Wat zou er gebeurd zijn als de aap niet tot wat we nu zijn was geevolueerd? Dit is toch interessant om over na te denken. Zou er een andere soort verder zijn geevolueerd tot een "weldenkende intellect"?
jah!
serieus, als je daar ff over nadenkt! Dan zouden we de aarde niet verneukt hebben, dan zouden er alleen maar half hersenloze dieren op aarde rondhobbelen die niets anders willen dan eten en neuken! Er zou goede natuurlijke selectie zijn, de aarde zou schoon zijn, en de ruimte om de aarde ook, het hele universum zou niet meer gebukt gaan onder onze tyranie!
Leve het eten en het neuken.
Een toost op de dieren die het tenminste wel begrepen hebben. Wij betalen belasting, moeten werken, pensioenen regelen en al die sjit!
Weg met de mens!
serieus, als je daar ff over nadenkt! Dan zouden we de aarde niet verneukt hebben, dan zouden er alleen maar half hersenloze dieren op aarde rondhobbelen die niets anders willen dan eten en neuken! Er zou goede natuurlijke selectie zijn, de aarde zou schoon zijn, en de ruimte om de aarde ook, het hele universum zou niet meer gebukt gaan onder onze tyranie!
Leve het eten en het neuken.
Een toost op de dieren die het tenminste wel begrepen hebben. Wij betalen belasting, moeten werken, pensioenen regelen en al die sjit!
Weg met de mens!
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Clay,
Je zegt het misschien wat bot, maar gelijk heb je.
F.
Je zegt het misschien wat bot, maar gelijk heb je.
F.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Stel je voor... geen Tweakers!

Nee we hebben ook best toffe dingen gedaan. Ook eten en neuken hebben we "to the next level" getilt
.
Nee we hebben ook best toffe dingen gedaan. Ook eten en neuken hebben we "to the next level" getilt
Um. Jij eerst.Weg met de mens!
Ok zullen we dan allemaal massaal zelfmoord plegen?het hele universum zou niet meer gebukt gaan onder onze tyranie!
Verwijderd
De aarde zou niet vervuild zijn. (Zo lang vulkanen de boel niet verzieken dan)
Maar of er een ander intelligent wezen was opgestaan? Tja, dus ook geen neanderthaler.
Ik denk niet dat er eentje was opgestaan.
Waarom niet? Omdat die nu ook niet is opgestaan. Kijk we hebben wel een hoop soorten naar de kanker geholpen maar maar volgens mij zat er geen intelligente tussen die had er wel iets tegen bedacht. Is misschien wat simpel maar van alle soorten op de wereld ging er maar eentje de intelligente tak op.
Uit eindelijk zal er vast wel een intelligente naar voren komen. Ik bedoel wij zijn er nu ook maar of die er nu al geweest zou zijn durf ik te betwijfelen.
Maar of er een ander intelligent wezen was opgestaan? Tja, dus ook geen neanderthaler.
Ik denk niet dat er eentje was opgestaan.
Waarom niet? Omdat die nu ook niet is opgestaan. Kijk we hebben wel een hoop soorten naar de kanker geholpen maar maar volgens mij zat er geen intelligente tussen die had er wel iets tegen bedacht. Is misschien wat simpel maar van alle soorten op de wereld ging er maar eentje de intelligente tak op.
Uit eindelijk zal er vast wel een intelligente naar voren komen. Ik bedoel wij zijn er nu ook maar of die er nu al geweest zou zijn durf ik te betwijfelen.
Verwijderd
Hangt ervan af, je zou ook kunnen beredeneren dat de "mens" vroeger de andere wezens heeft weggeconcurreerd.
Maar ja, aan de andere kant had die andere soort dan vast nog niet zo gevorderd geweest, denk ik dan maar..
Maar helpen we de planeet wel naar de klote? stel nou dat de mens eigenlijk is geschapen om de planeet onbewoonbaar te krijgen zodat het leven weer opnieuw zou kunnen beginnen?
Die is diep hé?
Maar ja, aan de andere kant had die andere soort dan vast nog niet zo gevorderd geweest, denk ik dan maar..
Maar helpen we de planeet wel naar de klote? stel nou dat de mens eigenlijk is geschapen om de planeet onbewoonbaar te krijgen zodat het leven weer opnieuw zou kunnen beginnen?
Die is diep hé?
Verwijderd
Dies heeeeeel diep.
