Toon posts:

DOS Internet Servertje/Firewall maken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Al enige tijd ben ik (wanhopig ;() bezig met het proberen een routertje/firewall te maken zodat de andere PC's hier in huis ook kunnen internetten.

Freesco en andere linux kloons heb ik allemaal al geprobeert maar ik krijg het simpelweg niet werkent :'(

heb er echt uren achter gezeten en heb het dus maar opgegeven...

aangezien ik nog wel aardig wat verstand heb van DOS vroeg ik mij af of het mogelijk is om dan maar zoiets te realiseren maar dan met een DOS systeem :)

heeft iemand enig idee of dat mogelijk is ?

de PC waar het op moet is een P133 met 32MB Ram en een HD hoewel ik het liever zo zou hebben dat die HD niet aan hoeft te staan :)

Mijn dank is grooot ;)

Verwijderd

Ik geef je weinig kans dat dat gaat werken onder Dos. Maar wat zijn de problemen met de op Linux gebaseerde oplossingen? Volgens mij zit er in NOS zat expertise om je FreeSCO of Linux probleem op te lossen. De Dos richting lijkt me een doodlopende weg. Met name Internet connectie delen moet niet zo heel lastig zijn.

Verwijderd

Als linux _echt_ niet wil, waarom zet je er niet win95 op? Met winroute oid heb je precies wat je wilt.

Een P133 met 32MB Ram kan prima als windows router/firewall dienen.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

veel makkelijker gaat het niet worden denk ik! ;)

http://www.zelow.no/floppyfw/

"floppyfw is a static router with the firewall-capabilities in Linux"

zou je binnen 10 minuten aan de praat moeten kunnen hebben!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
of www.coyotelinux.com
ff bootflop aanmaken met een wizardje in windows en runnen maar

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

die ziet er ook wel kek uit ja! :)

ff proberen binnenkort! :)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
waarom werkt freesco dan niet? Het is gewoon een paar vragen beantwoorden en het werkt.. of gebruik je soms ISA netwerkkaarten? Dat is iets lastiger om in te stellen maar als het niet lukt koop je toch gewoon 2 goedkope realtek pcikaartjes voor €25 ofzo totaal..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 11:27 schreef rick_h het volgende:
waarom werkt freesco dan niet? Het is gewoon een paar vragen beantwoorden en het werkt.. of gebruik je soms ISA netwerkkaarten? Dat is iets lastiger om in te stellen maar als het niet lukt koop je toch gewoon 2 goedkope realtek pcikaartjes voor €25 ofzo totaal..
Hoihoi, ik gebruikte 2 PCI kaarten
(1 Intel van chello en 1 Realtek)
De kaarten doen het op andere PC's wel gewoon dus daar ligt het niet aan...

nu hoorde ik zojuist dat er iets uitgezet moest worden op die PCI kaarten voordat Freesco had kunnen draaien... klopt dat ?

inderdaad, ik ben een behoorlijke nitwit op dit gebied :+

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Het bestaat wel, had het vroeger ook draaien. Maar je kunt beter linux voor nat gebruiken.

Zal vast wel sneller zijn

Internet Extender

signature has expired

Pagina: 1