[auto geluid] set vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:42
hej, ik heb op dit moment een toyota Carina E xli.
Zit op dit moment een J&P radio in met 4x30 watt speakers in de deuren.
Ik wil dit helemaal gaan vervangen door sony xplod , maar hoeveel watt moet ik nemen aan boxen en kan ik daarna nog probleemloos 2 speakers of 1 sub aansluiten voor op hoedenplank?

En zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden met kopen en inbouwen?

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Begin eerst is met een ander merk speakers. Je hebt Infinty, JBl, Caliber, Rockford Fosgate en dat is allemaal veel beter zonder dat het duurder is.

Vermogen ? 4x50 wat is ZAT. Misschien nog een subje erbij van 50-75 wat met een lekkere gevoeligheid, het liefst van Rockford Fosagte of JBL.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• tabaqui
de radio die er nu inligt heeft 4x50 watt, de sony die ik will heeft 4x52 watt.

en uzo geen sony speakers? slechte kwaliteit?

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 17 februari 2002 13:27 schreef Tabaqui het volgende:
de radio die er nu inligt heeft 4x50 watt, de sony die ik will heeft 4x52 watt.

en uzo geen sony speakers? slechte kwaliteit?
Um....het maximale vermogen dat uit je autoradio komt is ongeveer 4x14 watt, hebben ze toen is opgemeten. En ja, Sony is met lang niet alles slecht, maar met speakers zeer zeker wel.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Met de huidige Xploid serie speakers scoren ze dramatisch slecht in testen.

Ga maar voor een ander merk.

• tabaqui
okies, dus beter infinity of jbl speakers nemen, dan misschien toch ook maar geen sony radio? (ben bereid best wat centen te investeren in geluid, zit zo'n 3/4 uur per dag in auto)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ga dan voor een Pioneer, Kenwood of Grundig of zo. Net even wat lekkerder dan een Sony, die overigens niet slecht zijn, maar wat meer voor de massa..

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 18 februari 2002 09:12 schreef Tabaqui het volgende:
okies, dus beter infinity of jbl speakers nemen, dan misschien toch ook maar geen sony radio? (ben bereid best wat centen te investeren in geluid, zit zo'n 3/4 uur per dag in auto)
Zelf vond ik Clarion een mooi merk voor autoradio's en speakers kan je luisteren.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ga voor een Kenwood of Pioneer radio, heb ik zelf de beste ervaringen mee. Voor de vervanging van de speakers zou ik JBL ofzo nemen, misschien nog een subwoofer erbij? MTX, RF, JBL, JL Audio noem maar op zijn allemaal goeie merken voor een sub. Versterker voor sub, misschien een Mono Kenwood ofzo?

• JT

JT

VETAK y0

Als versterker zou ik zeker geen Kenwoord, maar Rockford Fosgate nemen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 17:18 schreef JT het volgende:
Als versterker zou ik zeker geen Kenwoord, maar Rockford Fosgate nemen.
Budget gedachte he, kijk als we zo gaan beginnen neem dan gelijk een Kicker of een MTX. Een RF kost al gauw het 3 voudige van een Kenwood, maar goed dan is de kwaliteit natuurlijk ook hoger.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op maandag 18 februari 2002 17:47 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Budget gedachte he, kijk als we zo gaan beginnen neem dan gelijk een Kicker of een MTX. Een RF kost al gauw het 3 voudige van een Kenwood, maar goed dan is de kwaliteit natuurlijk ook hoger.
ja maar mr. topicstarter is bereidt aardig wat te investeren zoals hij al zei :)

• tabaqui
okies,

dus als ik dit zo lees niks van sony :)
eerder jbl, rockford clarion etc,
welk vermogen is het beste voor de speakers en de sub?

enig idee waar ik dan op moet gaan rekenen qua kosten?
is meer omdat ik dan kan gaan kiezen uit welk potje het komt :)

en wat is beter? in laten bouwen door bedrijf of zelf ff dagje of 2 uittrekken en het zelf doen?

Kan redelijk uit de voeten met technische zooi

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Begin maar met een 4x50 watt RMS versterker. Daar kan je prima mee uit de voeten als beginner en is genoeg voor een stevige beuk in de wagen. Er moeten wel actieve filters aan boord zijn van die versterker, welke variabel ingesteld kunnen worden.

