hoi, Als ik een webpagina bouw met frontpage, en voeg een foto als achtergrond toe en je zet daarop text, dan krijg je allemaal van die foto's onder elkaar, ik wil dus dat je de tekst kan scrollen zonder dat de achtergrond mee gaat, hoe doe ik dit?
CSS is netter:
code:
1
2
3
4
5
| body {
background-image: url(plaatje.gif);
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
} |
Intentionally left blank
Verwijderd
wat je ook kan doen is de canvas van de foto in psnaar rechts en naar onderen vergroten naar bv 1200 height en 1000 width.Op zondag 17 februari 2002 12:30 schreef jeroenj het volgende:
hoi, Als ik een webpagina bouw met frontpage, en voeg een foto als achtergrond toe en je zet daarop text, dan krijg je allemaal van die foto's onder elkaar, ik wil dus dat je de tekst kan scrollen zonder dat de achtergrond mee gaat, hoe doe ik dit?
zo voorkom je ook het probleem dat mensen met een hogere resolutie een herhaling zien.
Verwijderd
das gewoon een standaard optie in frontpage dacht ik
eigenschappen van achtergrond-> watermerk
eigenschappen van achtergrond-> watermerk
Verwijderd
Crisp zijn oplossing herhaalt ook niet. En is beter qua filesize.Op zondag 17 februari 2002 12:45 schreef tweak-ed het volgende:
[..]
wat je ook kan doen is de canvas van de foto in psnaar rechts en naar onderen vergroten naar bv 1200 height en 1000 width.
zo voorkom je ook het probleem dat mensen met een hogere resolutie een herhaling zien.
code:
1
| background-attachment: fixed; |
Verwijderd
je kan beter de optie van het canvas resizen pakken, het gebruik van stylesheet is erg lasitg en zeker niet browser vriendlijk.
Pagina: 1