is mijn batterij bijna dood?

Pagina: 1
Acties:

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 21:48

big_clarence

wat kan het schele

Topicstarter
maffe vraag, maar ik heb het nog niet eerder om handen gehad:

gister stopte mijn PC er in 1 keer mee, en was vervolgens niet op te starten.
Ik heb het gister een paar keer geprobeerd, soms kon ik tot in mijn bios komen, soms was hij bijna helemaal opgestart, maar meestal kwam hij niet verder dan een poging op te starten, dus zelfs het bios niet opgestart.
Die keer dat ik in het bios kon komen, gaf hij aan dat de processor slechts 27 graden was, 20 graden minder dan normaal.
Nu, de volgende ochtend, start hij probleemloos op.
Ik gebruik XP professional, de specs zie onderin.

Kan de batterij de schuldige zijn geweest, of is er iets anders? (voeding, processor, koeling)

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Denk niet je batterij, die is er alleen maar voor om de bios settings te bewaren als je pc uitstaat. Maar als die leeg is, zou je pc nog wel gewoon moeten doen. (naja, elke boot je bios settings weer veranderen :) )

Dus misschien was je pc gewoon ff'iez aan de crack :)

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 21:48

big_clarence

wat kan het schele

Topicstarter
Ik ben even mijn oude posts aan het doornemen, en kwam er achter dat het probleem niet meer actueel is. Dit probleem heeft niets te maken gehad met een dode batterij, maar met een fout in het moederbord. Er zijn meer bezitters van hetzelfde moederbord (MSI k7tpro2a)die dezelfde problemen kregen. Ik krijg gelukkig een nieuwe. Goede service...
Dit topic kan dus worden gesloten

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 11:27 schreef big_clarence het volgende:
maffe vraag, maar ik heb het nog niet eerder om handen gehad:

gister stopte mijn PC er in 1 keer mee, en was vervolgens niet op te starten.
Ik heb het gister een paar keer geprobeerd, soms kon ik tot in mijn bios komen, soms was hij bijna helemaal opgestart, maar meestal kwam hij niet verder dan een poging op te starten, dus zelfs het bios niet opgestart.
Die keer dat ik in het bios kon komen, gaf hij aan dat de processor slechts 27 graden was, 20 graden minder dan normaal.
Nu, de volgende ochtend, start hij probleemloos op.
Ik gebruik XP professional, de specs zie onderin.

Kan de batterij de schuldige zijn geweest, of is er iets anders? (voeding, processor, koeling)
denk de batt :)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
27 graden omdat hij nog maar net z'n koude start gemaakt had lijkt me.