Overigens heb ik geen klachten over de versterkers van Kenwood. Strakke bas en lekker transparant.

Waarom meteen naar RF gewezen wordt :? Ik weet 't niet.

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 18 februari 2002 18:12 schreef Tabaqui het volgende:
okies,

dus als ik dit zo lees niks van sony :)
eerder jbl, rockford clarion etc,
welk vermogen is het beste voor de speakers en de sub?

enig idee waar ik dan op moet gaan rekenen qua kosten?
is meer omdat ik dan kan gaan kiezen uit welk potje het komt :)

en wat is beter? in laten bouwen door bedrijf of zelf ff dagje of 2 uittrekken en het zelf doen?

Kan redelijk uit de voeten met technische zooi
Zelf vind ik 2 of 4 x50 en 1x100 een mooi vermogen

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Als je het leuk vind om zelf te doen zou je het zelf kunnen doen als je er technisch mee uit de voeten kan zoals je al zei. Denk dat de volgende met de volgende inschattingen wel aardig spul kunt kopen:

4-Kanaals Amp: 450 Euro
Mono-Amp ( sub ): 300 Euro
Subwoofer: 200 Euro
Compo-setje: 150 Euro
HU: 300 Euro

Totaal 1500 Euro, er komen natuurlijk nog wel wat dingen bij zoals de bekabeling en een kast voor de sub.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dit is meer mijn lijstje:

4-Kanaals Amp: 250 Euro
Mono-Amp ( sub ): who needs it, en waarom in hemelsnaam je flexibiliteit overboord gooien met een mono amp, als je kan bruggen?
Compo-setje: 300 Euro

Totaal 1500 Euro

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:18
Omdat die 4-kanaals veel sneller oververhit als je zowel de stereokanalen als de brugkanalen gaat gebruiken. (tri-mode?) Kost misschien dus iets meer een aparte versterker voor je sub maar niks is irritanter als een afslaande versterker omdat ie te warm is..... :P

Verwijderd

Laten we Alpine niet vergeten he? Heeft altijd lekkere dingen in de folder staan. Als je Echt vet wilt betalen kun je je hele set van Alpine nemen, 50watt mosfet headunit, Composet in je deuren, ovale 3 of 4 weggers in de hoedenplank en een 12 of 15 inch sub aan een V12 versterker. Uit te breiden naar wens. Dat beukt wel ;)

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
nou iig komt er geen kenwood weer bij mij in de auto, wat een bagger, ten eerste een 500w subwoofer die een paar maand gespeeld heeft en toen is doorgebrand, hierbij had ik een kenwood headunit en die viel vaan ellende uit elkaar, ook kwa lezen van cd`s was dit zware bagger, een recordable wou ie al helemaal niet meer lezen, die kenwood sub heb ik toen vevangen door een signat woofer, en de headunit door een sony met een md wisselaar wat echt top is in de auto, nooit weer overslaan.
Als voorspeakers had ik jbl`s wat goed bevalt strak geluid en hoog vermogen, aan de achterkant had ik 20 cm pioneers van 250 watt die dingen zijn het geld ook zeer zeker waard

• stylezzz
Hmmmm, mijn persoonlijke ervaring met kenwood is ook niet al te best. Heb ooit een van de eerste kenwood-mask modellen gehad, tot 2 keer toe brande de voeding door binnen 4 maanden. Meteen verpatst en een pioneer ervoor aangeschaft, stukken beter....

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 19:40 schreef Wekkel het volgende:
Mono-Amp ( sub ): who needs it, en waarom in hemelsnaam je flexibiliteit overboord gooien met een mono amp, als je kan bruggen?
Ik heb het hier over een Klasse-D amp die er speciaal voor is om een subwoofer aan te sturen omdat deze een veel hoger rendement heeft dan een 2-kanaals gebrugde versterker.