Ik denk eigenlijk eerder dat we misschien de aarde naar de klote helpen, om ons op die manier aan te sporen de ruimte te gaan verkennen.
Ik denk eigenlijk eerder dat we misschien de aarde naar de klote helpen, om ons op die manier aan te sporen de ruimte te gaan verkennen.
Pjemco: Doe je ogen open!
Jurpie: Intelligent ja, je leefomgeving verzieken.
Clay heeft gelijk (punt)
Jurpie: Intelligent ja, je leefomgeving verzieken.
Clay heeft gelijk (punt)
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Verwijderd
Hey Piepeltjes,
Ik denk niet dat je kan voorspellen wat er gebeurt zou zijn als de aap niet tot mens was gevoueerd. Ten eerste is de aarde misschien wel geschapen en is de mens niet eens aap geweest. Het kan namelijk ook nog zo zijn dat een ander 'wezen' de aarde zal regeren. Misschien een levensvorm die nu doro de mens onderdrukt wordt, misschien een diersoort. En wie weet wat er dan allemaal kan gebeuren als een geheel andere levensvorm de ruimte krijgt om de aarde te regeren en geheel naar eigen wens in te vullen..
Of niet ..
Ik denk niet dat je kan voorspellen wat er gebeurt zou zijn als de aap niet tot mens was gevoueerd. Ten eerste is de aarde misschien wel geschapen en is de mens niet eens aap geweest. Het kan namelijk ook nog zo zijn dat een ander 'wezen' de aarde zal regeren. Misschien een levensvorm die nu doro de mens onderdrukt wordt, misschien een diersoort. En wie weet wat er dan allemaal kan gebeuren als een geheel andere levensvorm de ruimte krijgt om de aarde te regeren en geheel naar eigen wens in te vullen..
Of niet ..
Als je er al van uit gaat dat de mens geschapen is.....Maar helpen we de planeet wel naar de klote? stel nou dat de mens eigenlijk is geschapen om de planeet onbewoonbaar te krijgen zodat het leven weer opnieuw zou kunnen beginnen?
En wat is het voordeel van weer overnieuw te beginnen? Een oneindige cyclus van aardes die onbewoonbaar worden gemaakt?
Zoals logos zegt: Doe je ogen open
En zo diep von ik hem nou ook weer niet....
Ow..... en wie heeft dat bedacht? God in de hemel? God wil dus wat wij de aarde naar de klote helpen... (als god bestaat sowieso)....Ik denk eigenlijk eerder dat we misschien de aarde naar de klote helpen, om ons op die manier aan te sporen de ruimte te gaan verkennen.
Je trekt conclusies zonder enige grond
Verwijderd
Morgoth: Heel leuk dat je en stukje van me quote maar vertel dan ook ff wat je er zelf mee bedoelt behalve dan iets te herhalen wat logos al zei.
Ik zeg toch niet DAT het zo is? Ik zeg dat het mogelijk zou kunnen zijn dat dat ons bestaansdoel is? De dinosauriers hebben het ook allemaal al eens meegemaakt. Was alleeen niet hun eigen schuld maar dat doet nix af aan het eindresultaat.
En: Doe je ogen open? Waarom? om te zien hoe we de wereld naar de klote helpen?
Punt is gewoon dat we het niet weten en nooit zullen weten wat er gebeurt zou zijn als er geen mens was geweest.
Misschien is het een spelletje der natuur en roeien we onszelf wel eens een keertje uit zodat het leven op aarde een nieuwe "kans" krijgt.
Misschien ook wel niet en vinden we een manier om naar de sterren te rijzen, geweld en oorlogen uit te bannen en heel gelukkig te leven.
Je weet het niet he?
dies nog dieper
<-- Dat houd dus in dat het sarcastisch bedoeld is, iets wat hiervoor niet helemaal doorkwam geloof ik...
[edit]
ff gruwelijke typefouten er uit gehaald
[edit]
Ik zeg toch niet DAT het zo is? Ik zeg dat het mogelijk zou kunnen zijn dat dat ons bestaansdoel is? De dinosauriers hebben het ook allemaal al eens meegemaakt. Was alleeen niet hun eigen schuld maar dat doet nix af aan het eindresultaat.
En: Doe je ogen open? Waarom? om te zien hoe we de wereld naar de klote helpen?
Punt is gewoon dat we het niet weten en nooit zullen weten wat er gebeurt zou zijn als er geen mens was geweest.
