Exchange-Server vervangers...

Pagina: 1
Acties:

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 11:32
Ik was wat aan het zoeken naar vervangers van exchange-server en kwam Insight-server voor linux tegen :
http://www.bynari.net/bynari/products.html

Iemand enige ervaring met product?, of zijn er mensen die andere oplossingen weten (voor windows bv?)

Het gaat erom dat de volledige funtionaliteit van outlook2000 op de werkstations behouden blijft (gezamelijke agendas,taken etc) Alleen wil ik op de server geen MS-exchange server meer draaien vanwege crashes/complexiteit en niet te vergeten de licentiekosten

Verwijderd

tja.. het enige probleem wordt natuurlijk de taken enzovoort, maar misschien kun je hier dan een ander pakket voor zoeken,.....

MERCURY is namelijk een onwijs stabiel mail systeem om op windows(3.2) of op novell(nlm) te draaien, volledig met de geintegreerde pegasus mail voor alle clients,

niet te vergeten... alle software is 100% freeware.
ik heb er 4 servers mee draaien op een ISP maar ik heb nooit problemen.

misschien is kijken op www.pmail.com

peter

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig die Pmail/Mercury software.... maar hij wil volledige Outlook 2000 functionaliteit hebben... En in Pmail zit geen agenda beheer, contactpersonenbeheer, to do lists ... e.d.

Misschien kun je eens kijken naar Novell Groupwise i.c.m. de Outlook plugin. Ik weet niet zeker in hoeverre dit werkt tegenwoordig.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat wil je nu precies??
Als jij een topic maakt met 'exchange vervanger gezocht' denk ik toch echt aan een mailing server die op een NT/W2K server draait.
Echter je komt meteen als gevonden alternatief met iets voor onder Linux.

Dus, wat wil je nu precies?? Kan ik ff je topictitel editten voor betere resultaten ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 11:32
Op zondag 17 februari 2002 13:23 schreef Koffie het volgende:
Wat wil je nu precies??
Als jij een topic maakt met 'exchange vervanger gezocht' denk ik toch echt aan een mailing server die op een NT/W2K server draait.
Echter je komt meteen als gevonden alternatief met iets voor onder Linux.

Dus, wat wil je nu precies?? Kan ik ff je topictitel editten voor betere resultaten ;)
Er staat toch echt Exchange-SERVER vervanger gezocht in de topic, maar goed... pas maar aan, titels bedenken is niet me sterkste kant zoals je ziet ;)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Op zondag 17 februari 2002 14:39 schreef JaNuZz het volgende:

[..]

Er staat toch echt Exchange-SERVER vervanger gezocht in de topic, maar goed... pas maar aan, titels bedenken is niet me sterkste kant zoals je ziet ;)
kan aan mij liggen, maar volgens mij heb je best een goede topic titel gekozen hoor..

wat moet er dan staan?

Exchange Server Vervanger gezocht, met volledig behoud van de functies en oh ja moet onder nt draaien"

:) ??????

Eigenlijk best wel een interesant topic.. de instalatie, en sommige instellingen van Exchange slaan echt nergens op.. En natuurlijk de licentie kosten.. Ik weet zeker dat als ik de baas een goed alternatief aan kan bieden we gewoon meteen overstappen. Maar het grootste probleem is natuurlijk de Agenda?Todo?Taken enz.. dat los je niet op met PMAIL

Verwijderd

waarom gebruik je niet phpGroupware?

eventueel outlook express gebruiken voor de mail (imap naar Linux bak) de rest (contactpersonen/agenda's/todo enz) via webbrowser...

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Op zondag 17 februari 2002 17:41 schreef Felix het volgende:
waarom gebruik je niet phpGroupware?

eventueel outlook express gebruiken voor de mail (imap naar Linux bak) de rest (contactpersonen/agenda's/todo enz) via webbrowser...
jep, maar dan heb je nog twee losse onderdelen..

en dat wil je juist niet :(

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 19:51 schreef leon1 het volgende:

[..]

jep, maar dan heb je nog twee losse onderdelen..

en dat wil je juist niet :(
ja, nou dan gebruik je outlook express niet? doe je alleen die webinterface...er is trouwens ook een phpGWclient ofzo voor phpGroupware wat gewoon een soort mini browser is (IE render engine) die automatisch inlogd enzo...

zit in de tar van phpGroupware...
Pagina: 1