• tabaqui
en goede inbouw bedrijven?
krijg namenlijk binnenkort andere baan en weet niet of ik dan nog wel genoeg tijd kan uittrekken om alles in 1x in te bouwen

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op dinsdag 19 februari 2002 11:01 schreef Tabaqui het volgende:
en goede inbouw bedrijven?
krijg namenlijk binnenkort andere baan en weet niet of ik dan nog wel genoeg tijd kan uittrekken om alles in 1x in te bouwen
In Car Quality Centers, goede ervaringen mee:

http://www.xs4all.nl/~zeilen29/quality.html

Bovendien wat hierboven wordt geroepen over dat je geen Kenwood moet nemen: Ik kan zo een paar tests uit wat bladen halen en die waren altijd HEEL lovend over Kenwood.. Perfecte dempingsfactor, genoeg vermogen, neutrale klank..

Zoveel mensen, zoveel meningen.. Iedereen zal je iets anders aanbevelen.. Zo heb ik slechte ervaringen met Pioneer, zou ik voor mezelf nooit kopen..

Als ik nu een stereo zou moeten kopen, dan werd het een Alpine of Kenwood headunit, speakers van Beyma, Dynaudio, RCF of DLS en versterkers van Kenwood, Audison, Phoenix Gold of Caliber (alles afhankelijk van budget)..

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op maandag 18 februari 2002 20:15 schreef dominator het volgende:
Omdat die 4-kanaals veel sneller oververhit als je zowel de stereokanalen als de brugkanalen gaat gebruiken. (tri-mode?) Kost misschien dus iets meer een aparte versterker voor je sub maar niks is irritanter als een afslaande versterker omdat ie te warm is..... :P
Als je versterker afslaat ben je wel erg aan het huishouden in je wagen, in ieder geval wel meer dan een uurtje :P
Een vierkanaals kan je stereo gebruiken en de ander 2 kanalen bruggen. Works like a charm en is overigens niet wat met trimode wordt bedoeld.
Op dinsdag 19 februari 2002 09:44 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Ik heb het hier over een Klasse-D amp die er speciaal voor is om een subwoofer aan te sturen omdat deze een veel hoger rendement heeft dan een 2-kanaals gebrugde versterker.
Prima, maar een Klasse D versterker is ook ping-ping en zeker niet iets voor de budget klasse. Al eerder opgemerkt in een ander topic over Car-hifi steekt 't me, dat velen meteen naar de top der top spullen verwijzen, zonder ook het budgetgedeelte een keurige plaats te geven. Ik wijs ook niet meteen naar een Ferrari, als iemand een snelle wagen wil hebben voor 10.000 euro.

Mensen gaan wel op je adviezen af. Het schetsen van een totaalplaatje vormt een beter advies dan het aanprijzen van de beste waren tegen de hoogste prijzen.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 11:06 schreef TripleM het volgende:
Bovendien wat hierboven wordt geroepen over dat je geen Kenwood moet nemen: Ik kan zo een paar tests uit wat bladen halen en die waren altijd HEEL lovend over Kenwood.. Perfecte dempingsfactor, genoeg vermogen, neutrale klank..

Zoveel mensen, zoveel meningen.. Iedereen zal je iets anders aanbevelen.. Zo heb ik slechte ervaringen met Pioneer, zou ik voor mezelf nooit kopen..

Als ik nu een stereo zou moeten kopen, dan werd het een Alpine of Kenwood headunit, speakers van Beyma, Dynaudio, RCF of DLS en versterkers van Kenwood, Audison, Phoenix Gold of Caliber (alles afhankelijk van budget)..
Kijk hier ben ik het mee eens. Iedereen heeft een andere mening en iedereen heeft een andere smaak. Kijk persoonlijk zou ik voor MTX gaan ( versterker(s) en subwoofer(s) ), Kenwood HU, DLS speakers. Maar goed daar heb je dan natuurlijk weer een bijpassend budget bij nodig. Als ik een klein budget had zou ik mijn hele auto uit rusten met Kenwood ( versterker, sub, speakers en HU ), maar goed dat is ook weer persoonlijk.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb zelf goede ervaringen met een kenwood versterker en infinity speakers.

• stylezzz
Op dinsdag 19 februari 2002 11:28 schreef Wekkel het volgende:

[..]