Misschien is het een spelletje der natuur en roeien we onszelf wel eens een keertje uit zodat het leven op aarde een nieuwe "kans" krijgt.
Misschien ook wel niet en vinden we een manier om naar de sterren te rijzen, geweld en oorlogen uit te bannen en heel gelukkig te leven.
Je weet het niet he?
dies nog dieper
[edit]
ff gruwelijke typefouten er uit gehaald
[edit]
Ik ben het niet helemaal met Clay eens. Okay de mensen hebben niet alles goed gedaan, maar om nu te zeggen dat ze de aarde verneukt hebben nee.
Kijk nou bijvoorbeeld naar de uitvinding van de CD.

Nu heb je oneindig neuk plezier zonder de nadelige effecten. Of pil wat jij wil.
Kijk nou bijvoorbeeld naar de uitvinding van de CD.
Nu heb je oneindig neuk plezier zonder de nadelige effecten. Of pil wat jij wil.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Dat zeij jij pjemco. Als dat zou is dan moet er dus iemand achter de mens zitten. Daar valt ten eerste al over te discussieren. Maar het is toch onzinnig om de mens te schapen om een oneindige cyclus te beginnen? Eerst was de wereld goed, dus toen werd de mens geschapen om de wereld weer goed te maken nadat hun het verrot hadden gemaakt? mwah neeuh.Maar helpen we de planeet wel naar de klote? stel nou dat de mens eigenlijk
is geschapen om de planeet onbewoonbaar te krijgen zodat het leven weer
opnieuw zou kunnen beginnen?
Omdat het nergens op sloeg wat je zeiEn: Doe je ogen open? Waarom? om te zien hoe we de wereld naar de klote helpen?
Verwijderd
Morgoth: Oke, wat dat scheppen betrefd heb je gelijk, dat was inderdaad een beetje erg slecht geformuleerd en daardoor leek het alsof we ik bedoelde dat we met geen ander doel op deze wereld kwamen dan hem te verpesten.
(zal voortaan me eigen post ook ff doorlezen, want je hebt gelijk, wat ik bedoelde te zeggen heb ik niet gezegd.)
Ik bedoelde dus te zeggen/typen: Datde mens net als de dinosauiërs misschien ook wel een tussenstap is. Als iemand ten tijden van de dino's op aarde had gekeken had die "persoon" nooit kunnen vermoeden dat er ooit nog zoiets als mensen zouden komen.
Concreet gezegd: misschien is de mens wel de volgende "stap" in de ontwikkeling van de aarde. Want iedereen gaat er maar van uit dat we naar andere planeten gaan enzo maar misschien sterven we binnenkort wel uit. (meteorietje erop ofzo)
Ik denk persoonlijk eigenlijk van niet, maar de kans is aanwezig.
Hopend mezelf nu eindelijk duidelijk uitgedrukt te hebben verblijf ik, Pjemco, in blijde verwachting uwer reactie!
(zal voortaan me eigen post ook ff doorlezen, want je hebt gelijk, wat ik bedoelde te zeggen heb ik niet gezegd.)
Ik bedoelde dus te zeggen/typen: Datde mens net als de dinosauiërs misschien ook wel een tussenstap is. Als iemand ten tijden van de dino's op aarde had gekeken had die "persoon" nooit kunnen vermoeden dat er ooit nog zoiets als mensen zouden komen.
Concreet gezegd: misschien is de mens wel de volgende "stap" in de ontwikkeling van de aarde. Want iedereen gaat er maar van uit dat we naar andere planeten gaan enzo maar misschien sterven we binnenkort wel uit. (meteorietje erop ofzo)
Ik denk persoonlijk eigenlijk van niet, maar de kans is aanwezig.
Hopend mezelf nu eindelijk duidelijk uitgedrukt te hebben verblijf ik, Pjemco, in blijde verwachting uwer reactie!
Misschien, misschien niet. Iig is de mens het enige 'dier' op aarde wat de stap naar zelfbewustzijn heeft gemaakt.Concreet gezegd: misschien is de mens wel de volgende "stap" in de ontwikkeling van de aarde. Want iedereen gaat er maar van uit dat we naar andere planeten gaan enzo maar misschien sterven we binnenkort wel uit. (meteorietje erop ofzo)
En een meteoriet zien we wel heel lang van te voren aankomen, als ie zo groot is om heel de aarde te vernietigen. Dan sturen we gewoon ff een kernbommetje er naar toe
De dinosauriers waren dus geen tussenstadium he, eerder een eindstadium, maar dooor een of andere ramp stierven ze uit en kregen de zoogdieren kansen, waar wij dan weer uit voort zijn gekomen....
