Ik heb net slackware 7.1 gedownload van linuxiso.org , maar nu heb ik geen lege cd's meer. Is er een manier om het bestand met isobuster ofzo uit te pakken en vanaf de hd te installeren?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
je kunt ook via het netwerk installeren door middel van NFS
maaar hoe je dat moet doen, moet ff op www.slackware.org kijken.
maaar hoe je dat moet doen, moet ff op www.slackware.org kijken.
Verwijderd
Ja dat kan. Je kunt Slackware vanaf een Dos-FAT16 partitie installeren. NFS install is ook een optie en vanaf een Linux (ext2) schijf kan het ook. Zie www.slackware.com/book/
kan fat32 ook?Op zondag 17 februari 2002 12:19 schreef janjanjansen het volgende:
Ja dat kan. Je kunt Slackware vanaf een Dos-FAT16 partitie installeren. NFS install is ook een optie en vanaf een Linux (ext2) schijf kan het ook. Zie www.slackware.com/book/
omdat ik nu al met veel moeite (56k) 7.1 heb gedownloadOp zondag 17 februari 2002 13:04 schreef Newjersey het volgende:
waarom neem je geen slackware 8.0 ?
Mail me je adres maar, en maak 2 gulden over op mijn rekening, stuur ik je wel effe een Slack8 CD ;-P
ik heb een beetje met partition magic geklooit om een linux partitie aan te maken maar dit is mislukt , ik heb nu geen c schijf meer , en daar stond mijn boot.ini op (ik had eerste win98 op c , later xp op d gezet) als ik nu c ga formateren , welke bestanden ben ik dan nodig om winxp te kunnen laten booten?? alleen boot.ini?
en hoe kom ik eraan?
en hoe kom ik eraan?
met een 56k modem een complete linux distro gedowned????Op zondag 17 februari 2002 13:12 schreef -Nighthawk- het volgende:
[..]
omdat ik nu al met veel moeite (56k) 7.1 heb gedownload
je had veel makkelijk eentje kunnen kopen in de winkel, dan had je EN de nieuwste gehad, EN nog kosten bespaard
hoe lang heb je over dat downloaden gedaan?
A wise man's life is based around fuck you
3 dagen lang met DAP elke dag een stukjeOp zondag 17 februari 2002 13:30 schreef zwelgje het volgende:
[..]
met een 56k modem een complete linux distro gedowned????
je had veel makkelijk eentje kunnen kopen in de winkel, dan had je EN de nieuwste gehad, EN nog kosten bespaard
Verwijderd
Nou, ik heb respect voor je hoor.
Wat een wilskracht voor een Windows XP gebruiker om Linux te downloaden
Ik zou ingaan op het bod van Kippenijzer.
Wat een wilskracht voor een Windows XP gebruiker om Linux te downloaden
Ik zou ingaan op het bod van Kippenijzer.
Voor dit soort vragen zit je hier verkeerd in NOSOp zondag 17 februari 2002 13:28 schreef -Nighthawk- het volgende:
ik heb een beetje met partition magic geklooit om een linux partitie aan te maken maar dit is mislukt , ik heb nu geen c schijf meer , en daar stond mijn boot.ini op (ik had eerste win98 op c , later xp op d gezet) als ik nu c ga formateren , welke bestanden ben ik dan nodig om winxp te kunnen laten booten?? alleen boot.ini?
en hoe kom ik eraan?
Verder kan je je meeste informatie gewoon in FAQ's vinden (Net install van Slackware bestaat volgens mij ook).
Het is eindelijk gelukt , ik heb hem erop staan.
Ik heb even een leeg cdtje geleend van iemand en hem ff gebrand. Maar nu heb ik het boot menu eindelijk in orde met xosl. En als ik linux boot krijg ik rendo login ofzo (rendo is mijn provider, die had ik een keer tijdens de install als host aangegeven ofzo) en als ik kan nu alleen inloggen met "root" en dan komt er te staan root@rendo en ik kan dan commandos geven maar ik ken er geen,hoe kan ik nou iets doen zodat ik in iets windows achtig kom?
Ik heb even een leeg cdtje geleend van iemand en hem ff gebrand. Maar nu heb ik het boot menu eindelijk in orde met xosl. En als ik linux boot krijg ik rendo login ofzo (rendo is mijn provider, die had ik een keer tijdens de install als host aangegeven ofzo) en als ik kan nu alleen inloggen met "root" en dan komt er te staan root@rendo en ik kan dan commandos geven maar ik ken er geen,hoe kan ik nou iets doen zodat ik in iets windows achtig kom?
Hehe, dat rendo is de hostname van je computer, dat heb je idd tijdens de installatie opgegeven.
Als je alleen als root kan inloggen, komt dat omdat je geen andere users hebt aangemaakt.
Je kan dit doen door 'adduser naamvanuser' in te typen (zonder ').
Als hij niet om een wachtwoord vraagt (die je dus zelf moet verzinnen) doe je daarna nog een 'passwd naamvanuser'.
Heb je tijdens het installeren van slackware ervoor gekozen om XFree86 te installeren? (X window system).
als je dat gedaan hebt kan je dat opstarten met het commando 'startx'.
Als je alleen als root kan inloggen, komt dat omdat je geen andere users hebt aangemaakt.
Je kan dit doen door 'adduser naamvanuser' in te typen (zonder ').
Als hij niet om een wachtwoord vraagt (die je dus zelf moet verzinnen) doe je daarna nog een 'passwd naamvanuser'.
