• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Wie gelooft in geesten, poltergeists enzo... glaasje draaien, spookverschijningen, levitatie dmv geestoproepen, spreken van geesten door mediums etc.

Verwijderd

Ikke niet.
Kan iemand hier misschien verklaringen schrijven of theorieen etc.?

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
Ali sayin... ga uittreden.

Verwijderd

Ik geloof in geesten.

Zelfs in twee soorten.
De ene soort die bereid is te geven, en de soort die leeg is en alleen maar wil nemen.

Volgens mij is het zo dat als je gaat glaasje draaien e.d. dat je dan vraagt om de tweede soort.

Ter illustratie:
Er is een boek The Hitchhiker Guide to the Galaxy, waarin een verhaal staat over een beschaving op een andere planeet.
De planeet is gehuld in mist en de bewoners weten niets van een heelal af.
Tot er voor hen buitenaardse wezens op hun planeet komen. Ze worden jaloers en gaan de ruimte in om oorlog te voeren tegen iedereen.
Het lullige is dat ze nog aardig succes hebben daarmee ook. Namelijk iedereen wil een leuke tijd hebben en heeft geen zin in oorlog, en verliest dus.

Ik geloof dat er geesten zijn, maar dat wij ons er niet erg van bewust zijn. we zijn vaker met andere dingen bezig.

Marcel

• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, ik geloof in geesten. Mijn moeder heeft ooit iets op dit gebied meegemaakt en ik kan moeilijk mn moeder niet geloven toch? :)

Mijn oom sliep vroeger op zolder. Toen hij een jaar of 7,8 was, werd hij eens 's nachts wakker van het kloppen op het zolderraam. Hij schrok zich rot en vluchtte huilend naar mijn oma. Zij stuurde hem weer terug naar bed met het verhaal dat hij het in zn dromen had gehoord, omdat het zolder raam onmogelijk te bereiken was zonder een heeeele hoge trap... Om hem gerust te stellen liep ze toch even met hem mee, maar er gebeurde niks. Nadat mijn oom weer sliep is ze dan ook maar weer naar beneden gegaan.

Maar nog geen half uur later stormde hij weer huilend de kamer van mijn oma in. Weer zij hij dat er op het raam werd geklopt. Omdat zij geen zin had om om het half uur wakker te worden gemaakt mocht hij de rest van de nacht bij haar in bed slapen. Nog geen vijf minuten later hoorden ze op zolder lawaai waar het hele huis van wakker werd.
Uit angst durfde mijn oma niet naar boven te gaan. Dat deed ze pas de volgende ochtend.
Daar troffen ze een enorme rotzooi aan. Overal lagen stoelen die netjes opgestapeld op zolder hadden gelegen en alles lag over de vloer verspreid.

Nogmaals, het raam lag op de derde verdieping en bovendien was het te klein om er als volwassen persoon doorheen te komen.
Later bleek overigens dat de vorige bezoekers nogal spiritueel aangelegd waren en af en toe aan glaasje draaien deden.

Dit was het verhaal.
En zeg niet dat het onzin is, want dan kom je aan mijn moeder en dus aan mij! :)

Iemand anders ook zulke dingen beleefd?

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:37

Elvhenk

Madam Mikmak

Ja.

Verwijderd

Vertel dan.

Morgoth
Ali sayin... ga uittreden.
Wat moet dat nou betekenen?

En dat verhaal van Sebastian.
Zou het niet kunnen zijn gebeurd door zware windstoten?

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

geen tijd, misschien morgen

• Sebastian
  • Niet online
En dat verhaal van Sebastian.
Zou het niet kunnen zijn gebeurd door zware windstoten?
??????? Do you think i 'm stupid or something?

Natuurlijk was het dat niet, anders had ik het toch niet verteld? Toen ik nog thuis woonde vlogen de dakpannen ook es van het huis, toen idd door zware windstoten. Dan ga ik toch ook niet zeggen dat dat misschien door geesten komt?