Greetz,
Toiletman
Greetz,
Toiletman
Only dead fish go with the flow
Verwijderd
ik denk dat er dan 6 miljard apen waren geweest
en die beesten vegen niet eens hun kont na het poepen.. moet je eens bedenken wat het dan voor puinhoop geweest zou zijn op de wereld

en verder zouden walvissen,dolfijnen en olifanten de meest intelligent dieren zijn
en die beesten vegen niet eens hun kont na het poepen.. moet je eens bedenken wat het dan voor puinhoop geweest zou zijn op de wereld
en verder zouden walvissen,dolfijnen en olifanten de meest intelligent dieren zijn
Hebben jullie The Hitchhiker's Guide to the Galaxy niet gelezen? De mens is helemaal niet het intelligentste wezen op aarde...
Nee:
3. Mens
2. Dolfijn
1. Muis
Ja, de muizen hebben onze wereld geschapen om de vraag te krijgen die bij het antwoord '42' hoort. Dus.
Lord Daemon
Nee:
3. Mens
2. Dolfijn
1. Muis
Ja, de muizen hebben onze wereld geschapen om de vraag te krijgen die bij het antwoord '42' hoort. Dus.
Lord Daemon
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
heh, ... iq zegt niets. Als je de slimheid of intelligentie van een dier ziet als zijnde het in evenwicht (kunnen) houden van zijn leefomgeving, staan wij onderaan de ladder.
Vanuit het oogpunt van natuurlijk evenwicht, zou ieder dier zijn eigen plaats hebben in de cirkel. Sommigen sterven uit en worden vervangen door dieren die hetzelfde werk beter kunnen doen. Sommigen zijn sterk en hebben een wat dominantere positie in de kringloop. Wij hebben dit echter helemaal uit zijn verband getrokken en dit evenwicht verstoord. En niet zo'n klein beetje ook.
Vanuit het oogpunt van natuurlijk evenwicht, zou ieder dier zijn eigen plaats hebben in de cirkel. Sommigen sterven uit en worden vervangen door dieren die hetzelfde werk beter kunnen doen. Sommigen zijn sterk en hebben een wat dominantere positie in de kringloop. Wij hebben dit echter helemaal uit zijn verband getrokken en dit evenwicht verstoord. En niet zo'n klein beetje ook.
[5th element]
Het gaat niet om geld, en het gaat al helemaal niet om macht....
Het gaat om het leven.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Het komt door dat de mens zelfbewustzijn heeft.
ik denk dat als de mens er niet was geweest/gekomen de wereld er nu niet veel anders uitzag dan voordat de mens er was/kwam. de periode waarin de mens op aarde is is immers maar kort vergeleken met de totale levensduur van de aarde. de periode waarin de mens er was zijn er de meeste veranderingen geweest.
quote:
Er zou goede natuurlijke selectie zijn, de aarde zou schoon zijn, en de ruimte om de aarde ook, het hele universum zou niet meer gebukt gaan onder onze tyranie!
Over natuurlijke selectie: dit is een begrip dat als je erin gelooft per definitie altijd geldt. Het is dan niet zo dat de mens dit kan omzeilen of het proces stopzetten. Er zal altijd natuurlijke selectie zijn.
Ik vindt het verder overdreven om te zeggen dat het hele universum gebukt gaat onder de mens, ik heb het idee dat als opeens de hele aarde verdwenen zou zijn het universum daar weinig van zou merken, ook al is het een aardig grotere verandering dan de aanwezigheid van de mens.
quote:
Er zou goede natuurlijke selectie zijn, de aarde zou schoon zijn, en de ruimte om de aarde ook, het hele universum zou niet meer gebukt gaan onder onze tyranie!
Over natuurlijke selectie: dit is een begrip dat als je erin gelooft per definitie altijd geldt. Het is dan niet zo dat de mens dit kan omzeilen of het proces stopzetten. Er zal altijd natuurlijke selectie zijn.
Ik vindt het verder overdreven om te zeggen dat het hele universum gebukt gaat onder de mens, ik heb het idee dat als opeens de hele aarde verdwenen zou zijn het universum daar weinig van zou merken, ook al is het een aardig grotere verandering dan de aanwezigheid van de mens.
Pagina: 1