Als je versterker afslaat ben je wel erg aan het huishouden in je wagen, in ieder geval wel meer dan een uurtje :P
Een vierkanaals kan je stereo gebruiken en de ander 2 kanalen bruggen. Works like a charm en is overigens niet wat met trimode wordt bedoeld.
[..]
Mwah, valt wel mee hoor. Mijn versterkers slaan na zo'n 15min fohnen af en zijn dan heet genoeg om een eitje op te bakken... :)

(Komt door het hoge vermogen (600 Watt RMS) wat door een relatief kleine behuizing gedissipeert moet worden)

Verwijderd

wij zijn leverancier van rockford Fosgate voor de benelux. als je wilt kan ik je wel een infopakketje op sturen met wat dealer namen er bij waar je kan luisteren..

Rockford is wel duur...

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

tuurlijk worden er meestal de duurdere merken genoemd,maar ook die merken hebben een standaardlijn die best te betalen is.. ik heb een rf punch xlc gekocht toendertijd voor 300 piek een rockford amp is wel weer standaard te duur.. gewoon rondshoppen en mischien kan het lonen om naar overjarige modellen te kijken :)

kenwood hu is overigens nix mis mee ik heb nog steeds een van de eerste mask modellen en die doet het nog steeds prima,maar dat kan natuurlijk ook geluk van mijn kant zijn ;) hehe

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 19:40 schreef Wekkel het volgende:
Dit is meer mijn lijstje:

4-Kanaals Amp: 250 Euro
Compo-setje: 300 Euro

Totaal 1500 Euro
mis ik iets of is hier een rekenfoutje gemaakt :+ ik kom op 1050

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Oeps, totaalbedrag niet aangepast.. :P

• tabaqui
Op dinsdag 19 februari 2002 18:50 schreef _Sanniej_ het volgende:
wij zijn leverancier van rockford Fosgate voor de benelux. als je wilt kan ik je wel een infopakketje op sturen met wat dealer namen er bij waar je kan luisteren..

Rockford is wel duur...
is goed, kan je me dan e-mail op tabaqui@scoutlink.net voor mijn adres?

Verwijderd

hij geeft aan dat je geen hotmail kan ontvangen.

stuur maar naar Sanniej_@hotmail.com

mn outlook is fucked up..

• tabaqui
als het goed is heb jij nu mail met mijn adres.

• tabaqui
tnx voor het versturen, heb toch even moeite moeten doen om niet te :9~ na het doorbladeren van de catalogus :)

Verwijderd

NP :)

Helaas nog geen catalogus van 2002. die verwachten we deze maand..

• tabaqui
kan je die ook opsturen zodra je hem hebt?

Verwijderd

ik heb in mijn auto wel een sony radio van explod serie
4x50watt max (wat je kan geloven dan )
ook een 4x80watt explod serie versterker (zit mosfet techniek in)
en een 2x150watt een of anderen merk maar ook met mosfet techniek.
maar mijn speakers zijn dus wel van pioneer
in mijn deuren en hoedenplank
maar voor de sup zijn de oude sony spekars van de blauwe serie .

ik vind persoonlijk dat al speakers die de bas cones van plastic is gemaakt erg slecht van geluid is
pionneer en sony heeft die troep.

in mijn auto zit dus geen een speaker die met een plastice bass cones is gefrabiceerd .

verder zal ik wel een versterker met mosfet techniek is gemaakt kopen omdat die het meeste zuiverste vorm heeft met hoog vermogen .

let wel op niet alle versterkers hebben goeie mosfet techniek omde product goed koop mogelijk te maken

koop een versteker met mosfet voeding en eindtrappen dan zal je geen spijt hebben als je veel vermogen vraagt omdat de voeding zorgt dat de spanning stabiel is en de eindtrappen worden heel erg goed gekoelt.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Pardon, maar elke serieuze versterker van meer dan 4x13 watt continu (de autoradio versterker) heeft mosfet componenten..

Een instapper van Kenwood of wat voor normaal merk dan ook zal zeker geen teleurstelling vormen..

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 21:26 schreef Tabaqui het volgende:
kan je die ook opsturen zodra je hem hebt?
Tuurlijk :)

• stylezzz
Klopt het trouwens dat de power-serie versterkers van Rockford vernieuwd word dit jaar Sanniej? Moet binnenkort een nieuwe amp gaan aanschaffen en ben nog een beetje aan het orienteren....
Pagina: 1