Maar even voor de duidelijkheid: Het stormde niet en het raam was gewoon dicht.
Ja ik weet dat het ongeloofwaardig in de oren klinkt en misschien is er ook wel een logische verklaring voor, maar windstoten had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken natuurlijk

Verwijderd

In mijn familie is ook de nodige dingen gebeurd op dit gebied.

Mijn opa was gestorven. Op een gegeven moment lag mijn oma in bed. sn8s hoorde ze de voordeur open gaan. Ze hoorde iemand de trap opkomen en de kamerdeur open doen. Daarna voelde ze iemand naast haar in bed kruipen. Mijn oma draaide zich om en....

... NOBODY.

Ook mijn tante kreeg haar vader (mijn opa)iedere avond aan haar bed en sprak ook met haar. Totdat er eem medium kwam die de geest heeft meegenomen. Daarna heeft mijn tante hem nooit meer gezien...

Ook heb ik mensen gezien die bezeten waren. Real scary!!!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 22:40

me1299

$ondertitel

Ik geloof zeker wel in geesten maar de vraag is in hoeverre we die kunnen zien. Moeten ze dat eerst willen, anders zouden we alle geesten moeten kunnen zien.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• MicroWhale
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

Ja, ik "voel" soms de aanwezigheid van de dierbaren die ik verloren heb.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Sebastian
  • Niet online
Goed, er zijn dus genoeg mensen die in geesten geloven en ik hoop zeker nog een paar verhalen te horen. Maarre, wat ik me dan afvraag, in hoeverre bepaalt dit gegeven nu hoe je over de andere topics denkt? (Uitdaging openmindend tweakers bijv).

Want geesten zijn toch zeker de ziel van een persoon? En is dit dan niet voor jezelf HET bewijs dat er meer is dan wij kunnen verklaren?

Ach, misschien is dit meer voer voor een andere topic...

Verhalen please!!!

• MicroWhale
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

Zal ff aftrap geven:

De ervaringen die ik heb ten opzichte van dood en het ervaren daarvan door het verliezen van een aantal dierbare mensen om mij heen, doen mij inderdaad geloven dat geesten bestaan. Dit zijn voor mij inderdaad de geesten in de vorm zoals iedereen die een zou bezitten: de ziel.

Het is heel moeilijk uit te leggen hoe ik tot dit geloof ben gekomen, omdat het hele persoonlijke ervaringen zijn. Ik kan wel een verhaal gaan vertellen over een bepaalde ervaring, maar dit houd ik liever voor mezelf, omdat ik geloof dat je het toch zelf moet ervaren voordat je het begrijpt.

Omdat het zulke sterke ervaringen zijn, bepaalt het, (again) voor mij, voor een heel groot deel hoe ik over de andere topics denk. Dit komt voornamelijk omdat de ervaring, in deze, veel dichterbij staat als een gedachte over een vaag onderwerp.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Mee eens Logos, dat geldt ook voor mij. Het staat als een paal boven water voor mij dat er vóór en na dit leven van alles is. Dit is meer de “tussenin” niet de hoofdmoot.

Mijn persoonlijke ervaringen op dit vlak tellen voor mij zwaarder dan wat een ander logisch of aannemelijk vindt. Ik heb geregeld contact (gehad) met familieleden die zijn overleden. Daarnaast ook wel met andere geestjes (o.i.d.) Dat is niet altijd leuk: omvallende objecten in de kamer enzo, abrupte temperatuuromslag (voor de duidelijkheid: geen wind, geen zware voertuigen, geen kat etc. Ik onderzoek heus wel de meest voor de hand liggende optie)

Goedbeschouwd zie ik geregeld hetzelfde als wat dat jongetje in The Sixth Sense zag, gelukkig niet zo langdurig. In de meeste gevallen “moet” men wat van je, maar daar ga ik meestal niet op in, zeker niet als ik me rotschrik. Dit heb ik mijn hele leven al gehad.
Het is mijn ervaring dat de meeste geestjes je willen vertellen van de manier waarop ze zijn dood gegaan, en daar heb ik natuurlijk niks aan. En sommigen van hen weten niet dat ze dood zijn. Als men mij niet beleefd benadert, dan flikker ik ze er accuut uit.
Met voorouders heb ik altijd een heel warm contact.

