Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul
volgens de gebruikelijke indeling in de biologie behoren mensen tot de dieren. echter, elke vorm van intelligent leven heeft volgens mij de neiging om net als een individu een onderscheid te maken tussen 'wij' en 'zij' (bij een individu 'ik' en 'zij') daarom vinden veel mensen dat we niet tot de dieren behoren. Ik denk dat als bijvoorbeeld dolfijnen een vorm van bewustzijn en intelligentie hebben (let wel, als, ik wil hier geen discussie van maken), zij ook een onderscheid zullen maken tussen hun soort en de andere soorten. Het zou ook kunnen dat ook levensvormen met een lagere intelligentie (mieren e.d.) ook dit onderscheid maken.
Daar kan ik het wel mee eens zijn.volgens de gebruikelijke indeling in de biologie behoren mensen tot de dieren. echter, elke vorm van intelligent leven heeft volgens mij de neiging om net als een individu een onderscheid te maken tussen 'wij' en 'zij' (bij een individu 'ik' en 'zij') daarom vinden veel mensen dat we niet tot de dieren behoren. Ik denk dat als bijvoorbeeld dolfijnen een vorm van bewustzijn en intelligentie hebben (let wel, als, ik wil hier geen discussie van maken), zij ook een onderscheid zullen maken tussen hun soort en de andere soorten. Het zou ook kunnen dat ook levensvormen met een lagere intelligentie (mieren e.d.) ook dit onderscheid maken.
We zijn dieren, maar dan wat slimmer.. (simpel uitgedrukt)
Onze intelligentie is het enige wat ons onderscheidt van de dieren, als je helemaal precies wil zijn, de 10 geboden!
Gij zult niet stelen.. wat doen wij? .. officieel gezegd stelen we niet..
wat doet een dier? .. die jat het voer onder de neus van 'n ander beest weg als ie honger heeft en sterker is..
Als we ons 'moraal' en 'geweten' niet zouden hebben zouden we net zo hard stelen, overspel plegen, onze ouders vergeten zo snel we ons nest uit zijn, etc etc etc.. en ons dus net zo gedragen als de dieren om ons heen..
Er zijn ook dieren die monogaam zijn, er zijn dieren die in kuddes leven en elkaar helpen..
We verschillen van de dier omdat we intelligent genoeg zijn dat we zelf begrijpen dat we mens zijn.. technisch gezien, zijn we gewoon dieren met betere hersenen..
Onze intelligentie is het enige wat ons onderscheidt van de dieren, als je helemaal precies wil zijn, de 10 geboden!
Gij zult niet stelen.. wat doen wij? .. officieel gezegd stelen we niet..
wat doet een dier? .. die jat het voer onder de neus van 'n ander beest weg als ie honger heeft en sterker is..
Als we ons 'moraal' en 'geweten' niet zouden hebben zouden we net zo hard stelen, overspel plegen, onze ouders vergeten zo snel we ons nest uit zijn, etc etc etc.. en ons dus net zo gedragen als de dieren om ons heen..
Er zijn ook dieren die monogaam zijn, er zijn dieren die in kuddes leven en elkaar helpen..
We verschillen van de dier omdat we intelligent genoeg zijn dat we zelf begrijpen dat we mens zijn.. technisch gezien, zijn we gewoon dieren met betere hersenen..
blah blah...
Ik vind dat mensen niet tot de dieren behoren.
Daar zijn we te dom voor.......
Ik bedoel als wij de slimsten van het stel zijn, komt het mij wat vreemd voor dat we de boel flink voor ons zelf en de rest van de wereld aan het verkloten zijn.
Kortom we mochten willen dat we dieren zijn.
F.
Daar zijn we te dom voor.......
Ik bedoel als wij de slimsten van het stel zijn, komt het mij wat vreemd voor dat we de boel flink voor ons zelf en de rest van de wereld aan het verkloten zijn.
Kortom we mochten willen dat we dieren zijn.
F.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
Mensen zijn gewoon dieren. Het op een voetstuk plaatsen van "De Mens" getuigt van de onmetelijke arrogantie van onze soort. Een houding die tot nu toe niet veel goeds gebracht heeft: complete verstoring van het evolutionaire proces door uitroeiing of indirecte pogingen daartoe van alle andere soorten en het gebruik van de aarde als vuilnisbak. De Mens kan er trots op zijn als enige soort zijn leefgebied ernstig te vervuilen en zijn eigen soort af te slachten.
Geweldig.
Geweldig.
Mensen zijn dieren, maar dat betekent niet dat je dieren hetzelfde moet behandelen als dieren.
Een verschil tussen de mens en de rest van de dieren is, dat mensen wel een geweten hebben, en dieren niet.
Een verschil tussen de mens en de rest van de dieren is, dat mensen wel een geweten hebben, en dieren niet.
Verwijderd
Vb. Iedereen zegt dat iemand vermoorden fout is. Als ik bv. in '43 Hitler vermoord, zal bijna niemand zeggen dat ik fout heb gehandelt. Ik heb hierbij geen gevoel van g en k.mensen hebben gevoel van goed of kwaad
Verwijderd
[Alleen mensen kennen goed en kwaad, en dieren niet, doordat zij volgens Genesis 2 van de boom van kennis van goed en kwaad gegeten hebben.]
1) Dieren kennen ook goed en kwaad. Als een mens bijvoorbeeld een olifant slecht behandelt, dan zal die olifant dat jarenlang onthouden. Is geen fabel
2) De bijbel kent veel tegenstrijdigheden, dus of dat nou als basis moet gelden voor zo'n stelling
1) Dieren kennen ook goed en kwaad. Als een mens bijvoorbeeld een olifant slecht behandelt, dan zal die olifant dat jarenlang onthouden. Is geen fabel
2) De bijbel kent veel tegenstrijdigheden, dus of dat nou als basis moet gelden voor zo'n stelling
Pagina: 1