaak. Kijk persoonlijk zou ik voor MTX gaan ( versterker(s) en subwoofer(s) ), Kenwood HU, DLS speakers. Maar goed daar heb je dan natuurlijk weer een bijpassend budget bij nodig. Als ik een klein budget had zou ik mijn hele auto uit rusten met Kenwood ( versterker, sub, speakers en HU ), maar goed dat is ook weer persoonlijk.Op dinsdag 19 februari 2002 11:06 schreef TripleM het volgende:
Bovendien wat hierboven wordt geroepen over dat je geen Kenwood moet nemen: Ik kan zo een paar tests uit wat bladen halen en die waren altijd HEEL lovend over Kenwood.. Perfecte dempingsfactor, genoeg vermogen, neutrale klank..
Zoveel mensen, zoveel meningen.. Iedereen zal je iets anders aanbevelen.. Zo heb ik slechte ervaringen met Pioneer, zou ik voor mezelf nooit kopen..
Als ik nu een stereo zou moeten kopen, dan werd het een Alpine of Kenwood headunit, speakers van Beyma, Dynaudio, RCF of DLS en versterkers van Kenwood, Audison, Phoenix Gold of Caliber (alles afhankelijk van budget)..
Mwah, valt wel mee hoor. Mijn versterkers slaan na zo'n 15min fohnen af en zijn dan heet genoeg om een eitje op te bakken...Op dinsdag 19 februari 2002 11:28 schreef Wekkel het volgende:
[..]
Als je versterker afslaat ben je wel erg aan het huishouden in je wagen, in ieder geval wel meer dan een uurtje
Een vierkanaals kan je stereo gebruiken en de ander 2 kanalen bruggen. Works like a charm en is overigens niet wat met trimode wordt bedoeld.
[..]
(Komt door het hoge vermogen (600 Watt RMS) wat door een relatief kleine behuizing gedissipeert moet worden)
Verwijderd
Rockford is wel duur...
kenwood hu is overigens nix mis mee ik heb nog steeds een van de eerste mask modellen en die doet het nog steeds prima,maar dat kan natuurlijk ook geluk van mijn kant zijn
Verwijderd
mis ik iets of is hier een rekenfoutje gemaaktOp maandag 18 februari 2002 19:40 schreef Wekkel het volgende:
Dit is meer mijn lijstje:
4-Kanaals Amp: 250 Euro
Compo-setje: 300 Euro
Totaal 1500 Euro
is goed, kan je me dan e-mail op tabaqui@scoutlink.net voor mijn adres?Op dinsdag 19 februari 2002 18:50 schreef _Sanniej_ het volgende:
wij zijn leverancier van rockford Fosgate voor de benelux. als je wilt kan ik je wel een infopakketje op sturen met wat dealer namen er bij waar je kan luisteren..
Rockford is wel duur...
Verwijderd
stuur maar naar Sanniej_@hotmail.com
mn outlook is fucked up..
Verwijderd
4x50watt max (wat je kan geloven dan )
ook een 4x80watt explod serie versterker (zit mosfet techniek in)
en een 2x150watt een of anderen merk maar ook met mosfet techniek.
maar mijn speakers zijn dus wel van pioneer
in mijn deuren en hoedenplank
maar voor de sup zijn de oude sony spekars van de blauwe serie .
ik vind persoonlijk dat al speakers die de bas cones van plastic is gemaakt erg slecht van geluid is
pionneer en sony heeft die troep.
in mijn auto zit dus geen een speaker die met een plastice bass cones is gefrabiceerd .
verder zal ik wel een versterker met mosfet techniek is gemaakt kopen omdat die het meeste zuiverste vorm heeft met hoog vermogen .
let wel op niet alle versterkers hebben goeie mosfet techniek omde product goed koop mogelijk te maken
koop een versteker met mosfet voeding en eindtrappen dan zal je geen spijt hebben als je veel vermogen vraagt omdat de voeding zorgt dat de spanning stabiel is en de eindtrappen worden heel erg goed gekoelt.
Een instapper van Kenwood of wat voor normaal merk dan ook zal zeker geen teleurstelling vormen..
Verwijderd
TuurlijkOp zaterdag 23 februari 2002 21:26 schreef Tabaqui het volgende:
kan je die ook opsturen zodra je hem hebt?