Dat glaasjedraaien is geen speeltje, je trekt daarmee de “lowlifes” aan die aandacht en lekker energie aftappen zoeken. Als je er wel gevoelig voor bent, dan kun je daar best last van hebben: vermoeidheid, hoofdpijnen, angsten.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:07
Ik geloof ook niet in bovenstaande spookverhaaltjes.
Maar dat komt doordat ik niet godsdienstig ben opgevoed. Ik durf te gokken dat het merendeel van bovenstaande spookschrijvers wèl christelijk zijn opgevoed.

• Sebastian
  • Niet online
Zetje1-->Wat een bullshit!
Dat jij er niet in gelooft oke, maar hoe durf je GVD eventjes te verklaren waarom wij er wel in geloven! Ik ben dus NIET religieus opgevoed, maar ik geloof er wel in. En ook al zou ik religieus opgevoed zijn, dan nog slaat het nergens op. Nogmaals, we hebben het hier over ervaringen.
Ervaringen die misschien logisch te verklaren zijn, maar waarschijnlijk niet. En ik hoef me niet achter een geloof te schuilen om mijn (mijn moeders) ervaring te KUNNEN verklaren. DENK AUB EVEN NA VOORDAT JE WAT ZEGT!!! :( :( :( :( [IMG]

edit: die spelling ook :)

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik ben nadrukkelijk niet christelijk. En mijn opvoeding is al verdomde lang geleden.
Bovendien is het zo dat dit soort zaken echt niet passen bij wat voor christelijk geloof dan ook. Het wordt al snel als duivels gezien.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Iedereen weet het al waarschijnlijk: ik geloof nergens in. Bewijs geesten, en ik zal ze als waarheid accepteren. Tot die tijd hoef ik me er niet drukker over te maken dan over de Paashaas, de kerstman of god.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Agent-X
  • Niet online
Hoe stuur je ze weg ?

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

You lucky devil you, Lord Daemon! >:)

Wegsturen? Hmm. Heel hard "donder op" roepen (LOL). Nee, meer energetisch, maar hoe moet ik dat nou zeggen. Een soort zappen met wit licht, recht in de maag, visualiseer dat je ze met de schop het huis uitmept (hardnekkige gevallen). "Donder op" werkt ook hoor.
Meestal hoef ik dat niet meer tegenwoordig. Nu ik dit aspect van mijn leven wat meer in evenwicht heb, krijg ik zelden ongenode gasten. En des te slechter het emotioneel met mij gaat, des te meer last heb ik van "bezoekers". Dat geeft te denken over al die paranormale types die er hun beroep van hebben gemaakt.

• Morgoth
Ik geloof wel in 'geesten'. Alleen niet in geesten die iets kunnen doen in deze fysieke wereld. Geest is een andere materie, als jij uitgetreden bent dan ga je dwars door alle fysieke materie heen, waarom zou er andere regels gelden voor andere geesten?

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Hmm, fysiek niet zoveel nee. Maar ze kunnen wel de stemming/sfeertjes beïnvloeden. En dat kan ook vervelend zijn.

• zetje01
juist, Elvhenk
En je moet toch eerst in god geloven wil je in de duivel geloven; ze komen uit hetzelfde verhaaltje

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Wat is je point hiermee zetje01?

• Morgoth
En je moet toch eerst in god geloven wil je in de duivel geloven; ze komen uit hetzelfde verhaaltje
Hoeft helemaal niet.

Verwijderd

De meeste mensen geloven er toch niet in totdat ze er zelf mee te maken krijgen. Maar mensen die er niet in geloven, kunnen ook niet verklaren waar de verschijningen vandaan komen.

Ik heb een vriend van mij meegemaakt die bezeten raakte, dan merk je wel of het echt is of niet. Prettig is het ook niet. Behoorlijk eng. Op dat moment ga je er dan ook echt in geloven.

