Gamespeed staat in de beta op fast, ik vind het een goede snelheid om te spelen, spel gaat niet te traag maar ook niet te snel. Gameplay wijst zichzelf wel, na 20 minuten had ik iig een level 9 lich die vage spells stond te casten
Besturing is ook goed, al kan ik het gebruik van sneltoetsen wel aanraden, het enige wat fijn zo zijn is dat je zou kunnen uitzoomen, op dit moment kan je alleen inzoomen (naar zo'n vaag standpunt dus)
Graphics zijn ook prima, op 1024x768x32 loopt bij mij alles iig nog prima (GF1, hoger gaat ook niet

)
Battle Realms heb ik nooit gespeeld, dus daar kan ik niks op zeggen, enige nadeel is de kleine hoeveelheid units (Stuk of 10 per ras) ik hoop dat dat er in de volledige versie iets meer zijn, en het limiet aan gastjes (alhoewel ik er van uit ga dat dat allemaal is in te stellen in de volledige versie)
Verder zijn waarschijnlijk sommige rassen in bepaalde maps wel in het voordeel, vooral omdat ze nogal verschillend omgaan met bomen, een beetje variatie in de maps zou trouwens ook wel fijn zijn, maar ik neem aan dat ze dat ook veranderen..
Iig is de beta dus wel cool om te spelen