Trage chello door IRQ problemen??

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
VAn de week een Wireless netwerkkaartje in m'n servertje gezet. Hier zaten al twee netwerkkaarten in: 1 van Chello en eentje voor het interne netwerk.
Sinds die tijd is Chello een stuk trager geworden: max 20 a 30 kB/s, terwijl op dik 100 kB/s lag.
In eerste instantie dacht ik dat Chello op dat moment gewoon langzaam was: maar vervolgens bij de buren geweest: dik 100 kB/s, geen probleem.
Ik die Wireless netwerkkaart eruit: probleem niet opgelost.
Nu zag ik dat de Chello kaart de IRQ deelt met USB (waar niets aan hangt). Kan dit het probleem zijn: het sharen van een IRQ heeft traag internet tot gevolg??

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:40
Je kunt het interrupt zelf instellen bij de netwerkkaart opties (systeem -> apparaat beheer -> Netwerk adapters -> kaartje dubbelklikken -> tabblad geavanceerd) daar kun je zelf de shit aanpassen.

Probeer het, en je weet het! :)

I want to live forever, so far.. so good.

• wezep
Helaas dat werkt niet: het gaat hier om Windows 2000 AS en alle apparaten zitten op IRQ 11 en dat is niet aan te passen.
Iemand nog een ander idee???

• wezep
Iemand nog een idee hoe het komt dat m'n Internet traag is, terwijl het bij de buren op het zelfde moment (zelfde provider, zelfde url) wel snel is?
Software, IRQ?? Iemand die weet wat het kan zijn?

• wezep
Klein schopje: het internet is nog steeds zo bagger als maar kan: ik heb in de tussentijd Windows opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds geen verbetering. Dit terwijl chello bij de buren wel OK is. Kan het aan mijn computer liggen: teveel hardware??

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Probeer dan je USB uit te schakelen in je bios, wanneer je deze niet gebruikt.

Werkt dat niet, gooi dan desnoods wat netwerkkaarten er uit.

suc6

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• wezep
USB uitschakelen heb ik al geprobeerd: hielp niet. Zal vanavond eens die twee andere netwerkkaarten eruit halen.
BTW als mijn buren een goede performance hebben, dan moet ik dat toch ook hebben, of kan dat bij Chello zoveel verschillen??

• Pc123
  • Laatst online: 12:15
Als je buren hetzelfde modem hebben dan kan het niet een probleem van Chello zijn tenzij jouw signaal te zwak is/modem kapot etc.

• wezep
Signaal zwak: hoe kom ik hierachter??
Modem stuk: kan dit betekenen dat internet traag is of zou het dan helemaal niet meer doen?

Over het algemeen gaan web pagina's aardig, maar de problemen zitten vooral bij grote bestanden: foto's op web pagina's of gewoon 10 Mb downloaden: het eerste stukje gaat aardig (ongeveer 20 kb/s, kan sneller), maar zakt daarna vrij snel in tot onder de 5 kb/s!!

• RuNnaH
  • Laatst online: 05-05-2025
- Hoe lang is het stuk coax-kabel vanaf de aansluitpunt tot aan de kabelmodem?

- En wat geeft http://test.net.upc.nl als testresulaten?

• wezep
Op maandag 15 april 2002 14:09 schreef RuNnaH het volgende:
- Hoe lang is het stuk coax-kabel vanaf de aansluitpunt tot aan de kabelmodem?

- En wat geeft http://test.net.upc.nl als testresulaten?
Coax kabel is niet zo lang: max een halve meter.
Testresultaten: in het begin perfect: 1 mb binnen de 10 sec, tegenwoordig kan ik die 1 mb soms helemaal niet meer binnen halen: het downloaden begint vaak op 15 kb/s en loopt rustig af tot 0 kb/s: het wordt dus niets meer binnen gehaald.

• Wimlem
  • Laatst online: 12-08 08:27
zet anders je pc ff bij de bure neer! Ik weet niet of er naar mac adressen ed gekeken wordt, maar sluit m aan op hu8n modem :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• wezep
Helaas: Chello kijkt naar MAC adressen. Dan zou ik hun netwerkkaart in mijn PC moeten doen: kan ik eens vragen.

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:05

Theeboon

theebonen bestaan!

Chello is op het moment sowieso niet erg gezond.
Ik krijg 10kb/sec waar anderen met bijvoorbeeld ADSL in Utrecht 160kb/sec krijgen.

"I sit in my room and imagine the future."

Pagina: 1