• zetje01
Elvhenk:
Bovendien is het zo dat dit soort zaken echt niet passen bij wat voor christelijk geloof dan ook. Het wordt al snel als duivels gezien.
Dit soort zaken wordt al snel als duivels gezien, ja, want hoe christelijker, hoe groter de angst voor de duivel, satanische sekten, geesten en dergelijke. Omdat deze begrippen nou eenmaal onderdeel uitmaken van het geloof.

• Morgoth
Ik heb een vriend van mij meegemaakt die bezeten raakte, dan merk je wel of het echt is of niet. Prettig is het ook niet. Behoorlijk eng. Op dat moment ga je er dan ook echt in geloven.
Je bedoelt dat ie pshychisch gestoord werd? Of was ie manisch-depressief?
Waarom bezeten?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Morgoth:
Geest is een andere materie, als jij uitgetreden bent dan ga je dwars door alle fysieke materie heen, waarom zou er andere regels gelden voor andere geesten?
Er van uitgaand dat je als je uitgetreden bent je wel iets kan zien (anders zou het wel HEEL nutteloos zijn), kunnen geesten kennelijk wel wisselwerken met fotonen. Je zou volgens jouw uitleg geesten dus wel kunnen waarnemen, doordat ze fotonen absorberen (en dus licht wegnemen). Hoe je het ook wendt of keert, je zal met je uittreden altijd moeten volhouden dat geesten kunnen wisselwerken met IETS uit deze wereld (anders zouden ze hem niet kunnen waarnemen). Dus zijn geesten te detecteren als ze er zouden zijn. Je zou dus een geest-meter kunnen bouwen. En toch zijn er nog nooit geesten aangetoond... hmmmm.

Verwijderd

Hmm,
Volgens mij hoeven geesten niet perse met het fysieke in contact te staan.
In Rusland worden technieken gebruikt om een sjamanistische reis te maken. Via een apparaat krijg je enorm veel indrukken binnen, die fysiek niet gebeuren, maar psychisch wel.
Ik geloof dat dit wel realiteit is, al is het geen realiteit in de fysieke wereld.

Marcel

• The Legend
  • Laatst online: 00:35

The Legend

*Plop*

Ik geloof niet in geesten....eerst zien dan geloven! (typisch NL geloof ik :) )

Ik ben toch malle pietje niet!

• Morgoth
Er van uitgaand dat je als je uitgetreden bent je wel iets kan zien (anders zou het wel HEEL nutteloos zijn), kunnen geesten kennelijk wel wisselwerken met fotonen. Je zou volgens jouw uitleg geesten dus wel kunnen waarnemen, doordat ze fotonen absorberen (en dus licht wegnemen). Hoe je het ook wendt of keert, je zal met je uittreden altijd moeten volhouden dat geesten kunnen wisselwerken met IETS uit deze wereld (anders zouden ze hem niet kunnen waarnemen). Dus zijn geesten te detecteren als ze er zouden zijn. Je zou dus een geest-meter kunnen bouwen. En toch zijn er nog nooit geesten aangetoond... hmmmm
Ik heb natuurlijk niet zo veel verstand van protonen e.d als jij, maar dit heeft me wel ff tot denken gezet. Maar als je uitgetreden bent blijft je geest verbonden met je lichaam en je lichaam is fysiek, misschien kan je geest dmv je lichaam nog communiceren met de fysieke wereld.

Verwijderd

elvhenk.. wat is/zijn je meest opmerkelijke ervaring(en) met geesten ??

/me vind dat erg interessant...

ik zie zelf geen geesten (mijn hart zou dat niet overleven denk ik ;) )

maar ik heb een zus die ze soms ziet..
meestal een familielid na overlijden
hoewel ik enigzins vermoed dat ze het erg overdrijft om aandacht te krijgen (mede omdat ze er een enorme hype van maakt...elk raar geluidje is dan ineens m'n overleden oom.. en nu beginnen m'n moeder en andere zus ook al... erg irritant.. vooral omdat het 't dan zo ongeloofwaardig maakt )

btw ben ik ook erg benieuwd naar je visie op de topic satanische rituelen...

• Rixter223
  • Laatst online: 16-11-2021
Vriend die bezeten raakte????
Ging ie net als in de excorsist met zijn hoofd draaien of had ie gewoon een pilletje teveel geslikt?Of een pilletje te weinig...

