Toon posts:

Hoeveel stroom strekt een koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om zoals er al een aantal van julie gemaakt hebben er voor te zorgen dat ik met schakelaartjes de snelheid van mijn fan's kan regelen. Nu weet ik dat ze 12v krijgen maar om de juiste waarde van de weerstandjes die ik moet gebruiken te berekenen zou ik ook nog moeten weten hoeveel stroom zo'n ding trekt.

Heeft daar iemand een idee van? Zou graag met 3 schakelaartjes elk ongeveer 1000 rpm kunnen zakken van van het toerental dat ze nu draaien

Verwijderd

Een paar wattjes, maar wat denk je, zou het niet handig zijn om ff te kijen wat er op staat en dat mede te delen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen doosje meer van die koelers, en watt is vermogen. daaruit kan je natuurlijk de stroom berekenen maar ik had het over ampére

Verwijderd

geniaal.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
Op zondag 17 februari 2002 09:37 schreef neo.reloaded het volgende:
Ik heb geen doosje meer van die koelers, en watt is vermogen. daaruit kan je natuurlijk de stroom berekenen maar ik had het over ampére
pffff als je zelf weet hoe je het kan berekenen, waarom vraag je het dan.

en zo een koelertje is 0.14 a 0.17 ampere

Verwijderd

Zet er gewoon een regelbare weerstand op, zit je altijd goed.
Kun je nog dimmen ook. Zeg o tot 1k ofzo. Ze zijn niet duur dus je kan nog experimenteren ook. Een tweaker vind dat toch meestal wel leuk?
Wil je dan toch nog 3-standen,dan zet je de potmeter op de gewenste toerentallen en meet deze waarde gewoon op.
Succes.

Verwijderd

Topicstarter
thanks nu kan ik verder, dat pot metertje ga ik niet gebruiken want ik dacht dat het wel leuk zou zijn om een aantal schakelaartjes met daaronder ledjes zodat als je hem sneller zet er meer ledjes gaan branden

Verwijderd

hmm na enig meet en reken werk bleek dat mijn Thermal Take Dragon orb 3 zo'n 7 (!!!!) watt is....

Slik...

Denk dat normale fan's toch wel even wat minder slurpen..
ga maar uit van max 2 watt.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 10:05 schreef Gilgamesh_sit het volgende:
hmm na enig meet en reken werk bleek dat mijn Thermal Take Dragon orb 3 zo'n 7 (!!!!) watt is....

Slik...

Denk dat normale fan's toch wel even wat minder slurpen..
ga maar uit van max 2 watt.
Kijk uit straks krijg je voor je sodemieter! Hij vroeg om Amperes!

Verwijderd

neo.reloaded;
<ik dacht dat het wel leuk zou zijn om een aantal schakelaartjes met daaronder ledjes zodat als je hem sneller zet er meer ledjes gaan branden>

Burn-em-all;
Ik snappum, ik ben zelf ook gek op schakelaartjes, lampjes, lcdtjes en koelers.
Let wel op, ik zei; zet er een potmeter op. Technisch gezien komt hij er natuurlijk tussen. ;)
Groeten

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 10:09 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Kijk uit straks krijg je voor je sodemieter! Hij vroeg om Amperes!
Niks persoonlijk hoor, dit is gewoon iets waar ik me altijd aan erger als mensen die termen verkeerd gebruiken. Dit was hier niet het geval, sorry
Pagina: 1