[jscript] Aanroepen java methode

Pagina: 1
Acties:

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:50
Volgende is het geval....
Omdat javascript geen I/O kan (mag) uitvoeren heb ik een kleine applet geschreven die dat wel mag. Geen problemen zover. Nu moet ik de gegevens die de applet inleest mailen mbv een javascript. Ik wil graag de java-methode van de applet aanroepen binnen het javascript en de return waarde verkrijgen.

De info die ik tot zover gevonden heb is dat in netscape er een javaObject beschikbaar is die deze mogelijkheid bied.
Binnen IE moet er een mogelijkheid bestaat om via ActiveX objecten het te bewerkstelligen... Ik heb hierover helaas nog niets gevonden.

Is er hier iemand die hier meer over weet ?

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

Verwijderd

Als ik het goed begrijp, dan wil je een methode van je Java-Applet aanroepen vanuit javascript ?

Dit is eigenlijk heel eenvoudig. In de applet Tag neem je name="TestApplet" op. Dan kan je vanuit javascript gewoon
document.TestApplet.javamethode() aanroepen.

Dit kan je bijvoorbeeld even snel testen door een applet te maken waarbij je de kleur verandert als je die methode aanroept.

Andersom kan het ook, alleen dan moet je dan de netscape package includen. en dan kan je daar mbv het JSObject.call("") , eeen javascript methode aanroepen. Ik heb de code hier even niet bij de hand, maar het was maar iets van 3 regeltjes codem dus het valt mee.

• Nexopheus
Wat ik ook wil is het resultaat van de javamethode gebruiken in de html pagina.
bijv.
code:
1
2
var s;
s = document.TestApplet.javamethode();

En dit lukt me dus niet.

• Nexopheus
Idee is mischien om vanuit de java-applet de gegevens te putten ipv met javascript de gegevens te getten.

Dus gebruik maken van het JSObject.

Werkt dit overigens ook in IE ?

Verwijderd

Dit werkt inderdaad ook in IE.

het getten van die waarden heb ik zelf ook nog nooit gebruikt, maar dat werkt dus niet.

Het verkrijgen van de waardes, door gebruik te maken van het JSObject werkt in ieder geval.