• Unicorn
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Mijn aanstaande schoonfamilie is ook helemaal in de ban van geesten (en nog veel meer paranormaal gedoe zoals toekomst voorspellen e.d.). Wanneer ik dus in Mexico ben heb ik nog wel eens wat confrontaties met "geesten".

Wat ik geleerd heb is dat geesten veel makkelijker te verklaren zijn wanneer je er zelf bij bent (dan kun je, nadat een boze geest wat dingen heeft omgegooid in een slaapkamer, bijvoorbeeld naar katteharen gaan zoeken). Wanneer je alleen het verhaal hoort is de oorzaak vaak onmogelijk te achterhalen.

Verwijderd

Ik geloof zeer zker in goosten.
Ten eerste heb ik een vriendin die regelmatig geesten ziet en met hem in verbinding kan treden en ik zelf heb ook al verschillende malen gessten gezien .EEn man onder aan de trap die 5 sec later weer weg is. Of een groot donker zwart gebied waar het overal licht is en als je dan ongeveer 20 keer knippert is het er nog. Voetstappen op mijn kamer. Allemaal dat soort dingen. LIchten die beginnen te flikkeren.Geloof me dat kan best eng zijn.

• Jag
  • Laatst online: 23:56

Jag

Ik heb natuurlijk niet zo veel verstand van protonen e.d als jij, maar dit heeft me wel ff tot denken gezet. Maar als je uitgetreden bent blijft je geest verbonden met je lichaam en je lichaam is fysiek, misschien kan je geest dmv je lichaam nog communiceren met de fysieke wereld.
Je bedoelt fotonen denk ik. Maar voor de rest komt het op hetzelfde neer als wat LD zei, nl dat er hoe je het ook went of keert er een fysieke interactie moet zijn van geesten met de fysieke wereld. En dan moet je geesten dus kunnen waarnemen, en zou je dus zelfs een geest-meter moeten kunnen bouwen.

Jag

• Morgoth
Opzich zou je dat wel moeten kunnen bouwen ja, logischerwijs.

Verwijderd

Hier nog twee stellingen.

Waarom zouden er geesten bestaan?

Zou het bestaan van geesten direct tot gevolg hebben dat "god" ook bestaat?

Verwijderd

Wat een geestige topic :9

• Mastermind
Ali Sayin -> Waarom durf je God niet met een hoofdletter te schrijven?

Ikzelf had toen ik klein was sterk het gevoel dat soms iemand meeliep achter mij aan. Dit gevoel heb ik soms nog alleen ik kan het niet plaatsen.

• Rixter223
  • Laatst online: 16-11-2021
godgodgodgodgod
Waarom zou ik het met hoofdletters schrijven?

• Jag
  • Laatst online: 23:56

Jag

Waarom zouden er geesten bestaan?
Dit is een niet toedoende vraag. Net zoiets als: Waarom zijn wij hier op aarde? Er is geen reden voor of zo. Het is gewoon zo gelopen. En wat betreft de geesten, die bestaan wel of niet, er is geen achterliggende reden of zo.

Jag

• Unicorn
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Zou het bestaan van geesten direct tot gevolg hebben dat "god" ook bestaat?
Nee.

Verwijderd

Morgoth,

Wanneer je zoiets zelf meemaakt, merk je wel of zo iemand bezeten is of manisch-depressief.

Die vriend is normaal gesproken zo stabiel als maar kan zijn. Hij gebruikt ook geen drugs of zo. Wanneer je manisch-depressief bent ben je dat dagen of wel weken achter elkaar. Het is niet zo dat je de ene minuut normaal doet, dan de blik in je ogen in eens verandert, alsof het een totaal andere persoon is met een andere stem enz., en een uur ofwat later is alles weer in orde. Dit is overigens maar 1 keer gebeurd. Manisch depressief ben je niet 1 keer voor een uurtje, en psychisch gestoord ook niet.

• Morgoth
Schizofreem?