Heb je tijdens het installeren van slackware ervoor gekozen om XFree86 te installeren? (X window system).
als je dat gedaan hebt kan je dat opstarten met het commando 'startx'.
Thanks voor de info.Op zondag 17 februari 2002 17:25 schreef saviour het volgende:
Hehe, dat rendo is de host van je computer, dat heb je idd tijdens de installatie opgegeven....
Als ik startx intyp, laad hij eerst wat en daarna krijg ik : fatal server error : no screens found
Dan moet je even 'xf86config' draaien. Daarmee configureer je X. Dus je geeft daarin op wat voor muis je hebt etc. Daarna zou het moeten werken
thanks again het werkt!
ik heb nog een paar vraagjes:
-hoe verander ik de resolutie?
-Hoe stel ik mijn (seriele)(kabel) modem (op com1) in?
-Hoe kom ik op mijn fat-32 hd?
Je resolutie kan je geloof ik veranderen met ctrl-alt-+ (en - )
Je kan ook mbv x86config instellen welke resolutie hij als standaard moet gebruiken. Dat doe je bij dat menuutje over de modules, dan vul je bijv. voor 24 bit: 432 in.
Dat wil zeggen: hij probeert eerst 1024x768, daarna 800x600, 640x480.
Daarna zeg je dat je standaard 24 bit wil gebruiken.
Je FAT32 partitie kan je mounten.
Je maakt een dir. aan, bijv.: /mnt/win (met mkdir)
Daarna doe je:
mount -t vfat /dev/hda1 /mnt/win (als windows op /dev/hda1 staat).
Meer daarover kan je vinden in de FAQ.
Dat stuk over je modem weet ik niet
Je kan ook mbv x86config instellen welke resolutie hij als standaard moet gebruiken. Dat doe je bij dat menuutje over de modules, dan vul je bijv. voor 24 bit: 432 in.
Dat wil zeggen: hij probeert eerst 1024x768, daarna 800x600, 640x480.
Daarna zeg je dat je standaard 24 bit wil gebruiken.
Je FAT32 partitie kan je mounten.
Je maakt een dir. aan, bijv.: /mnt/win (met mkdir)
Daarna doe je:
mount -t vfat /dev/hda1 /mnt/win (als windows op /dev/hda1 staat).
Meer daarover kan je vinden in de FAQ.
Dat stuk over je modem weet ik niet
Ik weet er niet veel van, maar ik denk dit:Op zondag 17 februari 2002 18:24 schreef -Nighthawk- het volgende:
thanks again het werkt!
resolutie:
ctrl-alt-+ voor stap omhoog
ctrl-alt-+ voor stap omlaag
De tweede weet ik niet
Fat 32 is mount -t vfat /dev/hdaX /mnt/windows
hdaX kan dus ook hda1 etc. zijn.
het mounten is gelukt.
als ik nu een mp3 open , dan geeft linux aan dat hij crasht. kunnen mp3's van windows niet worden geopend in linux? zo ja , hoe?
als ik nu een mp3 open , dan geeft linux aan dat hij crasht. kunnen mp3's van windows niet worden geopend in linux? zo ja , hoe?
mp3 = mp3 dus in elk os hetzelfd, je kan winamp voor linux gebruiken of xmms, die 2 vin ik het fijnst werken.Op zondag 17 februari 2002 20:08 schreef -Nighthawk- het volgende:
het mounten is gelukt.
Slackware is niet echt een n00b distro, ik zelf hegb het er wel mee geleerd, en dan weet je op een gegeven moment dus wel hoe alles moet, ik kan meestal mezelf wel redden, itt mensen die altijd RedHat enzop draaien, doen ze dat al jaren, stellen ze nog n00b vragen... Goed zo, Slack is top, ga zo door... Doorzetten, veel lezen, veel man gebruiken en veel lezen in /usr/doc en /usr/src/linux/Documentation
freshmeat is your friend 
beetje zoeken mag ook wel hoor...
Verwijderd
is beetje offtopic: maar rendo-dekooi is 56k inbel via de kabel ofzo (kben er nog steeds niet helemaal uit hoe het precies zit > vage com modem).. maar iig geen tikkenOp zondag 17 februari 2002 13:30 schreef zwelgje het volgende:
[..]
met een 56k modem een complete linux distro gedowned????
verder, goeie zaak dat je slack heb gekozen
Op zondag 17 februari 2002 20:23 schreef tose het volgende:
[..]
is beetje offtopic: maar rendo-dekooi is 56k inbel via de kabel ofzo (kben er nog steeds niet helemaal uit hoe het precies zit > vage com modem).. maar iig geen tikken
verder, goeie zaak dat je slack heb gekozen
ja maar weet je ook hoe ik het moet instellen en installeren?
Verwijderd
A very good friend btwOp zondag 17 februari 2002 20:22 schreef stiena het volgende:
freshmeat is your friend
Je bedoelt waarschijnlijk xmms, wat je inderdaad wel met de search had kunnen vinden en ook wel in het Linux op de desktop topic. Maar, XMMS zal dat dus waarschijnlijk zijn, en verder is inderdaad freshmeat een goeie. linuxapps werkt ook wel btw.Op zondag 17 februari 2002 20:19 schreef -Nighthawk- het volgende:
hehe
maar weet iemand ook waar ik die winamp voor linux kan d/l?
Pagina: 1