Toon posts:

grootte/zwaarte van plaatjes: wat is de max?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ontwerp gemaakt van 120 X 280 pixels en als ik er een jpeg van maak dan is ie 370 kb

veel dus

nu wil ik het opknippen en in tables gaan zetten maar dan blijft het nog steeds dezelfde zwaarte natuurlijk

wat kan ik nu et beste doen?

ik kan ook geen gebruik maken van html-tekst en backrgoundcolors, de site moet er namelijk precies zo uitzien als het plaatje

Verwijderd

probeer veel te werken met gifjes waarvan je kleuren kan weggiffen door de kleur die je weggift in td backgrounds te gebruiken.
ook kun je bevoorbeeld aan herhaling doen, als je bijvoorbeeld een lange balk hebt, kun je daar een 1 pixel breed plaatje van maken en die als background in een td zetten zodat het een balk wordt.
heb je ook een url van het ontwerp?

Verwijderd

Door een optimizer halen? Die van Paintshop Pro of Fireworks ofzo?

Verwijderd

Jpeg'tjes van 500*500 kan je nog wel onder de 100kb krijgen. Compressie naar normal en dan heb je meestal wel zoiets.
Plaatje verliest wel kwaliteit maar niet echt zichtbaar. Beetje met die compressie spelen zit wel goed.

Site van 120*280 is wel errug klein. Even getest met een foto.

Laag 3kb
Normaal 6 kb
Hoog 10 kb
Maximum 16 kb.

Ik denk aan een typo :)

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 12:54 schreef Flipke het volgende:
Door een optimizer halen? Die van Paintshop Pro of Fireworks ofzo?
neeeeee, een html pagina hoeft niet qua zwaarte afhankelijk te zijn van de zwaarte van het ontwerp. er zijn heel veel trucjes om je pagina onder 80k te houden simpel door kleuren weggiffen en repetitions.
Laat het ontwerp eens zien, dan kan ik je wel een aantal tips geven.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:36

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

In Photoshop zit een ŽSave for the webŽ functie, die het heel goed comprest. Dat zou in ieder geval al moeten helpen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
dit is het ontwerp

die teksten wil ik nog wat meer aanpassen/groffer maken, zodat het meer een oude advertentie lijkt, maar dan is html tekst dus weer uitgesloten

http://www.flageolettes.com/test.jpg

Verwijderd

en het geheel moet statisch zijn? of moet je er ook items kunnen aanklikken?

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19

Rexomnium

Vincam aut moriar

Is het een foto of een tekening (in photoshop ofzo) als het een tekening is maak er dan een GIF van of een PNG. Zo weinig mogelijk kleuren en woppaaaaa je bent weer een stukje verder met comprimeren.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 13:19 schreef tweak-ed het volgende:
en het geheel moet statisch zijn? of moet je er ook items kunnen aanklikken?
alleen onderaan komen wat rollovers

Verwijderd

In Photoshop standaard instellingen.

Laag 53kb
normaal 80kb
High 146 kb.

Alleen met jpg compressie. Eigenlijk zou je de foto's met jpeg moeten doen, en de teksten met gif voor het beste effect.

Komt door de compressie methode.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 13:26 schreef Thick het volgende:
Komt door de compressie methode.
heb dezelfde nog eens een paar maal gesaved voor web en het wordt al een stuk kleiner..

compressie werkt blijkbaar beter als je het in stappen doet dan in 1 keer??
Pagina: 1