• Morgoth
Got Flipt (dubbelpost)

• Mastermind
godgodgodgodgod
Waarom zou ik het met hoofdletters schrijven?
Omdat het een persoonsaanduiding is, een naam. Maar ik denk dat je het niet met een hoofdletter wil schrijven om weet ik veel wat voor redenen.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

All English language style manuals demand that a writer capitalize the proper noun designating a fictitious character, such as Pinocchio or Old Yeller or Bonnie George Campbell or William Wilson or Bygmester Finnegan of the Stuttering Hand or the biblical character that some people have chosen to name God (or simply G*d). We follow this almost universally accepted practice if and only if the context makes it clear that we are dealing with a deity whose name is "God." But we likewise follow the modern custom of setting the word god in lowercase when it is a simple noun (synonymous with the word deity) and not a proper name. Modern style no longer demands that we capitalize all occurrence of the word "god."

Van http://www.aracnet.com/~atheism/mail/eml9802.htm

Lord Daemon

• zetje01
Op z'n nederlands gezegd: WE HEBBEN HET HIER OVER HET BEGRIP GOD...

Ongelovelijk dat dat nog moet uitgelegd worden...

Verwijderd

Ik geloof erin, en het bewijs is zo geleverd.
Je moet alleen het lef hebben om naar een goed medium te stappen die het je gewoon kan laten zien..dus ook diegene die achter je lopen mastermind. naar zeggen heb je altijd 4 beschermers bij je...dit zijn bij hoge uitzondering ENGELEN. dus de uitspraak beschermengen is bull. Het zijn 3 gewone mensen(wel dood natuurlijk) en 1 monnik. Sommige mensen hebben wel een engel onder de 4 beschermers zitten, dit zijn meestal alleen mensen die iets speciaals zijn of in een vorig leven geweest zijn...b.v. NON oid.

Als je het echt wil weten moet je naar een paranormaal beurs ofzo gaan. let wel op dat je een goed medium zoekt. dit is zeer gemakkelijk uit te testen, door ze wat dingen over jou te laten vertellen die een ander nooit zou kunnen weten.

BTW geesten bestaan NIET dat heet entiteiten.
BTW2. me g/f werkt in een ziekenhuis en daar gebeuren ook vaak de wazigste dingen.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-01 14:51

SiGNe

Ook hoi!

Probleem is alleen dat veel mensen meteen laten weten als een paragnost goed zit.
Paragnost zegt bijv. "Ik voel veel leed in uw leven"
Dan denk ik zelf Jah duh...wie heeft er nou niet iets ergs meegemaakt.
Sommige mensen laten dan meteen aan zo'n paragnost weten wat dat voor leed is geweest en daar gaat zo'n vent/vrouw dan verder op in.
Zelf ben ik erg sceptisch in dat soort dingen en geloof ook niet in geesten, god of wat dan ook.
Ik ben van mening dat er geen volgend leven of een hemel is en daarom moet je in dit leven goed je best doen, het is je enige mogelijkheid om iets te maken van je leven.

Wat ik trouwens ook erg vaag vind is dat die geesten geen vaste vorm hebben en dus door muren enzo kunnen lopen (zweven?) en toch een glas of een stapel stoelen kan omgooien.
Ik hou het toch meer op toeval en een fantasierijke geest (hihi..geestig :+)
Ik wil trouwens niet zeggen dat jullie ervaringen niet waar kunnen zijn, daar heb ik zelf te weinig ervaring met geesten voor.

Niet?
[Specs]

• technopeuter
  • Laatst online: 29-01 12:59
Wat ik vreemd vind is dat ik er betrekkelijk weinig van hoor in Nl. Ik maak in ieder geval nooit wat mee (met geesten dan) dit kan ik wel (door ervaringen van m'n broer) verklaren ik ben nl. een christen en daar schijnen geesten/entiteiten niet van te houden.
In zuid-oost azie is iedereen als de dood voor geesten, het lijkt wel alsof geesten daar meer kunnen/mogen dan hier.
Boedisten geloven niet in geesten/godheid toch hoorde iemand eens een boedist zeggen:"nee we geloven er niet in... maar ik ben er wel heel bang voor"

diskeltische lurker

Pagina: 1